Wie is er wel eens gepest ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmond

Re: Wie is er wel eens gepest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:03

Ik schrok even, ik denk oei als je er nooit iets over kunt vertellen, dat zal ook moeilijk zijn...maar het lijkt me ook heel belangrijk dat je er trots op bent! Als je zelf maar weet dat het goed gaat met jou en je paardje!

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:03

ik ben op de basisschool gepest. In de 1e,2e ook maar toen wisselde ik van klas en was het over. Nu heb ik een topklas

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:04

Ik van de basisschool tot en met de eerste.
Wat een verschrikkelijke hel.
'De wonden zullen helen maar de littekens altijd bestaan..'

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:09

Quote schreef:

Mee eens..

jessie1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:16

ik ben ook heel erg gepest.
vanaf de basisschool tot en met de middelbare school.
heb toen ik 16 was flink in de knoei gezeten met mij zelf,maar het weer diep weg gestopt.
ik werd gepest omdat ik een maatje meer had..
toen ik 20 was ben ik ingestort,en ben ik hulp gaan zoeken.

ene kant word je er harder van en aan de andere kant laat het een litteken achter voor de rest van je leven.
je word onzeker,bang dat je alles verkeerd doet in de ogen van andere mensen.
je voelt je eigen minder dan andere.

eigenlijk zou ik die mensen die gepest hebben een keer willen laten voelen wat ik in die jaren heb mee gemaakt.

wat Elmond zegt over dat ze tegen haar paard prate over haar pesten,ik deed precies het zelfde.
en idd ze praten niet terug en hebben je lief zoals je bent.

ik moet zeggen dat 1 persoon zich jaren later schuldig voelde over dat hij mij zo gepest had,die heeft verteld dat hij zich schuldig voelde en dat hij er spijt van had.
Laatst bijgewerkt door jessie1234 op 29-03-06 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:17

Ik, maar uiteindelijk heeft het me alleen maar sterker gemaakt.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:19

Ook mee eens, Yellowfish.
Al zou ik als ik mocht kiezen, absoluut niet meer gepest willen worden..

Okee, ik zag er niet uit als een topmodel.
Okee, ik had een klein beetje meer vet dan de rest..
Okee, ik zat met mezelf in de knoei.
Maar dat is geen enkele reden om te pesten.

Dit is nu 3 jaar geleden dat ik gepest ben, in tussentijd ben ik zowel uiterlijk als innerlijk enorm veranderd..
Op school begint 't soms, en dan zijn er meerdere mensen die ertussen in springen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:24

jep, op de basisschool erg gepest maar peste zelf ook wel eens. op de middelbare school leek niemand mij aardig te vinden toen ze hoorden dat mijn moeder lesbisch was. ik was dus zelf ook lesbisch volgens vele. ik heb ook niet een makkelijk karakter mensen vodnen mij een bitch omdat ik wanneer er een opmerking gemaakt werd ik altijd gelijk in de aanval ging. of ze het nou positief bedoelden of negatief. het heeft zn sporen nog altijd nagelaten. ik weet van mezelf dat ik nog steeds vaak raar uit de hoek kan schieten maar heb er vooral de laatste 3 jaar enorm hard aan gewerkt. ik heb ook zelf nooit nie zo snel een oordeel meer over iemand. probeer iedereen een kans te geven. ben ook erg vergevingsgezind. allemaal om de rust te bewaren. maja ik ben nie de enige . en ook nie zielig. alleen de sporen die het achterlaat zijn vervelend.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:26

Gemma_Luuvv schreef:
Ik.. Gewoon om alles.. was niet te slankste, was gewoon niet welkom in mijn klas.. Heb er nog wel problemen mee eigenlijk.. Ergste was gewoon negeert worden.. dat als je wat vroeg er gewoon niet geluisterd werd

Same here..
Ik was dik, had een bril en daarna nog een beugel ook.. Had stom haar en stomme (geen merk) kleding. Was vaak ziek, longaandoening. Wilde later boerin worden op een koeienstal.. Nou dat was allemaal tegen het verkeerde been in mijn wannebe stad-dorp
Het is begonnen in groep 5 en doorgegaan tot de middelbare school 3e klas.
Zelfs de leraren deden mee. Zeiden dat ik dom was en maar naar een speciale school moest gaan.

Daarna ben ik naar een andere school gegaan. Daar werd ik wle geaccepteerd om wie ik was.

