Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. 
Lomax123 schreef:Bedankt voor de reakties.
BHV-er worden via mijn werk heeft niet zoveel nut, ik werk maar 3 dagen op kantoor en dan ook maar 6 uur per dag. Denk dat ik zelf iets ga regelen, hoeft niet eens een volwaardige EHBO diploma te worden, wellicht een paar lessen waar ik leer hoe te handelen in noodsituaties. Eens kijken wat er aangeboden wordt in mijn regio.
Getup schreef:Heb ook een EHBO diploma en moet elke 5 jaar weer de cursus doen. Dit is nodig voor Mn werk.
Mij werd laatst verteld, dat er eigenlijk amper beademd wordt, omdat de meeste Mensen niet weten hoe het moet en het daardoor niet veel zin heeft . Beter concentreren op reanimeren ( op het ritme van „ staying alive“.
Instructies AED zijn erg duidelijk bij gebruik ervan, mocht dit nodig zijn.
Heb - tot nu toe- gelukkig nog nooit een hele heftige situatie meegemaakt.
Want ondanks wat basiskennis en n ehbo diploma Weet ik natuurlijk niet , hoe ik daarop ga reageren.
Ben inmiddels wel meer op gaan Letten , waar de AED Apparaten bij ons in de buurt hangen en heb n App geinstalleerd, waarop staat , waar deze te vinden zijn.
Denk , dat het echt goed zou zijn als iedereen een ehbo diploma zou hebben .
.
ze dachten dat ik dat altijd al had en dan zei ik weer ik heb helemaal geen bhv. dan zouden ze dat gaan regelen en half jaar later had ik spontaan altijd volgens hun weer bhv
dit is dus zo 4jaar lang door gegaan
. Je moet er een beetje vanuit gaan dat je een basisscholing altijd kan volgen, maar dat er altijd iets kan gebeuren waar je niet op voorbereid bent.