Donor???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chely

Re: Donor???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:39

ik denk er ook wel over om donor te worden...mijn moeder en vriend zijn er op tegen helaas, toch denk ik er wel over na.

Zelf heb ik een nieuwe kans gekregen, andere mensen wil ik ook zo'n kans geven! Ze mogen alles gebruiken wat ze kunnen gebruiken maar NIET mijn hart. Daar heb ik een speciale band mee (en er is al zoveel aan gesleuteld dat het orgaan waarschijnlijk niet eens mag gebruikt worden)

Handtas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:07

Natuurlijk.
Waarom niet? Als ik er andere mensen mee kan blijmaken..

Ja hoor.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:14

Ik ben al vanaf m'n 14e ofzo donor.
Ik zag een foldertje bij het gemeentehuis en toen heb ik het maar meteen opgestuurd

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:31

Ik ben ook donor. Ik heb mn codicil al ingevuld op mn 15e.
Ik heb ervoor gekozen om alles behalve mn huid af te staan. Dit is omdat mijn ergste angst een operatie en alles met dokters is. Dus het is voor mij al een hele stap om donor te worden.
X

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:38

Ik kreeg van de week ook dat formulier thuisgestuurd. Van mij mogen ze alles hebben, ik heb er toch niks meer aan en iemands leven kan er mee gered worden.
Vind het redelijk hypocriet om bv. wel een nieuw hart aan te nemen als je een transplantatie nodig hebt, maar zelf na je overlijden geen donor willen zijn. Maar that's my humble opinion

Kieffertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:46

Reden om geen donor te worden: Omdat je vind dat het in principe te ver gaat om organen van anderen te gebruiken om door te leven. Omdat je de dood als iets natuurlijks accepteert dat komt als het komt. Omdat een man van 60 die zijn leven lang 2 pakjes per dag rookt ook met jouw longen rond gaan lopen.

Ik zeg niet dat ik geen donor wil worden, ik denk namelijk dat ik het wel ga doen. Puur omdat ik zelf ook wel graag een orgaan zou willen . Maar ik heb nog even om na te denken, ik word namelijk pas dit jaar 18.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:49

Er zullen idd mensen zijn die geen orgaan willen omdat ze vinden dat de dood komt wanneer die komt. Dat laat ik aan die mensen zelf over. Als ze mijn organen niet willen gaan ze wel naar een ander die ze wel wil

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:50

Ik zou een nier of long afstaan aan mijn ouders.
Maar donor...nope!

Voel er niet zoveel voor om na mijn overlijden opengesneden te worden.
Ik wil ook beslist geen autopsie als ik een twijfelachtige dood sterf.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:58

Ik ben wel donor
Ik zie het gewoon zo; als ik een orgaan nodig bent, wil ik ze toch ook tot je beschikking hebben?
Mijn vriend wou het niet, voor zichzelf ook niet, maar toch heeft hij die formulier niet ingevuld. Dan wordt je het toch automatisch?

Nou ja, ik wil graag geholpen kunnen worden, dus vind ik dat ik ook iemand wil helpen, als ik toch dood ben. Wat moet dan met mijn eigen organen? Waarom zal ik ze laten rotten als ik er iemand mee kan helpen?

Sorry ik vind de reactie van Danielle toch wel een beetje egoistisch. Stel je inderdaad dood gaat van iets waar dokters helemaal niks van weten. Kunnen ze de volgende niet helpen, omdat ze niks over weten.

En dat opensnijden valt heus wel mee hoor, ze doen het heel discreet, via de rug, dus je komt nog wel fatsoenlijk in je kist te liggen
Tja ik kan me daar niet over druk maken...ik ben toch dood.

Je kan helaas niet beslissen aan wie je je organen zou willen geven, dus aan je ouders of familie of niemand. Nee zo wrkt het niet, je bent donor of niet. Of je laat iemand anders (partner of familie) beslissen over je als je te overlijden komt
Laatst bijgewerkt door Skitter op 24-03-06 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:00

discreet of niet,aan mijn dode of levende lijf geen polonaise

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:05

Ik ben ook donor.
Als mij wat overkomt of iemand in mijn omgeving wat overkomt en een donor orgaan nodig heeft, dan ben ik ook erg blij als iemand zo'n formuliertje heeft ingevuld .
en je bent toch al dood, wou je het allemaal meenemen? wat heb je daaraan?

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:07

Ik wil wel donor worden.
Want als je zelf dood gaat heb je niks meer aan je organen en iemand anders kan er nog een heel fijn leven mee hebben.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:37

Ik ben nog geen 18, maar wil idd wel donor worden.

