pil doorslikken ongezond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:08

Ik slik de pil ook heel vaak door, het is echt zo fijn om niet ongesteld te worden.
Ik heb soms wel een dat ik van die ongeteldheids buikpijn heb.
Maar nooit geen bloedingen.
Ik slik de pil ook nooit langer door dan 4 maanden.
En als ik ongesteld ben dan is het ook nooiit zo heel erg veel gelukkig.
Ik wordt wel altijd op hetzelfde tijdstip ongeteld en altijd evenlang

Chubby

Re: pil doorslikken ongezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:11

Ik slik de pil ook door. Heb helemaal geen vervelende menstruatie, maar heb er gewoon geen zin in, gedoe allemaal

Ik heb geen doorbraakbloedingen en nergens last van qua PMS ofzo..

Het kan inderdaad zo zijn dat het wat langer duurt voor je normale cyclus weer op gang is. Maaarrr. Als je de pil 'normaal' slikt, heb je ook geen 'normale' cyclus. De pil, met bijbehorende bloeding in de stopweek, faket de hele boel bij elkaar. De stopweek is ter geruststelling van de dames! Er wordt geen eitje gemaakt en dus ook geen slijmvlies waar normaal een eitje na bevruchting zou innestelen.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:17

maar als er geen slijmvlies aangemaakt wordt, wat komt er dan af?
ook al slik je de pil, vaak komt er een redelijke hoeveelheid bloed,slijm en vocht af *lekker smakelijk *

skipperfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:59

Ik slik de pil ook weleens door (heb een hele zware), maar het niet echt gezond, je kan dan later in problemen komen als je kinderen wilt

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:28

Volgens mij vertelt mijn eigen lichaam me dat doorslikken niet echt helemaal zonder consequenties is?..

Ik heb ook geen zware menstruatie, maar soms komt het ongelegen en slik ik wel eens door. Buiten dat ik last krijg van spotting, word ik doodziek in mijn eerstvolgende stopweek (als ik dus doorgeslikt heb): hoge koorts, zwaar extreme buikkrampen, overmatige pijn in rug en benen..

Mijn arts raadt mij doorslikken dan ook af. Gewoon braaf elke maand een stopweek dus..

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:48

dutske schreef:
ook al slik je de pil, vaak komt er een redelijke hoeveelheid bloed,slijm en vocht af *lekker smakelijk *

daarom duurt het ook altijd nog een paar dagen voordat je daadwerkelijk "ongesteld" wordt...
en die redelijke hoeveelheid is minder dan een half eierdopje vol

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:18

Ik heb gewoon iedere keer een stopweek.
Heb ook een hekel aan ongesteld zijn maarja... ik "voel" gewoon aan mijn lichaam dat het niet gezond is om steeds door te slikken.

Zo in de zomer slik ik soms nog wel eens door, maar dan voel ik me ook gelijk zo zwaar

Elisah1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:14

Als je op vakantie gaat of een andere reden hebt om liever niet ongesteld te worden in een bepaalde periode, dan kun je de pil ‘doorslikken’ om de menstruatie uit te stellen. Bij de gewone één fase combinatiepil kun je direct met een nieuwe strip beginnen, als de oude strip op is. Je slaat de stopweek dus over. Dit kan helemaal geen kwaad. Bij het verschillende keren achter elkaar overslaan van de stopweek kan er wel een doorbraakbloeding plaatsvinden, maar ook daar schuilt geen gevaar in.

ff van internet gehaald

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:37

Hmmm, ik dacht dat vorig jaar in het nieuws was dat vrouwen die elke maand opnieuw ongesteld zijn juist niet zo goed bezig zijn. Dit omdat vruchtbare vrouwen volgens de wetten van de natuur geregeld zwanger zijn en dus negen maanden uit de runnning (zouden) moeten zijn X aantal kinderen dat ze krijgen. Ik denk dat als je wilt weten wat goed is en niet goed, dat je daar eeuwen over in discussie kan gaan, want elke 2 jaar veranderen inzichten weer. Ik denk dat het niet veel kwaad kan als je door blijft slikken. De pil op zichzelf zorgt ervoor dat je lichaam al helemaal hormonaal en chemisch instabiel is, maar de voordelen zijn toch groter dan de nadelen...*denkt ze nu en neemt weer een slok van produkt X met dertig onbekende E-nummers*. Geestelijk gehandicapten krijgen vaak de pil aan een stuk door en ik heb nog nooit gehoord dat zij er last van hadden op hogere leeftijd...maar ja: als het niet goed voelt vooral niet doen!

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:48

dutske schreef:

Ik bouw ook zowat geen slijmvlies op en ben hooguit een middag ongesteld. De huisarts heeft het nagevoeld (errug prettig ) en zegt dat dit vaker voorkomt...
Ik slik de pil overigens nooit door...