Striae.. iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:55

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:59

Een vriendin van mij had het ook heel erg.
Ze heeft nu een spul dat écht werkt. Het is wel duur en je moet het bij de apotheek halen, maar het is zeker het geld waard!
Het is van het merk Vichy en het heet action intégrale vergetures.
Bij haar helpt het echt super!

uffie

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:01

ben je mss heel erg afgevallen ik korte tijd?

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 12:11

Nee juist niet, ik heb wel rond mijn 13de een enorme groeispurt gehad, maar sta nu al zon 4 jaar stil met groeien. Ben wel wat gegroeid in de vorm van vrouwelijke vormen gekregen, maar niet extreem snel ofzo.

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:21

Ik heb er ook behoorlijk veel last van, terwijl ik echt geen abnormale maat heb, ik ben wel lang heel klein geweest en toen heb ik een groeispurt gehad. Ik doe er niks aan, ik geloof niet in die cremetjes. Kwam er trouwens van de week achter, dan m'n vriend het ook heeft. Het is dus niet iets typisch voor vrouwen.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 12:23

Tessebes schreef:
Ik heb er ook behoorlijk veel last van, terwijl ik echt geen abnormale maat heb, ik ben wel lang heel klein geweest en toen heb ik een groeispurt gehad. Ik doe er niks aan, ik geloof niet in die cremetjes. Kwam er trouwens van de week achter, dan m'n vriend het ook heeft. Het is dus niet iets typisch voor vrouwen.

Nee, maar meestal bij mensen die zwanger zijn en dat is wel iets voor vrouwen toch ?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:38

dan krijg je het vaak op je buik en borsten, maar let in de sportschool maar eens op heupen, bovenbenen en billen

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 12:48

Urielle schreef:
dan krijg je het vaak op je buik en borsten, maar let in de sportschool maar eens op heupen, bovenbenen en billen

Ok ga er vanavond op letten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:57

Bijna elke gezonde vrouw heeft dat wel, de 1 heeft het op haar borsten, de ander op haal billen. Ik heb het ook op mijn billen, omdat die bij mij voornaamlijk groeien. Zo is dat ook bij jou gegaan denk ik elaine. Niks ernstigs, ze veranderen wel van kleur.

ThUnDeRtIeJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:00

Ik had het ook...
ik ben naar de DA gegaan en heb daar wat gevraagt of er wat tegen was en toen heb ik een crem gekregen en nu is het zo goed als weg..... het is zeker geen rood meer wat er nog zit....
kus

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 13:06

ThUnDeRtIeJ schreef:
Ik had het ook...
ik ben naar de DA gegaan en heb daar wat gevraagt of er wat tegen was en toen heb ik een crem gekregen en nu is het zo goed als weg..... het is zeker geen rood meer wat er nog zit....
kus

Naar de DierenArts of drogisterij de DA

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:07

Ik heb het ook gehad, toen ik van redelijk mager naar normaal gewicht ging, dus echt niet alleen hele dikke of zwangere mensen hoor ik heb het denk ruim een jaar lang iedere avond met creme ingesmeerd, niets bijzonders, gewoon van die garnier bodylotion oid, en het is echt bijna helemaal weggetrokken uiteindelijk. Je ziet nu bij bepaalde lichtinvallen nog wel streepjes, maar echt als je het niet weet valt het niet op

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 13:09

Ik smeer het nou in met babyolie en davidoff cool water bodylotion, omdat dat ook een olieachtige lotion is.

Ga vd week even naar de drogist om het te vragen

Bedankt voor de tips in ieder geval

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 07:59

Ik ga op aanraden van de drogist morgen even langs de dokter, ik moest er toch heen voor mijn rug.

Volges de man in de drogist kan de dokter mij iets voorschrijven. Verder raadde hij mij aan om niet te strakke kleren te dragen.

* Dus als je iemand rond ziet hobbelen in een te grote trainingsbroek ben ik t

Dreamer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:27

ik heb het ook, ben pas 16 maar heb het op bovenbenen en heupen heel erg.. schaam me er wel voor,maar helaas is er niks aan te doen..

