Ik zoek een hoofdkussen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:17

Ik heb deze https://www.beterbed.be/kussens/neksteu ... le=1186216 als zijslaper.
Het heeft een dikke en dunne kant dus je kan wisselen indien nodig.

Ik ben naar een beddenwinkel gegaan en daar een slaapanalyse laten doen. Uiteindelijk geen nieuwe matras gekocht (toch nog even sparen :') ) maar wel een nieuw kussen meegenomen. En dat maakt voor mij echt een wereld van verschil.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:28

Ann_moi

Re: Ik zoek een hoofdkussen...

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:32

Ik heb een cloudpillow recharge. Op de normale cloudpillow kon ik absoluut mijn draai niet vinden, ook niet met meer/minder vulling. Ik kon hem gewoon terugsturen, en ben toen voor de Recharge gegaan en met die ben ik inmiddels al meer dan een jaar super blij. :) Zelfs met oordopjes geen zere oorschelpen van een te hard kussen, maar wel de stevigheid die ik nodig heb voor mijn nek.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:54

Mijn echtgenoot heeft nu een kussen van Gilder, hij slaapt veel beter. Dit kussen hebben we aangekocht bij een speciaalzaak en kost 92 euro, hij heeft eerst 3 kussens mogen uitproberen.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:45

Over donzen kussens: tenzij je veel geld uitgeeft aan eiderdons, is dons een product waar veel dierenleed achter schuilgaat. https://kro-ncrv.nl/programmas/keurings ... bed-of-jas

Ik heb een polyesterkussen van Emma dat zich ook laat vormen zoals een donskussen doet. Ik vind het een uitstekend alternatief voor een donskussen.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:47

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:56

Het is inderdaad erg persoonlijk. Ik wil zelf een wat hoger kussen, dat desondanks niet te hard is, want dat gaat mijn oor 'slapen'. Ik vind zelf ook neksteun wel fijn.
Ik heb iets wat hierop lijkt: https://www.weidswonenenslapen.nl/am-al ... oofdkussen (mijne was goedkoper, ik dacht 90, maar kan die even niet meer vinden)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:05

Ik ben een buik/zij slaper met nek problemen.

Ik heb zelf al jaren als een kussen van swiss sence waar ik het goed op doe, mits ik hem ook op tijd vervang.
Veel verschillende kussens en modellen geprobeert. Maar deze is voor mij het beste. Op langere vakanties gaat mijn kussens ook altijd mee.
Maar dat is dus heel persoonlijk, dus ik zou inderdaad veel kussens proberen in winkels.

Cloudpillow hebben we een keer opgestuurd gekregen om te testen, alle varianten. Nog nooit zo veel last van mijn nek gehad na het slapen :')
Terwijl andere mensen die juist fijn vinden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:13

Het is inderdaad heel persoonlijk, dus goed uitproberen. Ik slaap veel in verschillende hotels met allerlei kussens, maar mijn kussen thuis blijft toch het fijnst. Ik heb een Tempur smartcool extra hoog. Inderdaad eea uitgeprobeerd in een beddenwinkel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:13

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:24

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:09

Ik slaap al jaren op boekweit dopjes als kussen vulling.
Vervormd zich compleet naar jouw eigen lichaam en hoe je ligt en blijft dan lekker stevig in vorm. Je kunt het zelf voller of leger maken, dus nog steviger of wat slapper maken.
Voor mij is dit echt het ideale kussen.

Overigens slijten die dopjes ook, dat merkte ik pas toen ik eens een nieuwe kocht :')

In mijn oude kussen zat toen alleen nog maar gruis...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:10

Emma. Echt zalig. Kun je ook lagen uit halen als ie te dik is naar je zin.