ijzeren pin verwijderen na beenbreuk, iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:05

Even offtopic; de plaatjes, pinnen, schroeven o.i.d kun je het best schenken aan Afrika, daar hebben ze een groot gebrek aan.

En ontopic; fijn dat het beter gaat nu Rieja!

Ibalia

Re: ijzeren pin verwijderen na beenbreuk, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:08

Ik heb ook mijn bovenbeen gebroken gehad door de val met een paard. Het eruit halen van de pin was peanuts.
Ik moest een nachtje blijven en ik werd wakker met een drain en die is 's morgens verwijderd en toen mocht ik naar huis.

Suusjeher

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:40

MoonChloe schreef:
Even offtopic; de plaatjes, pinnen, schroeven o.i.d kun je het best schenken aan Afrika, daar hebben ze een groot gebrek aan.

Ja dat klopt, ze vroegen aan me wat ik met mijn pinnen wilde doen, wilde ik ze mee nemen of schonk ik ze aan Afrika. Ik hoefde niet lang na te denken, thuis doe ik er toch niets mee en in Afrika zijn ze er blij mee.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:18

@Ibalia: liep jij ook meteen weer als een kievit dan? Want dat gaat bij mij nog steeds niet echt flitsend.

Ik heb trouwens m'n ijzerspulles gewoon mee naar huis gekregen, weet nog niet zo goed wat ik ermee ga doen....

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:47

Rieja schreef:
@Ibalia: liep jij ook meteen weer als een kievit dan? Want dat gaat bij mij nog steeds niet echt flitsend.

Ik heb trouwens m'n ijzerspulles gewoon mee naar huis gekregen, weet nog niet zo goed wat ik ermee ga doen....

In je kast laten, daar heb je toch niks aan
In afrika kunnen ze het heel goed gebruiken

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:44

Ik loop ook nog met metaal rond, 8 schroeven en 20 cm plaatwerk. Ze hebben me gezegd dat het er in principe in kan blijven zitten, tenzij ik er last van heb. Dus ik heb zoiets van: lekker laten zitten! Hoef niet zo nodig nog eens onder het mes. Maar ik lees hier dat bijna iedereen het er weer uit haalt. Moest dit van de dokter of wilden jullie het zelf?? Want ik heb er toch geloof ik niet echt trek in...

Suusjeher

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:07

Britty schreef:
Ik loop ook nog met metaal rond, 8 schroeven en 20 cm plaatwerk. Ze hebben me gezegd dat het er in principe in kan blijven zitten, tenzij ik er last van heb. Dus ik heb zoiets van: lekker laten zitten! Hoef niet zo nodig nog eens onder het mes. Maar ik lees hier dat bijna iedereen het er weer uit haalt. Moest dit van de dokter of wilden jullie het zelf?? Want ik heb er toch geloof ik niet echt trek in...

Ik had er behoorlijk veel last van. In principe zouden de pinnen ook blijven zitten als ik er geen last van had gehad. Maar helaas, een operatie was weer noodzakelijk en ik ben nu echt blij dat ze er uit zijn.

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:55

Britty schreef:

nou die van mij moet van de dokter, anders kan ik nooit meer lopen want die schroef zit door mijn kuitbeen vast in mijn scheenbeen (net boven de enkel) als daar gewicht op komt, breekt die af. Dus die is gewoon alleen voor de genezing geplaatst, die andere 2 in mijn enkel blijven wel gewoon zitten, totdat ik er ooit last van krijg

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:42

nou, ik ben sinds vanmorgen ook verlost van 1 schroef, ik vond de verdoving het ergste, de rest heb ik niks van gevoeld, die chirurg zat me een beetje bang te maken van: ja de eerste draai aan de schroef kan een ontzettend vervelend gevoel zijn, maar nog niet zo erg dat je hier ligt te krijsen. nou ik heb niks gevoel hoor, ja dat hij aan die schroef zat te knommelen, maar niks geen pijn of iets. Dus het viel me weer reuze mee

Suusjeher

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:49

Gelukkig is het allemaal meegevallen. Hopelijk knap je snel weer op.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 13:57

Goed dat het meeviel Auk! Maar er zitten dus nog meer schroeven in?

Ik zelf heb er een wondinfectie bijgekregen, helaas. Ik hoop dat we nu het ergste achter de rug hebben, maar de komende weken ben ik nog wel zoet.....(net nu het zulk super paardrijweer is...)

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:16

ja ik heb er nog 2 inzitten, maar die blijven erin zolang ik er geen last van heb. oeh getver, hou op over enge dingen als wondinfectie enzo..brrrrrr moet er niet aan denken, baal toch al zo dat ik nu al 7 weken geen bal kan doen

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:21

Bij mij lost alles vanzelf op. Maar ik heb geloof ik alleen schroeven.
Maar de komende 2 maanden moet ik nog met die rotkrukken

Oef, onsteking! Echt balen
Ik had er ook kans op, gelukkig niet gehad(ze hadden een botje op de grond laten vallen )

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:43

Ik heb stage gelopen bij een dierenarts, daar heb ik gezien hoe ze het er uit haalden bij een hond.. Lekker bloederig

Maar nee.. lijkt me niet prettig... Fijn dat het nu achter de rug is Rieja! Hopelijk kan je snel alles gewoon weer doen! Sterkte nog met rond strompelen..

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:04

Britty schreef:

Bij mij zit alles na 14 jaar nog steeds in mijn onderarm. Er dat zijn nog heel wat meer schroeven en plaatwerk, beide botten over de hele lengte.
Ik heb toen mijn onderarm verbrijzeld, bij elkaar 24 breuken scheuren, dus daar ging heel wat ijzer in om de boel bij elkaar te houden. De bedoeling was wel dat het er weer uit zou gaan, ware het niet dat ze bij de operaties een hoop hebben beschadigd. Want hoewel mijn arm aan gruzelementen lag kon ik mijn hand volledig bewegen, alles deed het nog. Na de operatie niet meer.... Mijn hand was volledig verlamd en stond in een 'klauw', doordat ze de zenuwen heel erg beschadigd hadden. Door nog een paar operaties en fysio is dat deels goedgekomen (kan mijn duim en wijsvinger weer vrij goed gebruiken).
Maar het risico om ze eruit te halen vonden ze te groot, bang dat het onherstelbaar zou beschadigen.
Inmiddels is op foto's te zien dat het ijzerwerk helemaal in mijn bot is gegroeid. Maar last daarvan heb ik nooit gehad. Enige wat lastig is is dat mijn onderarm/pols bijna niet meer kan draaien doordat alles in de weg zit.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 11:54

wow supertje, dat is echt rot, dan zal ik maar niet meer zeuren over een paar weekjes extra hersteltijd door die infectie....

bij mij wilden ze het er persé uithalen, omdat ze anders bang zijn dat eea toch nog verschuift, de schroeven die bij m'n knie zitten die breken nog wel eens vertelden ze. Tsja en dan ben je verder van huis.