Nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:07

Ikke ook! Ik was er heeel ff mee gestopt, 2 maanden geleden.
Ik bijt altijd als ik ergens mee zit. En soms uit verveling. M'n tanden gaan er af en toe alleen zo zeer van doen..

Maaaike

Re: Nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:14

Ik bijt ook altijd nagels, zolang ik me kan herinneren..
Maar heb het zelf ook niet eens meer door !
Gaat automatisch, en heb het soms pas door als iemand er iets van zegt of als ik na een tijdje denk; oh, ben weer bezig !
Doe dan heeel bewust mn handen op mn benen ofzo neerleggen, maar onbuwst ga ik weer bijten en zo herhaalt het zich steeds..

Pleisters, nagellak smeren.. niets helpt. Nagellak bijt ik er ook gewoon af !
Mn opa deed het ook altijd, ik zal wel erfelijk belast zijn

Maar ik moet iets met mn handen doen, bijten, of gewoon met mn nagels aan andere vingers pulleken !
Mn moeder zegt altijd dat ik ADHD in mn vingers heb !

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:23

Ik bijt ook maar ik ben bezig met proberen te stoppen en het lukt al aardig (gewoon blijven volhouden). Heb al veel dingen als bytex enzevoort geprobeerd maar niks hielp .

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:49

Ik heb ook altijd nagelgebeten. Byte-ex helpt inderdaad bij ons - die hard nagelbijters - niet.

Wat bij mij wel hielp, net als bij Lipydo, was goed voor je nagels zorgen.
Nagelbadje met wat olijfolie, regelmatige smeren met hand- en nagelcrème (voor je nagelriemen) en af en toe een verhardingskuurtje van Herôme (tegenwoordig heeft de Etos het geloof ik ook als huismerk)

Dan zijn je nagels na een tijdje idd zo mooi dat je er niet meer aan wilt bijten.

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:37

als man, ben ik niet te vinden voor gelnagels en dat soort spul haha

neej ik bijt ook alles eraf soms vel ook, waarom? geen idee gewoon beetje spanning wegwerken ofzow, ik prul ook heel graag met vanalles en nogwat en dat hebben me nagels gemerkt, mooi zijn ze niet maarjah.. niets aan te doen bij mij

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:31

Uh, ik bijt soms nagels, maar dan niet zo erg als jou...
Meestal uit verveling ofzo..

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:33

* meld zich

haha ik neem me telkens voor : NU stop ik ermee

en toch blijf ik doorgaan

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:21

Ik heb ook al tientallen keren geprobeerd te stoppen, maar ik hou het 3 weken vol en dan gaat het weer mis.. de dag dat ik geld heb, ga ik ook gelnagels proberen, en dat is dan hopelijk definitief

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:31

ik bijt nooit nagels, maar mischien kan je ergens anders op gaan bijten/kauwen bijv. kouwgom ofzo?
of een houtje

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 00:15

Hihi mensen hier zouden niet mijn nagels moeten zien

Ik heb altijd erg lange nagels (lees: witte bijna net zolang als roze deel, soms zelfs nog langer!) alleen ga ik nu ff geen foto maken omdat het er nu niet uit ziet omdat er heel veel zijn afgebroken de laatste tijd

Ik bijt normaal dus absoluut niet, behalve als nagels kort afscheuren, juist DAN ga ik wel bijten. Dat is wel minder omdat ik juist dan wil dat ze snel weer aangroeien zodat het er weer een beetje uitziet.

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:57

ik heb jaren en jaren mn nagels eraf gebeten, echt een vreselijke ramp. kon er gewoon niet mee stoppen. en misschien klinkt het een beetje raar, maar toen mn moeder begon te dreigen om washandjes om mn handen vast te binden heb ik een deal gemaakt met mezelf en ben van de ene op de andere dag gestopt en het stoppen lukt me al ruim 2 jaar. mn beste vriendin bijt ook nagels en die kan er dus ook echt niet mee stoppen. mochten jullie nou DE oplossing vinden, dan laat ik het haar uitproberen

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:04

Wat heel erg goed schijnt te werken: iedere keer als je bijt met iemand in de buurt diegene je een klap op je handen laten geven, dat het even goed pijn doet.. dan raak je dat onbewuste geknabbel kwijt, omdat je hersenen het associeren met pijn, en dat dus echt niet spontaan meer gebeurt..

enig probleem: ik bijt bijna nooit met iemand in de buurt, dus niemand slaat me er ooit voor

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:56

Ik bijt ook nagels, zo'n beetje mijn hele leven geloof ik. Ik vind het zelf ook zonde en lelijk en alles, maar ik kan er ook echt niet vanaf komen. Heb ook al veel dingen geprobeerd. Wat Yessy zei heeft m'n vader vroeger ook gedaan maar ik ging dan gewoon niet nagelbijten waar m'n vader bij was. Hij is er intussen al lang mee gestopt, want het hielp toch niet. En vroeger pakte mijn moeder altijd de pot pindakaas (wat ik dus echt verschrikkelijk vies vind ) En dat wou ze dan op mijn vingers smeren. Maar dat liet ik dus niet toe En nepnagels heb ik ook al geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Waren gewoon van die plastic dingen van de hema Waren binnen 2 dagen allemaal al gebroken. En al helemaal met paardrijden gebeurd dat snel. Nou ja, ik hoop dat ik er ooit nog eens mee ga stoppen! Ik blijf hoop houden

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:05

Ik doe het ook, echt heel vervelend. Ik vind het er ook heel erg lelijk uitzien. Maar, vanaf nu ga ik weer proberen te stoppen . Het is me al een paar keer gelukt om even te stoppen, maar dat heb ik niet lang volgehouden. Ik ga proberen om vanaf nu helemaal te stoppen, ik zal laten weten of het gelukt is of niet .

