Krukkenprobleem > Pijn aan handen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:44

Ik ken het helemaal, ik vond het ook vreselijk bij krukken. Misschien dat dat isolatiespul wel wat is. Ik had er zelf mijn overgebleven rekverband omgeen gedaan, maar dat veert niet genoeg, er moet echt iets zachts onder. (En dan zou ik over dat isolatiespul wel weer iets van stof doen, want dat spul voelt nogal onprettig aan je handen vind ik.)

Ik wende er niet aan, het bleef zeer doen. Gelukkig kon ik het vrij snel met 1 kruk redden, en dan kun je afwisselen

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:56

hm geen idee eigenlijk.....ik loop nu al 6 weken met krukken (enkel gebroken) maar heb helemaal geen last van mijn handen (hoe weird) en ik loop de hele dag erop want mag niet op mijn voet staan ik zie bij ons op school (whaha ja sportopleiding en er lopen er geregeld met krukken) met washandjes, maar volgens mij scheelt dat niet echt....zou het ook niet weten eigenlijk, misschien je handen met talkpoeder inpoederen???

Meys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 00:55

Ik loop inmiddels al een jaar of 8 (ben de tel kwijt geraakt) met krukken, doet pijn ja...in het begin had ik nog gewone krukken dus met een gewoon handvat toen heb ik het eerst gedaan met washandjes maar die dingen schuiven zo..toen heb ik speciale dingetjes gekocht die je om het handvat heen kan doen( te koop bij thuiszorgwinkel)
Uiteindelijk heb ik krukken gekregen met een speciaal breed handvat waar je handpalmen inliggen zodat je polsen meer rust krijgen...dat zijn op zich de fijnste krukken vind ik.

oestinja

Re: Krukkenprobleem > Pijn aan handen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 03:49

Wielrenhandschoentjes maar dat staat al ergens te lezen en voor langere periodes inderdaad krukken met een ergonomisch handvat. Bij pijnlijke rode plekken en blaren wil calendula nog wel eens helpen, beterschap!

Nicolien84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:21

Isolatiebuis was bij mij het prettigst. Vriendin haar man zit in de cv ketels die had voor mij een stuk mee genomen. Ging super

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:24

Washandjes heb ik ook wellus gehoord,, werkte bij mij alleen niet echt,,
Gewoon even tanden opelkaar en door zetten maar, wan als je op je voet gaat lopen doet tenslotte veel meer zeer..

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:32

washandjes, handschoentjes of proberen van een andere,
zachte stof een handvat te maken?
Want een vriendin van me deed er wel eens een gek soort spul omheen,
dat aan de onderkant ruw was, zodat het niet ging schuiven..
Sterkte trouwens ook

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:41

Ik loop er nu dus al een paar dagen op, voel het nog wel, maar loop er nu al meer 'doorheen' en het gaat wel redelijk zo..
Zit nog ong een halve/hele week aan mijn krukken vast.. Ben blij als ik er vanaf ben, zit me er goed aan te ergeren.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:03

Sponzen zijn toch veel zachter dan washandjes?

Maargoed, ik weet wat je bedoeld, ik had het zelf ook, echte drukpijn. Vooral zorgen dat je de druk goed verdeeld over beide handen en op tijd rusten...

Succes ermee!