keel amandelen er uit halen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:54

Mijn amandelen zijn er in januari op 30 jarige leeftijd uitgehaald (zie mijn topic).

Wat heb ik mij de eerste 3 weken na de operatie rot gevoeld.
Vreselijke keelpijn en niets kunnen eten of drinken omdat het slikken zo zeer deed.

Bij mij was de pijn zo erg dat ik weer bij de KNO-arts ben langs gegaan. Deze heeft mij een antibioticakuur gegeven.
En toen nam de pijn snel af.

In ieder geval heel veel sterkte met je operatie.
En het is een aanrader om coolpacks in de vriezer te hebben liggen.

JessieVD

Re: keel amandelen er uit haalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:16

Ik moet ze er ook laten uithalen, maar dan in de vakantie, omdat ik anders 2 weken school moet missen en ik heb eindexamens dit jaar...
de reden is bij mij wel anders, mijn amandelen zijn rot (klinkt vies, ik weet het, en dat is het ook!)
het is dus niet om medische redenen, maar om hygienische redenen...
en nu... heb ik schrik :X

bonney4evver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:22

mijnes ehmm ergens begin october vorig jaar. was/ben 17 jaar oud. vreselijk.. zou t voor geen goud nog een keer willen doen. ik weet nog dat ik in die kamer lag en ze dat infuus in me arm prikte. toen werd ik gewoon bang. toen spoten ze van die troep in me lichaam en lag ik in narcose. toen ik wakker word schrok ik ook. er zaten slangentjes in me neus, om me arm, en IN me arm ( het infuus ) me kussens en lakens zaten ook bloed op.

ik kon wel praten maar heeeel erg moeilijk, en dan moet je drinken, en echt waar ze dwingen je te drinken! en dat doet zoooooon pijn. na 3 dagen werd ik ontslagen ik moest eigenlijk een 4e dag blijven omdat ik nog bloed spuugde en niet alleen naar de wc kon want dan viel ik flauw. maar dit wou ik zelf niet. kleine autorit van 15 min maar doodziek gelijk thuis overgeven. dit heeft wel 1.5 week geduurt, en na 2 weken begon ik op te knappen.
en heel lief van alle bezoek, kaartjes en cadeautjes die ik had gehad
maar echt waar
NOOOOOOOOOOIT meer.

jij veel sterkte en suc6 ermee ( en laat je niet bang maken door mijn verhaal sommige hebben ook dat ze na een week alweer op geknapt zijn )

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:52

Ik had al gezegd dat ik de mijne in de zomer zou laten weghalen, maar omdat ik er nu weer zo veel last van heb en ik in juni examens heb, moet ik ze nu al laten doen...
Ik begin n beetje schrik te krijgen, ... niet dat ik kleinzerig ben ofzo, maar ik ben bang dat ik nog iets zou voelen terwijl ik in slaap zou moeten zijn... ben nog nooit onder narcose gegaan, en ik vind het best wel akelig nu het zo dichtbij komt... iemand relaxatie tips?? 8 mei is het zover...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:59

Ik heb ze ook een aantal jaar niet meer, weet er niet meer zoveel van. Alleen dat ik na de operatie ijsjes moest eten AUWWWW!! En oja, omdat ik nog zo jong was kreeg ik gewoon een kapje (en dat stonk, echt waar!)

Sterkte/succes iig

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:26

Mijne moeten er ook waarschijnlijk uit...
Heb ontzettend vaak keelontsteking, soms kan ik ook gewoon helemaal niet praten.. Was er ook mee naar de dokter geweest en die zei dat er stipjes op zaten en dat ze heel groot waren ofzo. Maar toen was ik ziek dus als het daarna weer terug bleef komen moest ik terugkomen en moeten ze er misschien uit.
Ik dacht dat het wel mee viel met de pijn nadat ze eruit zijn, maar van die verhalen hier word ik toch niet echt vrolijk

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:32

Citaat:
Ik dacht dat het wel mee viel met de pijn nadat ze eruit zijn, maar van die verhalen hier word ik toch niet echt vrolijk

ik ook niet

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:36

ik zit er ook over te twijfelen... maar ik loop al voor alles en nog wat in het z´huis

Ik heb snel keelpijn of steken in me amandelen.
En ik heb er eens een keelontsteking gehad en nou gaat er vaak van die viezigheid die op je tong zit ook wel eens in die littekens van die keelontsteking zitten, bleh

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:38

ik ben ook al voor een hele hoop naar het ziekenhuis moeten gaan... van de ene wachtzaal naar de andere om het zo te zeggen... hoop dat dit het laatste is... maar het is idd niet prettig als er van die viezigheid in die gaatjes vastzit, de smaak is ook niet om mee te lachen...

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:39

nee stinkt he?

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:57

degoutant, inderdaad
ik vraag mij af of andere mensen dat ook ruiken, gewoon als je met hen praat... (ook een grote reden waarom ik ze er laat uithalen)

ssssuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:17

Ik werd vanmorgen gebeld.. en woensdag word ik al geopereerd aan mn amandelen!!!1

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:49

LZP-->MW

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:16

Heel veel stertke gewenst.
De eerste weken na de operatie zijn niet leuk.
Maar na mijn operatie heb ik nog geen keelpijn gehad. En dat is super.

Fiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:46

Ik heb 3 weken afgezien..

Ik heb deze zomer mijn amandelen laten trekken. Ik had er echt ontzettend last van en ze waren helemaal ontstoken en er kwam zelfs al ether uit!

