[AM] Iemand ook welleens galstenen gehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:23

LuckyRemi schreef:
Dat zijn toch van die witte *balletjes* die uit je keel komen? Of is dat wat anders ?

Nee, ik denk dat jij ANGINA bedoelt...

Amy77

Re: [AM] Iemand ook welleens galstenen gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:57

he tallie wat fijn dat je alweer zo snel naar huis mocht. Daar herstel je toch altijd sneller denk ik.
Rustig aan en beterschap.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:10

heb er 1tje , niet erg groot gelukkig en hij speelt niet vaak op
doet dan wel auuuuww

let op met drank ! dat werkt niet positief en idd vet eten ed

las dat iemand juist koelde ik leg er dan een warme kruik op ipv koude , dat verlicht wel iets

sterkte

LucasMiller

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:06

Wat kan helpen bij 'lichte' galsteenkolieken zijn spierverslappers. Ikzelf heb een tijdje voor mijn operatie gebruik gemaakt van 400mg oploszakjes (werkt sneller) van Neurofen. Dat sloeg af en toe wel aan. Dat i.c.m. een warmte zak (zo'n gelzak die je in de magnetron opwarmt en niets weegt) erop en het was soms(!) te verduren.

Na de operatie: geen last meer. Nooit. Heerlijk!

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:00

ik heb een tijdje niet gereageerd heb niet veel tijd..
ik ben gister de eerste keer met de chirurg wezen praten..
en ik vond het niet echt een leuke man hij was helemaal niet aardig en vroeg hele rare dingen.. ik moet in mei pas weer terug komen :S alweer zo'n lange weg te gaan.. en beterschap tallie

dan heb ik 4 jaar moeten wachten omdat ik tejong was moet ik nu een maand wachten op een nieuwe echo en dan nog eens 2 weken op de uitslag.. echt heel raar bij mn vorige echo kreeg ik gelijk de uitslag..
heb gister wel hele rare bloed test moeten doen.. allemaal rare dingen iig. hij kijkt wel gelijk naar een paar andere dingen of het nog echt wel die gallstenen zijn

tallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:06

waarom moet je nu een 2e echo laten maken over een maand???
Op de uitslag heb ik ook vrij lang moeten wachten...

Ik zit nog steeds in de ziektewet....
Heb nog wat last van mijn wond op mijn buik... en dinsdag moet ik terug voor nacontrole voor onder andere de hechtingen...

Ik hoop dan woensdag weer aan het werk te kunnen.. Zit nu bijna 2 weken thuis en begin het nu toch wel zat te worden.

Zoolgangster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:33

Mij hebben ze 8 jaar geleden geopereerd. Ik moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven, had wat problemen met de wondjes, en ze vonden me niet goed genoeg om naar huis te sturen. Verder ben ik heel snel genezen, had wel zelf-oplossende hechtingen, dat duurde meer dan 2 weken voordat ze eruit vielen, best lastig. Ik moet alleen geen hardgekookte eieren gaan eten 'savonds, verder kan ik alles eten wat los en vast zit, bij wijze van spreke dan he.

tallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:55

Wat voor hechtingen had jij zoolgangster???

Ik dacht dat ik ook van die oplosbare had...
Ze zijn van mij blauw van kleur de hechtingen... Hoe kan je zien of het oplosbare zijn??

Ik moet dinsdag weer terug voor controle... Meteen eens vragen wanneer ik weer kan rijden

Zoolgangster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:33

tallie schreef:
Wat voor hechtingen had jij zoolgangster???

Ik dacht dat ik ook van die oplosbare had...
Ze zijn van mij blauw van kleur de hechtingen... Hoe kan je zien of het oplosbare zijn??

Ik moet dinsdag weer terug voor controle... Meteen eens vragen wanneer ik weer kan rijden

Mijn hechtingen zagen er bruinig uit, heb de dokter gevraagd, wanneer ze er weer uit moesten, en hij zei dat dat niet hoefde, ze zouden vanzelf oplossen. Ik heb ook wel eens in mijn ooglid hechtingen gehad, en die zagen eruit als nylon vissnoer, en de dokter zei dat ze er na 5 dagen of zoiets uitgehaald moesten worden, die losten niet op.

Beterschap in ieder geval!

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 18:15

omdat hij zeker wil weten dat die gallsetnen er nog Zitten na zo'n tijd.. en moet daarvor erg lang wanchten maar morgen heb ik een afspraak met mn huisarts. want ik wil een andere chirurg hier ga ik niet mee door.. geen goed gevole over die man iell en die vragen hoe komt hij der aan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:30

wat voor vragen dan FLOriss? je maakt me nou wel nieuwsgierig?

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:49

hij vroeg letterlijk: waarom zou ik jou opereren..
hele rare vragen.. hoe voelt de pijn ik geef antwoord zegt hij ja daar kan ik niks mee dus heeft het niet veel zin.. maarja hij was ook gewoon algemeen niet bepaald aardig..

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:42

Als een soeer naar een andere chirurg/internist gaan hoor. Dit is precies zoals het bij mn zusje ook is gegaan. Die arts zei letterlijk" je bent jong, tis psychisch, niet aanstellen" ..niets was minder waar. De chirurg wilde haar niet opereren (zonde zo'n jong meisje met littekens waren zijn argumenten) en uiteindelijk wegens nalatigheid was ze bijna overleden..
Kijk even naar je zorgpakket, want als het goed is heeft iedereen gewoon recht op een second opinion hoor. Je lichaamt heeft pijn, geeft dat niet voor niets aan, doordrammen dus en niet denken dat je gek bent of je aanstelt hoor.
Succes..(kan me hier zo kwaad om maken he, bah)

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 00:01

bedankt ik ben er ook heel kwaad om.. ik heb nu volgende week een echo gelukkig.. is al wat eerder met die andere chirurg zijn ze nog bezig.. ik ga nog even lekker genieten haha en dan zie ik het wel weer ik ga me der maar niet meer druk om maken.. krijg ik te veel hoofdpijn van,,

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:53

ik Ben weer in het ziekenhuis geweest
en in mn galblaas ligt een best wel groot laagje gritt "galstenen dus"
ik moet dinsdag in de meivakantie terug om te praten wat ze gaan doen.. ookal zo raar iets maarja..

Edit: de echo was trouwens heel raar ik had een assistente met een "stagejongen denk ik" die kon niks vinden en zei omdat het kwam omdat ik wat steviger ben dan de normale mens..
en toen zei ze ik ga wel even met mn baas overleggen wat we doen anders ben je voor niks gekomen..
komt die baas bij zet dat ding op mn ribben en ziet gelijk die galblaas haha best wel raar ik heb daar dus een half uur voor niks gelegen.. maar ze heeft er wel van geleerd want ze vroeg op ik nog even wilde blijven liggen zodat zij hem ook nog kon vinden
best wel grappig maar achteraf toch niet zo haha,, tjaa as het moet dan moet het!

tallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:37

is normaal dat je terug moet komen hoor...
Bij mij vertelden ze toen was de operatie inhoudt en of je nog aanvallen heb gehad..