Hoe lekker slapen / geluiden blokken zonder oordoppen in het oor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 20:02

Afbeelding
Even een plaatje vd site van mijn leverancier afgeplukt.
Bij het transparante dopje zie je goed hoe diep het dopje moet zitten

Hoe minder diep de dopjes gaan, hoe minder demping. Dat is dus wel iets waar je aan moet denken.

Het materiaal van maatwerk dopjes is voor 95% vd mensen niet vervelend,geeft geen irritatie omdat het anti-allergeen is.

Een herriestopper of ander niet-maatwerk product zal nooit zo lekker zitten omdat het niet juist gevormd is. Helemaal als je ze moet kneden, ze gaan dan in de gehoorgang wat uitzetten en drukken tegen de gevoelige wand vd gehoorgang aan.
Goed maatwerk drukt niet, maar past gewoon.

Ik ken persoonlijk geen audiciens in die omgeving maar heb wel positieve geluiden gehoord over Kooijman in Breda

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 21:40

Ik volg ook, ik zou willen dat ik slim genoeg was om een goede oplossing te bedenken. Er is zo te lezen veel vraag naar :') ik ben een enorm lichte slaper en wordt wakker van al het licht en geluid. Ik slaap met een slaapmasker maar ook nog geen oordopjes gevonden die goed zitten voor dagelijks gebruik.

Ik heb wel oordoppen op maat voor concerten, maar ik heb een 'stom' oor die altijd snel pijn doet, voor dat geld durf ik dan geen op maat gemaakte slaapdoppen aan.

Juangi

Re: Hoe lekker slapen / geluiden blokken zonder oordoppen in het oor?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:07

Deze werken voor mij al jaren, wax oordopjes die kneedbaar zijn. Het Kruidvat eigen merk die er op lijken doen zeker niet onder.

https://www.etos.nl/producten/ohropax-c ... a4QAvD_BwE

Ik knip 1 oordop in tweeen, duw ze in de gehoorgang en door de wax vormen ze naar het oor. Geen drukkende oordopjes meer, steken niet uit waardoor je ook op je zij kan slapen, vallen niet snel uit maar door de grootte ervan ‘plop’ je ze makkelijk uit je oren. Prima demping!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:54

Ik had ook altijd herrieschoppers, ze deden zeer en door het uitzetten hoorde ik altijd geluid van de dopjes zelf. Werd ik daar wakker van :')

Ik heb nu ook die wax bolletjes, veel fijner!!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:56

Ik heb oordopjes van Alpine.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:30

Wij hebben velux dakvensters in onze slaapkamer en ik word van elke harde regenbui of hagel wakker. Heb lang geprobeerd met van die foam oordopjes maar daar krijg ik dus ook pijn van in mijn oren. Deze week ga ik voor het eerst slaapoordoppen op maat laten maken. Heel benieuwd hoe het gaat meevallen, want ik ben ook een zijslaper...

Ontstekingen heb ik gelukkig niet.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:37

BarbaravdW schreef:
Beste tip voor mij was oordoppen op maat bij de audicien. Wat een verademing, geen pijnlijke oren doordat mn gehoorgang vervormd wordt door te grote oordoppen!

Voor mij hetzelfde. Het bleek dat ik vrij smalle gehoorgangen had waardoor alle sleep plugs te groot waren en daarom pijn deden (ook de kleinste maat). Herriestoppers of foam dopjes ging wel, maar voor max. een paar nachten achter elkaar. Nu heb ik soft op maat gemaakte oordoppen die niet irriteren bij zijliggen/buikslapen. Ze zitten wat dieper, maar omdat ze zacht zijn vervormen ze bij mij mee als mijn oor platter geduwd wordt door het kussen bijv. Echt beste aankoop!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

Ik heb mijn oordoppen laten maken bij Beter Horen en dan ook de dopjes voor zijslapers, die zijn nog wat zachter dan de normale. Mijn oude, nog van voor ze een zijslapers-versie hadden, had ik soms wat last van, maar deze eigenlijk helemaal niet. Zijn adviseren ook om er bv een klein beetje vaseline of andere crème/zalf op te smeren als ze wat huidirritatie geven of moeilijk in te krijgen zijn. Dat kan in het begin soms even lastig zijn.

Ik heb psoriasis op mijn hoofd en ook wat in mijn oren, dus ik smeer er altijd een beetje calendula crème op, anders geven de losse velletje kriebeloren. Maar mij oordopjes kan ik echt wel een beetje inknijpen.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Ik lees mee, ik gebruik al zo lang oordoppen dat ik niet meer zonder kan.
Herriestoppers heb ik altijd, en daar ik die laatst niet meer kon vinden heb ik van die silleconen gekocht bij Kruitvat. Nog niet gebruikt dus ik weet niet of dat een succes gaat zijn. Op maat gemaakte heb ik nooit aan gedacht, maar dat lijkt mij ook wel wat. Wat kosten die ongeveer?

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:21

Ik ben ook gestopt met de schuimen oordoppen, die irriteren na een tijd behoorlijk.

https://www.kruidvat.nl/ohropax-classic ... /p/5945574

Nu heb ik deze geprobeerd en ze bevallen echt heel goed. Wel een beetje kleverig, daar moest ik even aan wennen. Maar je 'plakt' ze meer over je ooropening heen dan erin en bij mij blijven ze meestal goed zitten. En ze houden echt goed geluid tegen.
Laatst bijgewerkt door Ladyingreen op Gisteren, 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:25

Herriestoppers, de cilindervorm, gingen bij mij ook pijn doen. Ik heb ook een groter en kleinere gehoorgang, dus ik heb nu twee verschillende maten, waarvan ik de kleine omgekeerd in mn oor doe, zodat ie wel afsluit, maar dan net aan. Dat zijn Earsoft oordopjes, een taps toelopend model.

Als ik nog wat wil luisteren heb ik de Rolfstone Mila, waar goed op te slapen valt als het kussen niet te hard is. Die verkopen ze niet meer, ik denk dat dat te maken heeft met het bericht van laatst dat de meeste inears en sommige over ears giftige stoffen bevatten :+