Dun/breekbaar haar: wat werkt echt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

Mama3 schreef:
Slapen op een zijden kussensloop zorgt ervoor dat je haar niet beschadigd/breekt net als slapen met een bonnet.

Mocht je een bonnet willen uitproberen. Voor verzendkosten heb ik hier een nieuwe roze voor je liggen die je mag hebben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:48

Slapen met haar vast voorkomt ook klitten, dus minder kammen, dus minder breuk!

Ik gebruik shampoo en conditioner zonder siliconen/ sulfaat en alcohol (handige truc is zoeken op curly girl producten, daar gaat je haar echt niet spontaan van krullen) en slaap met haar in een klem. Werkt heel goed! Ik hoef nog maar zelden te kammen want nooit klitten

Storm

Re: Dun/breekbaar haar: wat werkt echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

Iets anders dan dat jij hebt, maar ik ben in de overgang en kreeg ineens veel haaruitval en zeer slechte nagels. Ik ben toen een biotine supplement gaan slikken en dit heeft bij mij goed geholpen. Ik slik het nu al een langere tijd en mijn nagels en haar zijn weer als vroeger.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:14

Hier ook een dunne haardos. Ik zweer bij Nopoo van Alsjehaarmaargoed zit. Dit zijn ayurvedische kruiden waar je een papje van maakt, half uurtje in laten trekken en uitspoelen. Je haar is daarna echt schoon en hoe langer je het gebruikt des te minder snel het vet wordt.
Ik denk dat de poeder/shampoo een laagje om je haar legt, want het ziet er echt voller uit. Na wassen met gewone shampoo zie ik mijn hoofdhuid er weer doorheen.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:24

Ik zou toch ook kijken of er geen medische oorzaak is en het dus echt van binnenuit komt?
Hier werd het ook steeds dunner, had van alles geprobeerd (me allerlei producten laten aansmeren, weinig föhnen en enkel koude lucht, satijnen kussensloop, rozenwater etc.)
Mijn schildklier werkt alleen te traag dus grote kans dat dit de boosdoener is en ondanks dat ik medicatie heb blijft het dun, dus heb uiteindelijk maar extensions genomen :+

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:32

troi schreef:

Ik gebruik shampoo en conditioner zonder siliconen/ sulfaat en alcohol (handige truc is zoeken op curly girl producten, daar gaat je haar echt niet spontaan van krullen) en slaap met haar in een klem. Werkt heel goed! Ik hoef nog maar zelden te kammen want nooit klitten

Zijn er dan nog kapsels voor tijdens het slapen die je vooral moet doen? Ik kan me voorstellen dat een strakke vlecht, hele losse vlecht of een paardenstaart op verschillende hoogte een heel ander effect kan hebben?

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

Myrsky schreef:
troi schreef:

Zijn er dan nog kapsels voor tijdens het slapen die je vooral moet doen? Ik kan me voorstellen dat een strakke vlecht, hele losse vlecht of een paardenstaart op verschillende hoogte een heel ander effect kan hebben?

Mijn kapper zei een losse vlecht(of twee)
Beschadigd je haar het minste.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:39

1 ste is naar huisarts en bloedprikken op vitamines en mineralen.
Daarnaast, jouw lengte op schouder of er net over is berucht voor dode punten. Gewoon omdat het veel met kleding in aanraking komt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:34

Hier een enorm verschil sinds:
- het installeren van een waterontharder.
- Shampoo, olie en conditioner van Kerastase

Ik hoef m'n haar nu nog maar 2x per week te wassen ivm vet worden. Soms eigenlijk 1x maar vind het zelf gewoon ook een verwenmomentje.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:12

Hier een vergelijkbaar probleem.
Zelf merk ik geen verschil tussen Kerastase en L'Oreal shampoo, wel of ik wel of geen leave in conditioner en Olie gebruik bijvoorbeeld.
Een bonnet heb ik geprobeerd en vond ik verschrikkelijk, houd ook niet van slapen met mijn haar vast. Dus ik ga binnenkort een zijden kussensloop uitproberen.

Wat betreft supplementen twijfel ik ook nog of ik daar aan begin.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:19

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:26

jetm schreef:
Mama3 schreef:
Slapen op een zijden kussensloop zorgt ervoor dat je haar niet beschadigd/breekt net als slapen met een bonnet.

Mocht je een bonnet willen uitproberen. Voor verzendkosten heb ik hier een nieuwe roze voor je liggen die je mag hebben.