Larish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:05

Hier ook, altijd als ik een spannende film zit te kijken of geen reet heb te doen. Zoals nu, zit ik ook weer te bijten. Ik heb de hoop opgegeven. Ik doe het al zo lang als ik me kan herinneren, verschillende stop-pogingen gehad. En soms waren ze best lang, maar dat was niet voor lang aangezien ze zo dun en kwetsbaar waren dat er toch niets van overbleef, of ik nou beet of niet.

Dus ik blijf lekker bijten. Ik kan er niks om geven..

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 14:17

Het is een ellendig vervelende verslaving

tuttifrutti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:52

IK OOK!
kan er echt niet mee stoppen, of dan zeg ik tegen mezelf: ik stop! en....als ze net weer mooi zijn, bijt ik ze er weer af zonder dat ik het merk.
maar de tip voor nu:
paaseitjes! nieuwe verslaving, maarjah binnenkort zijn die toch niet meer te koop in de winkel. in plaats van je nagel in je mond, stop je er een paaseitje in!:p

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:01

tuttifrutti schreef:
IK OOK!
kan er echt niet mee stoppen, of dan zeg ik tegen mezelf: ik stop! en....als ze net weer mooi zijn, bijt ik ze er weer af zonder dat ik het merk.
maar de tip voor nu:
paaseitjes! nieuwe verslaving, maarjah binnenkort zijn die toch niet meer te koop in de winkel. in plaats van je nagel in je mond, stop je er een paaseitje in!:p

Da's nog eens een goede

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:02

Hmm last van gehad ja maar ook met de velletjes ernaast bijten
Ik heb nu alleen nog last van dat 2e en dat ziet er zo lelijk uit en het gaat af en toe nog pijn doen ook

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:09

Ik bijt ook nagels. Bij mij helpt ook helemaal niks!! Ik blijf gewoon doorbijten. Heb ook al dat vieze spulletje en alles geprobeert, maar dat is ook gewoon vies als je iets aanpakt wat je na de tijd nog moet eten. Ik word er echt gek van. Ik bijt ook allemaal velletjes bij m'n nagels eraf. Ook vaak als ik me verveel of zenuwachtig ben!! Ik wacht op de GOUDEN tip!

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:32

Sfiejj schreef:
Ik bijt ook nagels. Bij mij helpt ook helemaal niks!! Ik blijf gewoon doorbijten. Heb ook al dat vieze spulletje en alles geprobeert, maar dat is ook gewoon vies als je iets aanpakt wat je na de tijd nog moet eten. Ik word er echt gek van. Ik bijt ook allemaal velletjes bij m'n nagels eraf. Ook vaak als ik me verveel of zenuwachtig ben!!
Ik wacht op de GOUDEN tip!

Whaha, dan mag ik lang wachten, ben ik bang

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:56

Ik heb ook nagels gebeten. Dat was over maar toen onze pony's kwamen te overlijden begon ik weer.
Nu zijn ze weer aan het aangroeien en ik moet zeggen ze groeien znel! Dit is motivatie Plus dat ik bakjes en anedere dingetjes open kan krijgen met mijn nagel

Ik denk nu bij mezelf als ik mijzelf betrap: Niet bijten gwen, dit is veel mooier en met de bruidloft van carmen heb je mooie nagels (Die dan weer goed bij je jurk passen)

loezke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:02

Ik ben nu 25 en heb nagels gebeten zolang als ik me kan herinneren, ook net zoals jullie vanalles geprobeerd, zelfs gelnagels moesten eraan geloven, maar nu ben ik er vanaf!!
Ik kreeg steeds als mn baas het zag dat ik zat te knauwen een klap voor mn bek haha, en het heeft nog geholpen ook!!
Heb nu mooie lange nagels..

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:04

ik bijt ook verschrikkelijk.. ik kan gewoon niet stoppen... het gaat vanzelf.. ik wil zo graag stoppen maar van boos zijn, stress, verveling en wanneer ik zenuwachtig ben dan begin ik gewoon weer..

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:29

als kind heb ik veel nagelgebeten, met een jaar of 12 heb ik dat afgeleerd. alleen in tijden van stress trek ik altijd aan die randjes van de nagelriemen, weet je wel , zo'n heel klein hard uitstekend velletje.
Die trek ik er altijd af, met mn nagels of met mn tanden.

Een paar jaar geleden is dat goed fout gegaan, toen kreeg ik een paronychia (nagelbedonsteking). mn vingertop was wel twee keer zo dik.
In het ziekenhuis hebben ze mijn hele nagel eraf gehaald. Dat deed erg pijn. uiteraard nog een preek van de arts-assistent, zo'n snotaap van 25. Alsof ik niet weet hoe zoiets komt, maar leer het maar eens af.....