Bokker in de Eifel met microgynon 30 pil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:59

Ik vind dat jij daar een ontzettend goed punt hebt Dorine92!!

Echt een onwijs waardevolle toevoeging in dit topic!

Ik ben idd zwanger geworden nadat mijn eisprong pas 4 dagen later was...

Realiseerde me dat even niet toen ik dit topic las.

Petpa

Re: Bokker in de Eifel met microgynon 30 pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 10:05

De input van Dorine92 zette mij aan het denken.
Een soort van wakeupcall.
Ik had dat eerder gehoord...

Vanuit nieuwsgierigheid ben ik even gaan google-en.
Een zaadcel leeft gemiddeld 2 tot 3 dagen in het lichaam van de vrouw.
Lijkt me belangrijk voor iedere (vruchtbare) vrouw om te weten.
Vandaar dat ik het even in dit topic plaats.

Bron: https://www.lumc.nl/afdelingen/gynaecol ... iemethode/

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-26 10:29

Helderder schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik heb ooit in duitsland medicatie opgehaald omdat ik vergeten was.
Was even handen en voetenwerk hoor haha maar toen ik eenmaal het recept had was het geen probleem.

Niet geschoten is altijd mis
.

Ook een goede oplossing als je je pil vergeten bent :D

:') :')

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-26 10:30

Ik ben uiteindelijk naar de apotheek van het ziekenhuis in Heerlen gereden en die hebben heel fijn meegedacht.

Dus het is toch nog (een beetje omslachtigheid) opgelost.
Bedankt voor het meedenken allemaal

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 10:45

loulou schreef:
Ik ben uiteindelijk naar de apotheek van het ziekenhuis in Heerlen gereden en die hebben heel fijn meegedacht.

Dus het is toch nog (een beetje omslachtigheid) opgelost.
Bedankt voor het meedenken allemaal

Goed dat je dit topic hebr geopend!
Bedankt voor deze informatieve bijdrage

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 10:47

Goed dat het opgelost is.
Nu lekker genieten van de vakantie!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 11:09

@Dorine
Als je halverwege de strip stopt met de pil krijg je een nepbloeding en geen eisprong want door de pil is er geen 1 gerijpt.
Daarnaast: als je de pil hebt doorgeslikt kan het helemaal niet kwaad, want ook dan krijg je een bloeding en kun je na een max een week weer gaan slikken en ben je volledig beschermd.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 11:56

Brainless schreef:
@Dorine
Als je halverwege de strip stopt met de pil krijg je een nepbloeding en geen eisprong want door de pil is er geen 1 gerijpt.
Daarnaast: als je de pil hebt doorgeslikt kan het helemaal niet kwaad, want ook dan krijg je een bloeding en kun je na een max een week weer gaan slikken en ben je volledig beschermd.

Dit is dus niet waar. Je lichaam kan zodra je stopt met de pil alsnog een eisprong opstarten. En dit is dus waarom de pil niet zo betrouwbaar is als mensen denken. Want mensen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 12:07

Dorine92 schreef:
Brainless schreef:
@Dorine

Dit is dus niet waar. Je lichaam kan zodra je stopt met de pil alsnog een eisprong opstarten. En dit is dus waarom de pil niet zo betrouwbaar is als mensen denken. Want mensen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn

Maar, de pil heeft toch ook 'gewoon' een stopweek? En daarbij wordt je dan ook niet spontaan zwanger in die week?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 12:16

Fijn voor je dat het gelukt is, maar ben ik zo oud en denk gewoon haal condooms of doe het even niet? is een luxe , geen noodzaak
Onthouding, comsooms en als je terug in Nl bent en je strip weer hebt voorzichtig aan doet tot het weer veilig is?
Ik zou nooit de eerste hulp durven bellen voor zoiets

