Mama3 schreef:Slapen op een zijden kussensloop zorgt ervoor dat je haar niet beschadigd/breekt net als slapen met een bonnet.
Mocht je een bonnet willen uitproberen. Voor verzendkosten heb ik hier een nieuwe roze voor je liggen die je mag hebben.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
troi schreef:Slapen met haar vast voorkomt ook klitten, dus minder kammen, dus minder breuk!
Ik gebruik shampoo en conditioner zonder siliconen/ sulfaat en alcohol (handige truc is zoeken op curly girl producten, daar gaat je haar echt niet spontaan van krullen) en slaap met haar in een klem. Werkt heel goed! Ik hoef nog maar zelden te kammen want nooit klitten
Myrsky schreef:troi schreef:Slapen met haar vast voorkomt ook klitten, dus minder kammen, dus minder breuk!
Ik gebruik shampoo en conditioner zonder siliconen/ sulfaat en alcohol (handige truc is zoeken op curly girl producten, daar gaat je haar echt niet spontaan van krullen) en slaap met haar in een klem. Werkt heel goed! Ik hoef nog maar zelden te kammen want nooit klitten
Zijn er dan nog kapsels voor tijdens het slapen die je vooral moet doen? Ik kan me voorstellen dat een strakke vlecht, hele losse vlecht of een paardenstaart op verschillende hoogte een heel ander effect kan hebben?
. Door je haren te wassen staan je poriën van je haar open (heet dat zo ben het even kwijt hahaha) waardoor een masker goed kan voeden. Daarna sluit je het weer af met een conditioner.
Storm schreef:Iets anders dan dat jij hebt, maar ik ben in de overgang en kreeg ineens veel haaruitval en zeer slechte nagels. Ik ben toen een biotine supplement gaan slikken en dit heeft bij mij goed geholpen. Ik slik het nu al een langere tijd en mijn nagels en haar zijn weer als vroeger.
gerlienke schreef:Myrsky schreef:
Zijn er dan nog kapsels voor tijdens het slapen die je vooral moet doen? Ik kan me voorstellen dat een strakke vlecht, hele losse vlecht of een paardenstaart op verschillende hoogte een heel ander effect kan hebben?
Mijn kapper zei een losse vlecht(of twee)
Beschadigd je haar het minste.
Essie73 schreef:Hier ook een dunne haardos. Ik zweer bij Nopoo van Alsjehaarmaargoed zit. Dit zijn ayurvedische kruiden waar je een papje van maakt, half uurtje in laten trekken en uitspoelen. Je haar is daarna echt schoon en hoe langer je het gebruikt des te minder snel het vet wordt.
Ik denk dat de poeder/shampoo een laagje om je haar legt, want het ziet er echt voller uit. Na wassen met gewone shampoo zie ik mijn hoofdhuid er weer doorheen.
.
).