Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meikie schreef:He, een topic over PDD-nos. dit en andere beperkingen kom ik in mijn werk al consulent bij MEE vaak tegen. MEE is een organisatie die door heel Nederland zit en mensen van 0 tot 100 en nog ouder helpt, die een beperking hebben. Dus heb je vragen over wonen, werken, school en wat verder belangrijk voor jou is en je omgeving pm me dan of kijk op www.mee.nl om je aan te melden bij de MEE in jouw regio.
Even een ideetje, we hebben groepen voor broertjes en zusjes van mensen met PDD-nos en ook een groep voor ouders van kinderen met PDD-nos. Je kunt ook individuele hulp krijgen als je zelf of iemand anders in het gezin PDD-nos heeft. Hulp bij MEE is gratis en je krijgt een eigen consulent!
Judith_ schreef:Voor zover ik weet is het niet erfelijk hoor. Niet zo dat als een van je ouders pddnos hebben jij het ook hebt of dat als jij pddnos hebt dat dat alleen kan als een van je ouders het heeft.
Mijn ouders en broertje+ zusje doen mee aan zo'n onderzoek om te kijken of het erfelijk is.
Of het verstandig is, ligt eraan. Mijn zusje zou nooit alleen kunnen wonen, niet zelfstandig worden. Lijkt me niet handig als zij kinderen krijgt. Maar een vriendin van mij heeft het ook, ze is heel zelfstandig en is netzo verantwoordelijk als de meeste mensen. Bij haar kan ik best wel kinderen in denken.
Gael schreef:idd ik raak echt in paniek. Ik ga sinds kort wel soms alleen naar de winkel. Maar niet vaak. Laatst ook, iemand vroeg of ik met haar mee op buitenrit ging, ik kende haar nouwelijks, maar heb het toch gedaan!
Suwbi schreef:Ik zit een beetje mee te lezen maar snap het nog niet helemaal wta het precies is, mag ik vragen Gael waarom je dan in paniek raakt?
Sullie97 schreef:Judith_ schreef:Voor zover ik weet is het niet erfelijk hoor. Niet zo dat als een van je ouders pddnos hebben jij het ook hebt of dat als jij pddnos hebt dat dat alleen kan als een van je ouders het heeft.
Mijn ouders en broertje+ zusje doen mee aan zo'n onderzoek om te kijken of het erfelijk is.
Of het verstandig is, ligt eraan. Mijn zusje zou nooit alleen kunnen wonen, niet zelfstandig worden. Lijkt me niet handig als zij kinderen krijgt. Maar een vriendin van mij heeft het ook, ze is heel zelfstandig en is netzo verantwoordelijk als de meeste mensen. Bij haar kan ik best wel kinderen in denken.
Misschien niet PDD-NOS maar wel autisme!
Sullie97 schreef:Suwbi schreef:Ik zit een beetje mee te lezen maar snap het nog niet helemaal wta het precies is, mag ik vragen Gael waarom je dan in paniek raakt?
PDD-NOS is wat ik noem een "rest-categorie", mensen die dit hebben hebben maar een aantal kenmerken, maar net genoeg om het autisme te noemen.