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 12:20

LynnNikita niet iedereen slikt de pil als anticonceptie.
Mijn zusje heeft hormonaal gedoe en als die stopt met de pil krijgt ze zware bloedingen en krampen en kan ze niet meer lopen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 12:31

Dorine92 schreef:
Brainless schreef:
@Dorine

Uh, wat? De combinatiepil heeft gewoon na elke 3 weken een stopweek, dus als TS hem hiervoor 3 weken of langer achtereen heeft doorgeslikt is er niks aan de hand. Zou alleen wat banketstaaf zijn dat ze dan een bloeding krijgt op vakantie, maar dat kan met de combinatiepil gewoon zonder risico. Zo heb ik het 10 jaar lang gedaan..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 13:08

Er staat ook gewoon in de bijsluiter dan als je de pil vergeten bent, je de rest van de maand aanvullende anticonceptie moet gebruiken. Niet dat je na een keer de pil vergeten meteen de morning after pil moet slikken :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 13:26

Lynn_Nikita schreef:
Fijn voor je dat het gelukt is, maar ben ik zo oud en denk gewoon haal condooms of doe het even niet? is een luxe , geen noodzaak
Onthouding, comsooms en als je terug in Nl bent en je strip weer hebt voorzichtig aan doet tot het weer veilig is?

Ik heb mijn pil niet voor anticonceptie, dat is een fijne bijkomstigheid. Ik slik mijn pil al vanaf mijn 16e jaarrond door. Als ik dat niet doe ben ik soms 3 weken ongesteld, zo erg dat ik bloedarmoede ontwikkel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 13:27

Dorine92 schreef:
En zo worden mensen dus zwanger. Zou echt meer dan belachelijk zijn als je geen pil kunt krijgen.
Iedereen schiet mij altijd af als ik over sensiplan/natural family planning begin, want oh oh oh wat is dat onbetrouwbaar. Mensen praten graag het 8 uur journaal na zonder verder ook maar iets echt goed uit te zoeken.
Maar gaat er iets mis met de pil, ben ik dankzij die cursus blijkbaar de enige die zich realiseert dat de TS niet zomaar even kan stoppen met de pil en condoom kan gaan gebruiken. Je kunt nu gewoon nog zwanger worden van seks die je gister, eergister en de dag daarvoor hebt gehad. En als je vriend heel sterk zaad heeft, zelfs van de dag daarvoor en de dag daarvoor (dat laatste mini kans).
TS tel even terug wanneer de laatste keer was en maak dan pas je beslissing. Als dat wat ik net zeg bij jou het geval is, moet je wel echt je pil hebben, of wellicht een morning after (maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen verstand van heb)

Daar heb je geen cursus voor nodig hoor, had ik je ook kunnen vertellen.
Staat ook in de bijsluiter trouwens. En is dus afhankelijk van de week waarin je 'm vergeten bent.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 13:42

Jolliegirl schreef:
Ik snap je bezorgdheid..maar let wel dat niet iedereen de pil slikt als anticonceptie..

ook dan, heb je er alleen wat ongemak van, ga je echt niet gelijk dood van

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 14:02

speurneusc schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik snap je bezorgdheid..maar let wel dat niet iedereen de pil slikt als anticonceptie..

ook dan, heb je er alleen wat ongemak van, ga je echt niet gelijk dood van

Dus uitsluitend indien je dood gaat mag je naar de HAP?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 14:15

siskeh schreef:
Dorine92 schreef:

Maar, de pil heeft toch ook 'gewoon' een stopweek? En daarbij wordt je dan ook niet spontaan zwanger in die week?