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:30

Mijn zusje heeft het ook en die zeilt. Maar het valt mij voorál op bij paardrijdende meisjes, die vroeg zijnbegonnen met rijden.. Het hoeft natuurlijk niet meteen vet te zijn wat erbij komt, maar ook spieren

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:44

Elaine schreef:
Hallo,

Ik ben 17 en heb hele erge striae. Dat zijn strepen die je krijgt omdat je huid heel erg uitrekt. Meestal bij hele dikke of zwangere vrouwen.

Dit is niet waar. Heel veel vrouwen hebben last van striae, heeft er niks mee te maken of je dik bent of niet. Heb zelf ook wat striae op de zijkant van mijn billen, gelukkig zie je het bijna niet. Heb zelf ook mt 36/ 38 dus het zegt echt niks.

Volgens mij is er niks aan te doen. Na verloop van tijd worden ze wit en dan zie je ze bijna niet meer (gelukkig )

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:31

Oh wat herkenbaar dit topic. Ik heb het zelf ook heel erg en heb maatje 34/36! Ga maar goed meelezen want tips kan ik wel gebruiken

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:55

Het maakt dus niet uit wat voor maat je hebt, of welk geslacht. Ik heb ze zelfs horizontaal (van mijn groeispurt in de lengte) en verticaal van mijn stoppen met roken poging van eerverleden jaar. Toen ben ik een beeeetje in de breedte gegaan. Mijn vriend heeft het op zijn biceps. Eens je die striae hebt, gaat het niet meer weg. Ze worden na verloop van tijd wel lichter. Smeren schijnt echt nutteloos te zijn doordat de scheurtjes in je onderhuidse lagen zitten en niet in je opperhuid.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:01

ik ben 13 en heb het ook maar ik ben dan ook in 1 keer de hoogte in geschoten,en ja ik ebn dik he dus dan hebben sommige mensen eht ook.
ik heb het op mijn buik benen en bij mijn borsten .
schaam me er eigenlijk best wel voor maar het kan me eigenlijk ook niks meer schelen,je blijft het toch houden dus ben ik bezig om er mee te leren leven.

Larish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:56

Zo zie je maar weer, je bent niet de enige, ik had het ook heel erg op mijn billen, deze zijn eigenlijk allemaal onzichtbaar geworden! Nu heb ik nog een aantaal paarsige strepen tussen mijn bovenbenen en een klein beetje op de billen. Bij mij begon het toen ik 13 was ofzo. Ben nu 16 en heeft dus best lang geduurd voor dat ze "verdwenen" en nu nog niet helemaal weg. Ik heb ook nooit willen zwemmen. Nu weer wel Vettige smeersels schijnen te helpen!

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:00

Ik heb het ook

Maar niet in erge vorm, gewoon een paar streepjes op mijn buik. Die zijn van rood/paars naar wit veranderd
Ik ben dan niet slank (geen maatje 36 iig) maar ik heb het gelukkig niet erg.
Mijn vriendinnen hebben het ook allemaal, net als cellulitus.. Iedereen heeft het, maar niemand wil het eigenlijk zeggen

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 09:05

Ik ga nu naar de dokter, moest toch voor mijn rug en vraag meteen of hij weet of al ie vettige smeerseltjes enzo helpen.

Mijn moeder heeft wel altijd spul gebruikt tijdens zwangerschap en die heeft 1 klein streepje, terwijl meestal je er aardig wat aan over houdt!

Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben!

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:09

ik heb het ook, en ze worden vanzelf lichter... en het enige wat helpt is smeren, smeren, smeren en nog eens smeren...

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:31

als je een groeispurt hebt gehad dan krijg je die strepen ook.. veel vrouwen hebben het ook bij hun borsten als die ineens snel zijn gaan groeien. Weet je wat ik vaag vindt? Ik heb er af en toe last van Heb ik een week slecht gegeten dan zie je ze en als ik normaal eet en goed beweeg zie je niks en zijn ze weg.. echt heel vaag