Pony verkopen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissSicarius

Re: Pony verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:21

Misschien kan je in aanmerking komen voor een Wajong. Dat is iets meer dan bijstand en dat kan je jouw rust geven. Per maand is dat rond de €1440,- + één keer per jaar vakantiegeld (iets meer dan €1000,-).

Voorwaarde is wel dat je minimaal één ‘stickertje’ hebt verzameld op psychisch gebied voor je 18e + dat je op dit moment en in de toekomst geen duurzaam werkvermogen hebt door deze stickertjes.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:40

Oei, een lastig probleem wat je eigenlijk zelf hebt gemaakt, van je pony kan je niet verwachten dat deze nog altijd dezelfde is als er al meerdere eigenaren zijn geweest in de tussentijd. Dat heeft tijd nodig om weer een band samen op te bouwen, de pony moet weer wennen. Die paar maanden zijn te kort daarvoor. Ik vind het wel erg jammer dat deze wel de dupe is van hoe jij nu in het leven staat op dit moment. Elke dag is er wel zorg en aandacht nodig, iets wat je van te voren wellicht wel had kunnen bedenken.
Als jij denkt dat het voorlopig niet gaat veranderen is het beter om de knoop door te hakken en haar helaas weer te verkopen en weer een verhuizing te laten door staan.
Maar de andere kant is wel dat je van te voren toch wel verder na hebt gedacht en dat het geen opwelling was om haar terug te kopen. In hoeverre kan je jezelf daar dan toch niet toe zetten om de verantwoording te nemen voor haar?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:50

Wat een lastige situatie zeg.. Kom het veel tegen in mijn werk hoor, dat mensen twijfelen om hun paard weg te doen omdat de kosten, zorgen en het met alles er omheen bijna niet te doen lijkt.

Zoals je het omschrijft klinkt het alsof je dagen meer op overleven staan dan op leven. Als het werken je zo zwaar valt zit daar vaak wel een diepere oorzaak onder. Je schrijft daar al hulp voor te hebben en ik denk dat je het daar dus ook moet zoeken.

Ik sta er echt voor dat je moet doen wat je gelukkig maakt, maar als je zoveel druk en stress ervaart is dat wel heel lastig. Ik hoop dat je een goed vangnet hebt om de rust te kunnen vinden waar je lijf om lijkt te schreeuwen.

Je mag me altijd een berichtje sturen als je wil sparren. Y;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:53

Heb je een diagnose die kan verklaren waarom je niet jezelf kunt motiveren?
En kun je dan daarmee via de gemeente of UWV aangepaste banen vinden.

Zonder diagnose zal dat erg moeilijk worden.

En iedereen heeft dagen waarop zichzelf moeten motiveren
Iedereen heeft dagen dat ze zeggen ,bleh geen zin vandaag.
Maar dat is wel anders als daar echt wat meespeelt waarom het niet gaat.

Ja ik heb ook jaaaaaaren mijzelf elke dag die schop onder de kont gegeven.
Huilend onderweg naar mijn werk, tranend afvegend op de parkeerplaats: hoe ga ik deze dag weer volhouden.
En mijn paarden hebben nooit een dag wat tekort gehad.
Maar dat is ook niet hoe het zou moeten zijn.
Wat had ik graag eerder fatsoenlijk en eerlijk gezien geweest door het UWV, dan was ik er zeker weten nu beter aan toe geweest.

Dus voor jou nu erg belangrijk hoe komt dit?

TinkerTreas

Re: Pony verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:25

Ik vraag me ook af of je een diagnose hebt.
Ik herken het enorm van mezelf toen ik die leeftijd had. Ik ging wel naar mijn pony en zo kwam ik toch onder de mensen. Werk en school kon ik niet volhouden, zodra er "druk " op me werd gezet blokkeerde ik en viel ik uit.
Ik heb inmiddels wat diagnoses gekregen en gebruik medicijnen en verschillende therapieën gevolgd, maar het blijft een moeilijk evenwicht.

Nu had ik het geluk dat mijn ouders de kosten van mijn pony op zich namen, ondanks dat ik al 18 was. Ze zagen hoe belangrijk dit voor mij was. En zetten geen druk op dat ik moest gaan werken.
Ik moest eerst beter in mn vel zitten.

Dus, ik herken het helemaal. Maar ik vind het lastig om je advies te geven wat je met je pony moet doen.
Misschien inderdaad een betalende verzorger zoeken?

Heel veel sterkte in ieder geval.