Bonnet is gekoppeld aan een mens :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:32

Ik lees even mee, krijg ook steeds dunner wordend haar en ben te lui om naar de kapper te gaan voor advies. :o

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Ik heb zelf dun, maar veel haar. Waardoor ik wel een redelijke bos heb. Ik ben heel zuinig op m’n haar. Het groeit als onkruid en meestal om de 2 a 3 jaar doneer ik het weer.

Voor het wassen gebruik ik een olie en dat laat ik intrekken. Als ik een strak schema heb die dag, laat ik het niet intrekken of heel kort.

Altijd 2x wassen, liefst met goede voedende shampoo zonder siliconen, sulfaten etc. Ik gebruik de bars van Beesha. Wees met wassen gentle met het masseren.

Haarmasker erin, laten intrekken.

Uitspoelen en dan je conditioner erin! Deze ook weer uitspoelen natuurlijk :). Door je haren te wassen staan je poriën van je haar open (heet dat zo ben het even kwijt hahaha) waardoor een masker goed kan voeden. Daarna sluit je het weer af met een conditioner.

Ik slaap met een bonnet van silk op m’n hoofd. Heerlijk! Nooit klitten na het slapen. Haren heb ik overdag in een losse vlecht vaak zitten….

Meestal was ik mijn haar zo’n 2x per week, soms vaker en soms minder :)

Kijk ook naar wat voor soort elastieken je gebruikt: met van die metalen stukjes zorgen ook dat je haar afbreekt.

Ohja, in borstel m’n haar maar 1x per dag in de ochtend

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

Het kan ook zijn dat je collageen tekort hebt. Vanaf een bepaalde leeftijd (ik dacht rond de 40 maar ben niet zeker) vermindert het collageenniveau in je lichaam. Je merkt dat aan drogere huid, rimpels, broze nagels en dunner wordend haar of haar dat uitvalt. Je kan collageen als supplement innemen, of regelmatig zelfgemaakte bouillon of Osso Bucco eten.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Storm schreef:
Iets anders dan dat jij hebt, maar ik ben in de overgang en kreeg ineens veel haaruitval en zeer slechte nagels. Ik ben toen een biotine supplement gaan slikken en dit heeft bij mij goed geholpen. Ik slik het nu al een langere tijd en mijn nagels en haar zijn weer als vroeger.

Heb je een link storm? Want heb hetzelfde probleem

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

gerlienke schreef:
Myrsky schreef:

Mijn kapper zei een losse vlecht(of twee)
Beschadigd je haar het minste.

Je wilt het vooral niet strak vastmaken. Dus ook geen strakke elastiekjes. En dan de beste methode voor jou kiezen. Ik pak het bij elkaar en doe het in een grote klem boven op mijn hoofd.

Voor een vlecht is mijn haar net te kort. Over bonnet ook goede dingen gehoord trouwens

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:33

Essie73 schreef:
Hier ook een dunne haardos. Ik zweer bij Nopoo van Alsjehaarmaargoed zit. Dit zijn ayurvedische kruiden waar je een papje van maakt, half uurtje in laten trekken en uitspoelen. Je haar is daarna echt schoon en hoe langer je het gebruikt des te minder snel het vet wordt.
Ik denk dat de poeder/shampoo een laagje om je haar legt, want het ziet er echt voller uit. Na wassen met gewone shampoo zie ik mijn hoofdhuid er weer doorheen.

Ik kom op Bokt toch altijd leuk tips tegen, zoals deze. Ik had nog nooit gehoord van Alsjehaarmaargoedzit, maar ik vind het concept erg leuk. Heb een paar producten besteld om eens te proberen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 41 min geleden

Ik heb het ook, maar ik heb ook nooit dikker of meer haar gehad.
Het is en blijft het flutje :').

Heb wel echt last gehad van periodes waarin het constant afbrak etc. Tips hiervoor zijn al goed gegeven, zijden kussensloop en soort elastiekje. Maar wat bij mij echt wonderen verricht (niet qua dikte want dat heb ik gewoon niet, maar het breekt niet meer) is 1x per 3 wasbeurten K18 erdoor (wel duur) en 1x in de week wassen met een detox shampoo zodat echt álle zooi eruit wordt gewassen (vind persoonlijk L'oreal Metal Detox en Kevin Murphy Maxi.Washi heel fijn. Redken Acidic Bonding is ook een fijne, maar bijna gelijk aan de L óreal en de laatste is een heel stuk goedkoper :) ).