Nee die stopweek is ingecalculeerd. Maar dat betekent niet dat je daarnaast nog vaker kan stoppen

Tiggs schreef:
Dorine92 schreef:
En zo worden mensen dus zwanger. Zou echt meer dan belachelijk zijn als je geen pil kunt krijgen.
Iedereen schiet mij altijd af als ik over sensiplan/natural family planning begin, want oh oh oh wat is dat onbetrouwbaar. Mensen praten graag het 8 uur journaal na zonder verder ook maar iets echt goed uit te zoeken.
Maar gaat er iets mis met de pil, ben ik dankzij die cursus blijkbaar de enige die zich realiseert dat de TS niet zomaar even kan stoppen met de pil en condoom kan gaan gebruiken. Je kunt nu gewoon nog zwanger worden van seks die je gister, eergister en de dag daarvoor hebt gehad. En als je vriend heel sterk zaad heeft, zelfs van de dag daarvoor en de dag daarvoor (dat laatste mini kans).
TS tel even terug wanneer de laatste keer was en maak dan pas je beslissing. Als dat wat ik net zeg bij jou het geval is, moet je wel echt je pil hebben, of wellicht een morning after (maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen verstand van heb)

Daar heb je geen cursus voor nodig hoor, had ik je ook kunnen vertellen.
Staat ook in de bijsluiter trouwens. En is dus afhankelijk van de week waarin je 'm vergeten bent.

Nou blijkbaar wel, want totdat ik erover begon vond niemand het een probleem

Ibbel schreef:
Er staat ook gewoon in de bijsluiter dan als je de pil vergeten bent, je de rest van de maand aanvullende anticonceptie moet gebruiken. Niet dat je na een keer de pil vergeten meteen de morning after pil moet slikken :D

1 keer betekent 1 dag. Dan heb je al een verhoogd risico die ze blijkbaar acceptabel genoeg vinden. Het leek bij de TS niet om 1 dag te gaan

xPabloBokt schreef:
Uh, wat? De combinatiepil heeft gewoon na elke 3 weken een stopweek, dus als TS hem hiervoor 3 weken of langer achtereen heeft doorgeslikt is er niks aan de hand. Zou alleen wat banketstaaf zijn dat ze dan een bloeding krijgt op vakantie, maar dat kan met de combinatiepil gewoon zonder risico. Zo heb ik het 10 jaar lang gedaan..

Als ze hem hiervoor 3 weken achtereen had geslikt, had de TS geen topic geopend, want dan was het nu haar stopweek

Lynn_Nikita schreef:

Dat is dus niet veilig, want dan kan je nog zwanger raken van wat je de afgelopen dagen hebt gedaan. Dat heeft niks met oud te maken, meer met onwetend of, indien je dit wel wist, onverstandig

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 14:21

Dorine92 schreef:
Brainless schreef:
@Dorine

Klopt, maar het rijpen van een eitje duurt langer dan enkele dagen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 14:24

Dat wisselt per persoon. Gemiddeld genomen gebeurt het niet heel snel, maar per individu kan het verschillen en het kan wel degelijk een risico zijn. Het is ook niet zo dat er helemaal niks gebeurt met dat eitje als je de pil slikt.. hij rijpt alleen niet volledig af tot een eisprong. Het eitje hoeft dus niet per se vanaf nul te komen als je zomaar even gaat stoppen met de pil
Anders had er ook wel in de bijsluiter gestaan "een paar pillen overslaan is geen probleem".
Het is precies dit soort dingen waar mensen zwanger van worden, zogenaamd "door de pil heen" maar eigenlijk door verkeerd gebruik

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 15:23

Zijn we nu niet enorm off topic aan het gaan?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 15:34

Nee. De TS heeft haar oplossing gelukkig, maar het gaat nog altijd over de pil en die eventueel niet slikken en de misverstanden die dan tot zwangerschap kunnen leiden in een situatie zoals in de openingspost. Nogal belangrijk lijkt me

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 18:11

Dorine92 schreef:
Nee. De TS heeft haar oplossing gelukkig, maar het gaat nog altijd over de pil en die eventueel niet slikken en de misverstanden die dan tot zwangerschap kunnen leiden in een situatie zoals in de openingspost. Nogal belangrijk lijkt me

Dit ben ik dan weer helemaal met je eens!