Maar het was ook mijn eerste maal dat ik onder narcose ging. Ik ben dus eigelijk 3 weken ziek geweest van de narcose! Ik kon niets eten zonder dat het er 2 min later weer uit kwam!
Ik had ook hoge koorts en moest dus 2 nachten blijven, Tijdens de 2de nacht heb ik mijn wonde weer opengekots (arme dokter moest om 2u 's nachts naar mijn keel komen kijken ) Ik heb op 2 weken tijd bijna niets gegeten. Sommige dingen bleven wel binnen maar het meeste dus niet.. (ik kreeg astronautenvoeding ) Ik woog na een tijje nog maar 43 kilo (normaal 47) en het eerste wat ik terug kon eten.. was een pizza!

Maar wil je nu echt geen schrik aanjagen.. bij mij lag het dus duidelijk aan de narcose en omdat we allemaal verschillend zijn kan het bij jou best wel meevallen en hoef jij niet zo veel af te zien!

biancaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:00

Bij mij zijn ze er twee weken geleden uit gehaald (op 18 jarige leeftijd). Pijn viel ontzettend mee een gemiddelde keelontsteking vind ik gemeener, gewoon optijd om pijnstillers vragen. Ik mocht de volgende dag weer naar huis. De ingreep duurt niet lang dus je krijgt niet zo veel 'narcose', had hier ook weinig last van. Ik ben alweer een week aan het werk. Kan dus ook erg mee vallen

_Karlijn

Re: keel amandelen er uit halen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:59

Bij mij zijn ze er op m'n 2e eruit gehaald. Nou, Jippie! Ik had zooooooon pijn! Ik heb 4 dagen niet gepraat en wou geen ijsjes (niks eigenlijk) maar ik moest wel. Dat was feest. Als ik er nu aan terug denk, dan heb ik spijt dat ik de ijsjes niet heb opgegeten, die kans krijg je niet vaan geloof ik

Edit: Nog iets grappigs: Toen ik onder narcose was gebracht, werd ik op een bed gezet en gingen ze wachten tot ik sliep. Dat was zo'n bed met spijlen, die je aan beide kanten weg kan halen. Bij mij was één kant eraf gehaald dus, en mijn moeder zat bij mij, bij mijn hoofd zegmaar. Ik zat nog rechtop, maar ik was snel weggezakt, dus ik donder zo uit dat bed. Iedereen geschrokken, maar ik was al in dromeland dus ik heb er verder niks van meegekregen Dus had ik erna keel- en hoofdpijn

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:38

Citaat:
maar het is idd niet prettig als er van die viezigheid in die gaatjes vastzit, de smaak is ook niet om mee te lachen...

Daar heb ik dus ook last van. Dag in, dag uit. Is dat eigenlijk normaal? Ik heb het wel eens gemeld bij de huisarts, maar die deed er nogal luchtig over. En wat zijn die dingen eigenlijk precies? Waar komen ze vandaan? Het zijn van die witte 'brokjes' en stinken inderdaad gigantisch. Ik heb inderdaad ook vaak het gevoel dat ik daardoor uit m'n mond stink, ik ruik het zelf en die geur is ook niet weg te krijgen met kauwgom oid. Heel vervelend.

Zit op dit moment ook weer thuis met een flinke keelontsteking.

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:15

die witte brokken, dat is pus... niet minder of niet meer dan dat.
de KNO dokter zei dat dit komt omdat de amandelen rot zijn, om hygiënische redenen laat je ze dan het best verwijderen
ik zou eens naar de KNO dokter ipv de gewone huisdokter gaan, die kan je veel beter helpen...

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:28

Ik heb het rond mijn 5e ofzow het viel nogwel mee.
ik moest ze eruit omdat ik heel vaak ziek werd door die dingen.
nou heb ik er geen last mee van . ik moest wel 1 nacht blijven omdat ik koorst had !

_RoosJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:30

Heey,,
ik ben 12 en de mijne moeten er ook uit...
ik heb 6 a 7 keer per jaar keelontsteking..... en minstens 4 keer daarvoor antibiotica...
ik ben ook erg zenuwachtig.... maar ik weet hoe ze het doen en het duurt hooguit 5 min.... maarja ik ben best bang/zenuwachtig...

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:33

Heey,
Ik ben 11 en ze zitten er nog,
Ik hoef ze er nog niet uit te laten halen..
Veel sterkte
XxX Tamar

Kiovili

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:42

Citaat:
die witte brokken, dat is pus... niet minder of niet meer dan dat.
de KNO dokter zei dat dit komt omdat de amandelen rot zijn, om hygiënische redenen laat je ze dan het best verwijderen
ik zou eens naar de KNO dokter ipv de gewone huisdokter gaan, die kan je veel beter helpen...

Bedankt, hier heb ik wat aan. Regel ik dat wel via de huisarts eigenlijk? Want meestal gaat dit via een verwijzing toch?

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:20

Ja bij mij wel, alhoewel ik denk dat je ook zo gewoon een afspraak met de KNO kan maken...
iig succes ermee!

maffe_moses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:52

Bij mijn vader zijn ze er laatst uitgehaald, en het deed wel zeer. maar dat overleef je wel! het is niet leuk maar dan ben je er gelijk vanaf, beter even weekje tot 2 weken zere keel dan heel vaak in het jaar/.. ja toch?