Elleboog breuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 22:12

marleen_usar schreef:
Weten jullie nog wanneer je weer kon auto rijden, na hoeveel weken was dat.

Ik ben gelijk nadat het gips we af was gaan rijden (was links dus dan is rijden wel wat makkelijker). Dat ging niet zonder ongemak trouwens. En nog steeds is met links sturen nog wat pittig. Ik zou eerst zelf (met gips) naar het ziekenhuis want had geen vervoer. Maar mijn auto begaf het (accu te leeg). Ik heb 4 weken niet auto gereden. Omdat de verzekering her niet zo leuk vind.

Volgens de wet mag je auto rijden als je jezelf voldoende voelt voor auto rijden. Zolang je het veilig kan doen is het goed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 09:06

Oke duidelijk ik denk dat het nog wel even gaat duren voor ik ga rijden de pijn valt erg tegen. Dit had ik niet verwacht.

rien10

Re: Elleboog breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:39

Mijn zoon zit nu op 4 en een halve week. Hij heeft gisteren voor het eerst zijn neus aangeraakt.
Het is echt heel heftig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 09:46

Oh dat is wel heel erg voor je zoon hebben ze dit ook gezegd in het ziekenhuis dat het zo zou gaan.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:48

Ik kon tot 2 weken na gips ook moeilijk mn neus en mond aanraken hoor. Je gewricht heeft een op donder gehad dus het is ook niet raar dat niet alles lukt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 09:56

Ik ben blij dat ik geen gips wilde en ook dat ze het niet adviseren vanwege stijf worden.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 10:00

marleen_usar schreef:
Ik ben blij dat ik geen gips wilde en ook dat ze het niet adviseren vanwege stijf worden.

Houd wel rekening met krakende botten. Daar heb ik nu super veel last van. Heb het op meer plekken, maar dat doet geen pijn in mn elleboog wel. En sowieso ook je huid en gevoel in de gaten houden vanwege de zenuwen. Die zien ze niet op de röntgen en hebben ze bij mij niks over gezegd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 10:04

Ik heb toen wel gips gehad.
En ik had vooraf pijn, maar toen het stevig in het gips zat niet.

En krakend bot heb ik in die elleboog ook.
Of ja knakkend zoals je vingers ook kunt laten knakken.
Hij strekt dan niet helemaal, dan doe ik hem terug wat krommer en dan met weer recht maken knakt hij en kan hij weer recht.
Maar dat doet ook geen pijn.
Ik heb wel het idee dat dit met het ouder worden steeds vaker is

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 10:08

DuoPenotti schreef:
Ik heb toen wel gips gehad.
En ik had vooraf pijn, maar toen het stevig in het gips zat niet.

En krakend bot heb ik in die elleboog ook.
Of ja knakkend zoals je vingers ook kunt laten knakken.
Hij strekt dan niet helemaal, dan doe ik hem terug wat krommer en dan met weer recht maken knakt hij en kan hij weer recht.
Maar dat doet ook geen pijn.
Ik heb wel het idee dat dit met het ouder worden steeds vaker is

Ik heb het kraken echt met snellere beweging vanuit de elleboog. Heel naar. Ik had al een strek beperking door eerdere breuk en zit nu weer op voor mij volledig. Dat is wel fijn. Andere arm kan ik wel duidelijk beter strekken

Ik had al pijn in mn elleboog met zware last of enorme trekkracht(paard die je vast hebt die wegschiet) misschien heeft het daarmee te maken. Niemand zal het weten. Ik heb alleen nog steeds ander gevoel in mn vingers dan rechts. Denk ook niet dat dat nog veel beter word.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 16:05

Mijn radiuskopbreukje had ik weinig pijn van, voornamelijk krachtverlies. Toen nog geen rijbewijs, dus was niet aan de orde maar heb wel heel eigenwijs na iets van een week geprobeerd om weer te gaan paardrijden, dat wilde dus ook niet.

Ik heb nog wel jaren inderdaad last gehad van net niet helemaal kunnen strekken en sneller op slot zitten en knakken. Wat de eerste paar jaar ook verergerde als ik langere tijd kracht zette op een gestrekte arm.
We zijn ondertussen ruim 10 jaar verder, en ondertussen eigenlijk nergens meer last van