Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:het ligt overigens niet aan je uiterlijk dat je gepest word, maar helpt wel. Het is je gedrag die bepaald wie er wel en niet gepest worden.
Citaat:Precies mijn punt: jij trok het je aan! daardoor pestten ze door. elk kind is hard tegen een ander. Iedereen is wel eens beledigd. Maar de 1 trekt het zich aan de ander niet. Degene die het zich aantrekken die worden wél gepest, die ander niet. Dus je gedrag heeft bepaald of je gepest blijft.
Urielle schreef:Maar wat is nu de trigger die zorgt dat iemand tot pispaaltje bestempeld wordt?
Robijntjah schreef:Ik ben super onzeker, laat het alleen niet merken. Met mijn huidige vriend heb ik echt zoiets van: wat the h*ll doe je met mij?!
Je krijgt hierdoor niet alleen onzekerheid over je uiterlijk, maar ook over je karakter... Wat doe ik nou eigenlijk fout?!
Zo kan ik me echt maanden druk maken over een opmerking die ik zelf fout vond etc..
Ook heb ik heel snel het idee dat mensen over mij praten, me niet mogen of andere rare dingen, terwijl dat vaak gewoon niet het geval is!
Veel van de pesters kom ik nog regelmatig tegen, en die keuren mij nog steeds geen blik waardig... Ja als ik alleen ben, en ik kom 1 van hun alleen tegen...
Zo vernederend!
Iedereen heel veel sterkte![]()
Toad schreef:Dit klinkt mss heel hard, maar ik denk dat het gepest worden aan je houding ligt. Het maakt niet uit of je dik bent of een bril draagt, als je een grote bek hebt wordt je niet gepest. Ik had eerst ook niet zo'n grote bek en meteen hadden ze het door, overal. Nu heb ik een wat grotere bek, en laat me niet pesten, gwn meteen wat terugzeggen zodat mensen de pester uitlachen, en dan hoor je erbij, als je maar brutaal genoeg bent, Als je een stil meise bent dat niet zelfverzeker dis, gaat het zeker fout.