Als je er iemand zijn leven mee kan redden, waarom niet?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:15

Je kan ook voor je 18e donor worden. Ik ben het al vanaf me 14e

Rocamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:27

We moeten de keus van eenieder respecteren ook als dat wat moeite kost. Omdat een collega van mij vanwege zijn geloof geen donor mag zijn, dan wel geen organen mag ontvangen, kan ik me wel iets bij voorstellen waarom, hoe of wat.

Even aan Danielle, jij wilt geen donor zijn, wil je dan wel ontvangen (hoop voor ons allemaal dat dat niet nodig!). En kun je hier uiteen zetten waarom niet? Is het vanwege geloofsovertuiging? Is het vanwege een vorm van angst? is het zoals Kieffertje zei, omdat de dood komt als het je tijd is?

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:30

Ik ben ook donor (net papiertje is gister op de post gegaan ) heb mijn organen niet meer nodig neem ik aan als ik dood ben. Alleen ga ik wel een bezwaar maken tegen wetenschappelijk onderzoek..dat zie ik niet zo zitten. Maar als ik iemands leven kan redden of verbeteren na mijn dood, prima veel plezier met mijn orgaantjes.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:31

Ik wil geen donor worden, ik zou het heel graag iemand ''geven'' maar ik ''durf'' niet.
Ik weet niet wat er precies na mijn dood met mijn lichaam zal gebeuren, ik geloof in God dus dat je een nieuw lichaam krijgt. Maar wat dat dan inhoud... daarnaast lijkt het mij heel eng en nee ik wil het gewoon niet hebben.

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:31

ik niet:D

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:40

Ik wel hoor
Pluk mij maar leeg heb het toch niet meer nodig, als ik iemand anders kan helpen terwijl ik dood ben mooi toch?

Ik ben ook gelovig maar ik geloof dat het lichaam iets is wat je alleen op aarde nodig hebt dus als ik sterf heb ik het niet meer nodig.

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:43

Ik heb dus ingestuurd dat ik donor wil worden, maar er nooit meer wat van gehoord... Ben er nogsteeds neit achteraan gegaan om dat te regelen, maar als ze zo graag donoren willen, moeten ze wel goed met de inzendingen omgaan!

Mijn ouders weten ook dat ik helemaal leegeplukt mag worden na mijn dood, dus mocht ik voordat ik officieel donor ben overlijden, mogen zij doorgeven dat ze me leeg mogen plukken...

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:59

Ik ben ook donor. En ik zou het je ook aanraden. Want je bent niet verplicht om al je organen af te staan. Je kunt zelf een keuze in maken,wat je wel en niet wil afstaan.

IK heb er bewust voor gekozen om wel donor te worden. Omdat ik een vriend heb die erg ziek is(lees nierziekte)
En sta dus heel dichtbij zijn realiteit wat betreft een donor. Hij wacht er nu al 3,5 jaar op,en nog heeft er geen donortransplantatie plaats gevonden...Terwijl hij het heel hard nodig heeft.
En als je je dan ineens realiseert hoe hard iemand een donor nodig heeft,en hoe weinig mensen een donor willen zijn, was mijn mening,ik wil graag donor worden!

Nanya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:06

Ik heb ook het formulier binnen gehad en moet nu kiezen wat ik wil. Ik heb besloten om donor te worden, omdat ik na mijn dood toch niks aan de organen heb en er veel mensen zijn die nu sterven door een tekort aan geschikte donoren.

Alleen stel ik mijn huid en hoornvliezen NIET beschikbaar, maar dat heeft geen bepaalde reden. Het is meer de gedachte om zogezegd "gestroopt" te worden....

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:27

Ik heb gisteren nog ook de formuleren in de briefenbus gehad! en ik weet totaal nog niet wat ik moet doen! vind het erg moeilijk!

Maar ik denk dat ik mezelf wel beschikbaar stel! hoe raar ik het idee ook vind!

Draak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:10

Ik ben donor en heb huid uitgezonderd, wil het alleen nog veranderen zodat ook mijn ogen uitgezonderd worden. Waarom die 2 uitzonderen zou je wel denken? Nou omdat ik het een eng idee vind als ze dat van me af zouden nemen

Maar als ik later ernsig ziek zou zijn zou ik het ook fijn vinden als mijn leven gered zou kunnen worden door een donor! Vandaar dat ik ook donor ben omdat ik een heel slecht gevoel zou hebben als ik bijv een hart van iemand anders krijg en zelf niks zou af staan

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:14

Ik ben sinds mijn 14e donor.
Van mij mogen ze alles hebben