Nu ben ik veel afgevallen (nog steeds niet slank), heb mooie witte en rechte tanden, draag dure kleding, en heb lenzen. Heb een leuke vriend leuk toekomst in het vooruitzicht en heb een goede opleiding.
Als ik nu oud klasgenoten tegen kom kijken ze me met open mond aan en dan vragen ze ben jij nou conchita of zie ik het verkeerd.
Meestal raken we dan aan de praat en kan ik ze wel ergens op pakken waar zij mij vroeger mee pakten.
Zo pak ik ze allemaal op mijn manier terug.

Sophie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:30

Ik. Helemaal nergens om.
Nu ben ik degene die hen kan uitlachen!
Ik ben er ook veel sterker door geworden.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:39

Share schreef:
jep, op de basisschool erg gepest
maar peste zelf ook wel eens.

Dan hebben ze niet hard genoeg gepest..
Als je zelf echt hárd gepest bent, zul je nooit zelf pesten..

Niet dat ik nu zo'n braaf meisje ben, nee dat zeker niet.
Als ik iemand niet moet, zeg ik het of laat ik het duidelijk merken.
Maar pesten? Nee, dat komt niet in mijn vocabulaire voor.

Ik ben in de eerste het ergst gepest..
Lang verhaal maar okee.
Eerst was ik vrij, ik was mezelf, ik was populair.
Dit was in het begin van het jaar toen iedereen nog bij elkaar zat in de pauze..
Ik was met nog een meisje van de basisschool naar dezelfde brugklas gekomen (S.) .
Zij was vroeger (in groep 1 en 2) mijn beste vriendin geweest.
Ze was niet te vertrouwen, maar ik had het haar vergeven..
Op een gegeven moment (25 september, vroeg in het schooljaar) is mijn oom a.k.a beste vriend overleden.
Ik was er totaal kapot van, ik was mezelf niet meer..
In plaats van me te steunen lieten al de meiden me vallen.

Ook ik had veel last van longaandoeningen, en ik ben voor een proefwerkweek eens 2 weken thuis moeten blijven, hartstikke ziek.
S. zette de hele klas tegen me op.
'Zij zit thuis te leren voor de proefwerkweek..'
De mentrix belde op, dat het geen basisschool was waar mijn ouders mij zomaar 2 weken thuis konden houden..
En in die tijd was ik echt hevig ziek.
Pijn dat het deed, om alle hatelijke opmerkingen te horen toen ik terug kwam..
Ik had maar een 'vriendin' A.
Ze was echt een nerd.
Maar dat kon me niks schelen.
Had haar uitgenodigd voor mijn verjaardag, de rest 'kon' toevallig niet komen dus zij kwam alleen.
Naar Harry Potter en daarna naar de Mac.
Dat vond zij dus 'niet cool' (en dat voor een nerd ) dus zij liet mij ook stikken.
Deed hele gemene dingen.
(zoals bijvoorbeeld 'vallen', terecht komen op mij en dan een briefje 'kick me' achterop mijn rug te plakken)
En in die tijd was ik nog steeds niet over mijn oom heen (nog steeds niet nu trouwens..)
Het verlies deed pijn, de reactie van mijn klas nog meer.
Ik had heel weinig vriendinnen..
Nu ik het bedenk had ik 1 echte vriendin die mij ook altijd zal steunen.
Ken haar al 16 jaar.
Verder had ik nog wat 'contacten' die je op zich ook wel vriendinnen kon noemen.

Pesten doet pijn, en hard.
After all ben ik veel beter uitgekomen dan de rest van de klas.
Ík ben nu degene met het groepje échte vriendinnen om me heen, terwijl zij buiten een peukkie staan te roken met hun 'vrienden'.
Ík ben degene die tot een tijdje terug serieus goed in mijn vel zat..
Nu wat minder, maar dat heeft andere redenen. (zie onderschrift)
Hehe, dat moest eruit.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:41

Quote schreef:

Dat is een hele goeie

Ik ben vroeger ook gepest, op de basisschool en in de brugklas vooral. En waarom dat dat begonnen is, ik heb echt geen idee meer (laterna was ik natuurlijk enorm verlegen en durfde mezelf niet te verdedigen, ideaal pispaaltje). Maar het heeft wel nog steeds flinke gevolgen. Er zijn mensen waarbij ik, mocht ik ze nu nog tegenkomen, er nog steeds niet voor insta wat ik zal doen.
Na de brugklas hoorde ik er gewoon niet bij, maar op zich vond ik dat toen wel prima. Alles beter dan gepest worden, toch? Nu weet ik gelukkig wel beter

