Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tessebes schreef:Hyperventilatie zit puur tussen je oren. Juist omdat je je er druk over maakt, ga je verkeerd ademen, en daardoor krijg je weer hyperventilatie. Je hebt er wel pilletjes voor, maar die zijn behoorlijk heftig en dan ben je gelijk een paar uur niets meer waard. Probeer bij jezelf na te gaan hoe je kunt verkomen dat je je er druk over maakt.
Arabesk schreef:ik heb het ook al heel lang, bij mij werd het zo erg dat het fobieen werden....
ik durf nog steed niet met de trein, vliegtuig of boot omdat je daar niet kan vluchten als je een aanval krijgt.
Gelukkig durf ik inmiddels wel auto te rijden en door de zeeburgertunnel (coentunnel vind ik toch te smal en te lang)
Tessebes schreef:Hyperventilatie zit puur tussen je oren. Juist omdat je je er druk over maakt, ga je verkeerd ademen, en daardoor krijg je weer hyperventilatie. Je hebt er wel pilletjes voor, maar die zijn behoorlijk heftig en dan ben je gelijk een paar uur niets meer waard. Probeer bij jezelf na te gaan hoe je kunt verkomen dat je je er druk over maakt.
radje schreef:ponylove hoe omschrijf je onwerkelijkheidsgevoel?
Hebben jullie ook last van een soort kramp rond het borstbeen ??
Ik kan dat gevoel niet echt omschrijven.
ponylove schreef:radje schreef:ponylove hoe omschrijf je onwerkelijkheidsgevoel?
Hebben jullie ook last van een soort kramp rond het borstbeen ??
Ik kan dat gevoel niet echt omschrijven.
Ik kan het eigenlijk niet precies omschrijven, maar het is zo een gevoel dat je voelt als je nou flauwgevallen bent, en je komt terug bij, dat "waze" gevoel van waar ben ik? Ook als je nou in de sofa ligt en je bent half aan het slapen met de tv op, dan schiet ik meestal terug een beetje wakker zeg maar, daar valt het ook mee te vergelijken.
radje schreef:Ik heb erook moeite mee als mensen zeggen dat het tussen je oren zit... .. Indirect is het misschien ook wel zo, maar ar is altijd een oorzaak waar het vandaan komt en stress zit niet tussen je oren, dat heeft te maken met je ademhaling.
Ik dacht eerst dacht ik de enige zo'n beetje was, maar juist door erover te praten kom je erachter dat veel mensen in je omgeving last hebben of gehad hebben van dit probleem.
Mensen die dit niet hebben meegemaakt kunnen hier niet over mee praten en vinden vaak dat je je aanstelt, ik zeg weleens...iedereen moet het maar 1 keer krijgen om te voelen wat het is. (ik wens het niemand toe hoor, dus vat het niet verkeerd op)
Jockey_my schreef:Hier ben ik het totaal niet mee eens.
Sins dat ik gewurgd ben heb ik ook last van hyperfentilatie.
Het zit totaal NIEt tussen mijn oren, ik krijg het zo maar in 1 keer.
Mijn longen kunnen niet meer helemaal open en mijn rib staat niet goed meer.
Naar erg lang rennen krijg ik er last van.
Gelukkig doe ik veel trainen (Volgend jaar ga ik het leger in) dus dan wil ik dat het helemaal over is.
Ik heb 2 jaar onder fisio gezeten en toen was het weg. Een jaar later heb ik mijn ribben weer gebroken door een verrekte harde klap in mijn ribbenkast.
Nu hoef ik niet meer onder fisio. Omdat ze er niks aan kunnen veranderen.
Ik viel/val ook regelmatig flauw.
Arabesk schreef:ik heb het ook al heel lang, bij mij werd het zo erg dat het fobieen werden....
ik durf nog steed niet met de trein, vliegtuig of boot omdat je daar niet kan vluchten als je een aanval krijgt.
Gelukkig durf ik inmiddels wel auto te rijden en door de zeeburgertunnel (coentunnel vind ik toch te smal en te lang)