Eczeem.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:33

Ik heb licht eczeem, maar wel ontzettend droge handen en voeten. 's Zomers zijn ze ook altijd kapot doordat ik weiger om in sokken te lopen, maar echt, het eelt komt er dan met meters tegelijk af.
Verder wel eens wat lichte plekken in mijn hals, ellebogen of knieholtes, of af en toe iets op mijn voorhoofd.
Mijn vader heeft daarentegen zwaar eczeem, maar sinds hij protopic gebruikt is dat echt stúkken beter geworden!

Brownie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:03

metaal eczeem kan dus geen riemen om ...
en dat is irritant als je broeken wat te wijd zijn ..
gelukkig heb ik nu een goeie riem gevonden waar ik tegen kan met van dat spul om het metaal heen

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:39

Ik had heel erg eczeem toen ik klein was. De naam weet ik niet meer precies iets met tropica.. gewoon een allergische reactie. Dokters hebben jarenlang verschillende zalfjes en olie meegegeven en daar werd de kriebel alleen maar erger van (ik kon er gewoon niet van slapen e.d.). als je het openkrabt dan komt er vloeistof uit. Maar iig ben ik toen ik dertien was een keer naar de huidarts doorgestuurd, die wist meteen wat ik had, een speciale zeep meegekregen en het was over... die zeep gebruik ik nog wel en heel af en toe krijg ik nog een klein plekje in de holte van mijn armen of benen...

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:53

interesant topic
mn vriend heeft behoorlijk last van eczeem in zn handen, tussen zn vingers vooral
toevallig kwam ik laatst een artikel erover tegen in een
"beste boekje" dat is een klein boekje van readers digest
daar stond in dat je 3 verschillende soorten eczeem hebt eigelijk
ik ga morgen even dat boekje opsnorren om het correct over te nemen
er werdt wel afgeraden om veel koffie, suiker enz te nemen
maargoed ik zoek het morgen even op dan is dat wat duidelijker

zieta_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:03

toen ik klein was heb ik er heel veel last van gehad, ben er nu al sinds een jaar of 6 overheen gegroeid. dus geen ramp je groeit er overheen

Takkel

Re: Eczeem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:58

Ik heb sinds twee maanden handeczeem. Het begint met hele kleine met vocht gevulde blaasjes.... dan gaat het jeuken en krap ik het kapot. Daarna droogt het uit, en gaat het vervellen.

Heb van de huisarts een hydrocortison (hormoonzalf) met antischimmelspul erin gekregen, maar het komt gewoon weer terug. Ik ga deze week een verwijsbrief voor de dermatoloog vragen. Misschien dat die het weet.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:15

Ik heb ook al bijna een jaar huiduitslag. Corticosteroiden helpen deels, maar ik vind het rotspul omdat ik het gevoel heb de uitslag daarmee 'naar binnen te slaan' en ik weet niet wat er dan gebeurt. In plaats van zalfjes ga ik een zuurbasekuur volgen. Over acht weken weet ik meer .
Zie ook topic viewtopic.php?f=136&t=604645

Rosie

Re: Eczeem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:18

Mijn broertje had het vroeger ook heel erg, z'n hele lichaam zat onder. M'n ouders hadden alles geprobeert en waren ten einde raad. Toen hebben ze het hele land afgereist, om zalf op te halen dat oorspronkelijk uit Duitsland kwam. Het bestond uit 2 tubes met elk ander soort zalf, en dat moest je dan afwisselen ofzo. Maar het heeft geweldig geholpen! Z'n hele exceem ging weg. Hij heeft er nu ook geen last meer van.