Tegenwoordig wanneer ik iemand van toen tegenkom die ik sindsdien niet meer gezien heb, kiepen ze achterover van verbazing. Dat is wel leuk Een tijdje geleden probeerde een irritant pestjoch van vroeger me te versieren zonder dat hij me herkende, mèn wat heb ik die op zijn neus laten gaan Revenge is sweet, stiekem

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:48

Hoi hoi ik werd vroeger ontzettend vaak gepest op de basisschool.
Ze vonden mij altijd op een aap lijken dus ik heete apensmoeltje,vond dat nie leuk want t was dag in en dag uit.
Op een gegeven moment ging ik naar een andere school en t ging de eerste weekjes heel leuk.
Ik heete gewoon Natascha ipv apensmoeltje,tot dat er een jongen op school terug kwam (die was door omstandigheden heel lang van school geweest).
Ik moest me voorstellen en t eerste wat er gezegd werd was haha een aap
En ja hoor daar gingen we weer.
Uiteindelijk maar weer naar mn oude school terug gegaan (zaten veel leukere jongens hihi)
Maar ja daar bleef ik ook gepest worden ,pas toen ik ging puberen,ging ik iets veranderen en gingen ze me wel leuk vinden.
En toen ik 14 was toen kwamen die jongens ineens achter mij aan ,mja ik geloofde er niets meer van ,want dat gepest dag in en uit heeft toch zn wonden achter gelaten waardoor je je hele leven heel erg onzekeer bent geworden.
Nou klinkt dit nie zo erg als dat ik t voelde en dacht ik later ,,lkkr belangrijk dat ik op een aap leek,maar toch nu ben ik 36 en ben altijd erg onzeker gebleven.
Ik wil ook absoluut niet dat mn kinderen andere kids pesten want daar word ik heel boos om,want t begint met een geintje ,maar die persoon kan daar heel erg veel verdriet van krijgen
Nou dit was mn verhaal hihi

groetjes.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:57

basisschool groep 5

en brugklas tsja ik wil het geen pesten noemen, of eigelijk toch wel..
ik ben er niet overuit maar het was wel een poedersuiker..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:58

Gemma_Luuvv schreef:
Quote schreef:

Mee eens..

absoluut!

Ik ben ook een aantal jaar gepest, omdat ik 'anders' ben, vanwege een zichtbare handicap. Met de jaren is het minder zichtbaar, maar ik ben nog steeds ontzettend onzeker.
Ik kan niet goed omgaan met mensen, dat vind ik zo moeilijk. Ik heb me altijd afgesloten voor mensen en nu kom ik mezelf heel hard tegen. Op m'n werk moet ik heel veel comminiceren met mensen en dat kan ik gewoon niet.
Ook met mijn nieuwe paard kon ik mezelf regelmatig tegen. Ze is namelijk ontzettend dominant, en ik ben heel onzeker.
Toch leer ik zo ontzettend veel van haar.. door haar dominante gedrag moet ik sterk in m'n schoenen staan en leiding geven. En steeds als dat een beetje beter gaat, is dat een hele overwinning en dat geeft me enorm veel zelfvertrouwen.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:21

Vanaf groep 6 tot de 3e.
Onze basisschool ging fuseren met een 'zwartenschool' en onze groep 6, een nette klas, moest samen met de groep 6 van die andere school, met als gevolg dat onze klas werd geterroriseerd, zelfs de leraren moesten het ontgelden. Er werd gestolen, gevochten en vooral veel gedicrimineerd (naar ons toe!) Heb zelf toen ook wel wat klappen moeten uitdelen en ontvangen, maar de woorden doen zoveel meer pijn.

Daarna naar de middelbare school, expres een school gekozen die netter was en waar ik alleen met een vriendin toen heen ben gegaan. Dacht dat het daar anders zou worden maar helaas was ik daar weer de anorexiapatiënt of de aliën. Alsof ik er wat aan kan doen dat ik lang en dun ben.
In de 3 klas werd het minder, maar dat was alleen maar omdat ik met ze mee ging praten over mezelf. Ik was ze voor met flauwe 'grappen' en zo was het voor hun niet leuk meer om me te pesten en deden ze weer gewoon normaal tegen me (of ik werd doodgenegeerd).
Maar het ergste vond ik nog wel dat het meisje waarvan ik dacht dat ze mijn beste vriendin was zo'n bitch bleek te zijn. Op het laatst was ze zelfs zo erg dat ze mijn andere beste vriendin inpikte en mij ging peste, tegen iedereen vertelde hoe lelijk is wel niet was enz.

