Selina schreef:xSagan schreef:Welkom!
Hier heb ik de diagnose 22Q11 deletie syndroom met daarnaast Autisme. 22q11 is een chromosomenafwijking die na het syndroom van down het meeste voorkomt in de chromosomen wereld, maar de naam is nog vaak te onbekend. Ik mis een stuk van chromosoom 22 en dat betekend dat mijn batterij standaard op 50% staat en dan mag ik daar de dag mee doorkomen. Leuk in combinatie autisme dus. Ook op medisch vlak is 22q11 vaak een uitdaging omdat mijn lijf en hoofd niet met elkaar praten en mijn lijf ook veel medicatie niet accepteert. Kortom leuk pret pakket (sarcastisch).
Nooit van gehoord, klinkt vervelend.
Wel fijn dat je zegt dat je sarcastisch bent, want wij autisten snappen geen sarcasme![]()
Nee zonder gekheid. Ik ben zelf mega sarcastisch maar ik herken het vaak niet bij anderen. Je kan mij alles wijsmaken. Hoe vaak ik wel niet zeg ‘echt?’ Of ‘ik weet nu niet of je sarcastisch bent of niet’ en eigenlijk zijn ze dan altijd sarcastisch. M’n vriend zit me er altijd mee te plagen.
Herkenbaar
Gaat gelukkig wel beter af bij mensen die ik goed ken.
Sowieso vind ik tussen de regels doorlezen best lastig. Zeg gewoon wat je bedoelt pleaaaase.
De neurotypische trek die mensen hebben om vragen te stellen waar zij geen antwoord op willen zoals "Waarom heb je dat *zo* gedaan". Of zeggen dat je afspreekt om 8 uur en ze bedoelen eigenlijk 7:45/7:50.