Het lijkt alsof je er sterker van wordt, maar ik heb alleen maar een hele sterke muur om me heen gebouwd.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:52

Hmm groep 3 tot halverwege groep 8 en 5 jaar lang op de MAVO, waarvan ik 3 keer op het bureau heb gezeten om aangifte van mishandeling te doen. Ik ben 3 keer in elkaar geslagen.

En waarom??? Goede vraag, mensen pakken je misschien omdat je iets hebt wat hun jaloers maakt? Of wat ze in verlegenheid kan brengen? Of wat ze stoerder en sterker kan laten overkomen?

Toen ik 18/19 was leerde ik mensen uit Amsterdam kennen en ben daar toen ook vaak uitgeweest. Dat was voor mij het omvormingsproces. Alleen ik ben nu bijna 25 en ik droom de laatste tijd weer erg vreemd... om degene die me een paar keer heeft in elkaar geslagen echt wat te gaan aan doen... dat ik pas rust kan krijgen als diegene niet meer leeft. Klinkt misschien erg luguber, maar hij heeft mij ook 2 x bijna 3 keer (de snelweg over fietsen omdat ik werd achterna gezeten) de dood ingejaagd.

Ik heb ook een hele muur om me heen gebouwd en ik dacht toch dat ik die aardig had weggewerkt. Maar vandaag kreeg ik te horen dat ik soms nog steeds gesloten overkomen. Was raar om te horen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:10

Citaat:
ene kant word je er harder van en aan de andere kant laat het een litteken achter voor de rest van je leven.
je word onzeker,bang dat je alles verkeerd doet in de ogen van andere mensen.
je voelt je eigen minder dan andere.

Dit is zo herkenbaar ...
Ik ben op de basisschool en een aantal jaren op de Havo gepest.
Toen kon ik er niet goed over praten, en nu (ben inmiddels 19) nog steeds niet.
Het vreemde is ook dat ik van die jaren amper nog herinneringen heb, net alsof het verdrongen is ofzo

Ik kan er nog steeds niet tegen om fouten te maken, en ik ben gesloten, waar ik momenteel ivm stage wel erg aan aan het werken ben. Maar dat is zo moeilijk...

Vanillia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:13

Ik 7 jaar lang. Nu helemaal niet meer en al mijn vrienden zijn mensen waarvan ik weet dat die me vroeger gepest zouden hebben. Ik wil niet zeggen dat pesten je eigen schuld is, helemaal niet, ik weet zelf goed hoe het is, maar ik zie wel in dat mijn houding toendertijd dat gedrag alleen maar uitlokte.

Kana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:15

Ik in groep 8, Het waren vooral de jonegns die mij pesten omdat ik niet moeders mooiste ben/was.
Maar om heel eerlijk te zijn is dat wel een ding in mijn leven die mij heel veel gevormd heeft. Als ik niet gepest was dan was ik waarschijnlijk nu een heeeeel ander persoon.
ik ben nu best een sterkt persoon. en iedereen die mij naar beneden wil halen kan de tiefus krijgen.

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:47

ik ben vanaf groep 2 ongeveer (want eerder kan ik mij al niet herrinneren tot de MBO gepest, psychisch en fysiek, omdat ik dik ben..
niet enkel scheldwoorden maar ook mn fiets elke keer weer naar de filestijnen, bloedneuzen, blauwe schenen en ogen etc.....

wat school deed? mij vertellen dat ik het moest negeren, stomste fout die ze gemaakt hebben, had er toen al op los moeten slaan, was het over geweest.....

toen ik naar de MBO ging in een andere stad was ik het zat, heb mn bek opengetrokken en niets meer gepikt, hielp goed, was heus niet ineens de populairste ofzo maar wel gezellig gehad daarna

jessie1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:50

een goed topic is dit.
zo zie je maar dat je niet de eenigste bent,en dat er meer lotgenoten zijn.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:53

Gemma_Luuvv schreef:
Ja dat kan ook.. maar dat was bij ons niet het geval hoor

Dat weet je niet, mensen die andere mensen pesten pesten juist om zelf niet gepest te worden. Omdat ze zelf zo onzeker zijn. Ze zijn bv bang om niet meer bij de groep te horen als ze niet pesten.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:54

het ligt overigens niet aan je uiterlijk dat je gepest word, maar helpt wel. Het is je gedrag die bepaald wie er wel en niet gepest worden.

Ethelate

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:55

Op de basisschool en aantal jaar op de middelbare gepest. Gewoon om alles wat ik deed en zei. Toen veranderde er een hoop en een stuk mondiger geworden.
'De wonden zullen helen maar de littekens altijd bestaan..' dat zeker.