Geen idee of het helpt, maar misschien werkt het als hij ziet dat jullie als ouders het ook doen? Weet niet op welke manier de antibiotica gegeven wordt? Met een spuitje of op een lepel of iets. Maar dat jullie ook op dezelfde manier eerst "iets" innemen.
Wellicht voelt het veiliger voor hem als hij weet dat hij niet als enige dat vieze vreemde spulletje op moet eten en dat hij ziet dat het oké is om te doen, want ouders doen het ook.
Solleke_Noah
Geplaatst: Vandaag, 12:39
Wij doen dat gewoon in een glas appelsap ook niet laten merken dat het erin zit, gewoon stiekem doen dus. Succes!
Wat fijn dat het toch gelukt is. Maarja nu alle andere keren nog...
Die van ons vond die van de foto dus wel zelfs echt lekker toen we de angst weg hadden kunnen nemen. Wellicht waard om te vragen of je een andere kan proberen...? Desnoods op eigen kosten.
De richtlijnen voor het innemen van bepaalde medicatie zijn er niet voor niets. Maar ook daar kan van afgeweken worden als je het op een andere manier wel naar binnenkant krijgen
Neus dichtknijpen (Werkt wel! ) En anders inderdaad in een drankje doen. Krentenbaard is zo vreselijk. Hier maanden mee bezig geweest aangezien ons zoontje een verkeerde diagnose kreeg en geen antibiotica. Daarna in Duitsland het juiste spul gekregen, ook spul om mee te wassen en was het binnen 2 weken weg!
Omkopen met beloningen (speelgoed) is misschien nog de beste manier?
Prairy
Geplaatst: Vandaag, 13:15
Ik koop mijn kat om met iets lekkers, dan het iets minder lekkere en dan weer wat lekkers. Dus ook een beloning vooraf. Misschien werkt dat ook voor een peuter Dat hij alvast een lekkere sterke smaak in zijn mond heeft waardoor het vieze wat minder opvalt.
Bij mijn andere katten werkt dit overigens niet met pilletjes
En ondanks dat ik niet van de kinderen ben en ook van het loop niet te zeuren, ben ik het wel eens met geen dwang. Ik ben ondertussen 43 en kan nog steeds niet bloed laten prikken zonder mezelf te drogeren. Komt door heel vroeger onder dwang moeten laten prikken.
Ik zou echt even overleggen met huisarts/apotheek. Vrienden van ons hadden bv oor hun dochtertje ook de niet lekkere antibiotica meegekregen in eerste instantie, omdat die “sneller” zou werken. Maar als ze er niet genoeg van binnen krijgen, werkt het helemaal niet sneller… Uiteindelijk degene met lekker smaakje gekregen en kind was in een paar dagen een stuk beter!
Miran
Geplaatst: Vandaag, 13:47
Mijn dochter is wat ouder, had vorig jaar antibiotica die wel lekker rook maar blijkbaar echt vies smaakte. Wij deden het met wat limonade en daarna wat water. Maar op die leeftijd is het wat makkelijker. Is hij niet af te leiden met een leuk filmpje oid?
maitestar23
Geplaatst: Vandaag, 14:08
Mijn kinderen waren ook lastig hiermee en bij de oudste had ik gelukkig op een gegeven moment een trucje uitgevonden die voor ons werkte. Die uiteindelijk ook eens bij de jongste kunnen gebruiken.
Maar die van jou is nog wel wat jong, dus weet niet of hij het concept zal snappen als je het uitlegt.
Maar de truc hier was het middel met een rietje opzuigen d.m.v. vacuüm door het rietje er in te zetten en met vinger dicht te drukken. Dan kun je dat kleine beetje met het rietje wat over de tong heen hevelen zodat het niet de tong raakt en druppelsgewijs gelijk in de keel komt. Zo proeven ze het niet en omdat het om echt hele kleine beetjes gaat kunnen ze het makkelijk wegslikken. Het duurt op deze manier wel even maar voor mijn kinderen was dit oké te doen.
Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar misschien is zijn lichaam gewoon erg gevoelig voor deze antibiotica? Ikzelf kan namelijk absoluut niet tegen amoxyciline, na een half uurtje krijg ik giga darmkrampen, misselijkheid etc. The works zeg maar. Na een paar dagen innemen werd ik van alleen de geur al misselijk. Ik moest het heel strak op de klok innemen, en aan het einde van de kuur (2 weken) werd ik om kwart voor 2 al misselijk terwijl ik het dan om 2 uur moest innemen. En ik was mezelf er terdege van bewust dat het puur psychosomatisch was, maar dat hielp dus niet hahaha! Dus misschien heeft hij ook zoiets?
Mijn dames begrepen op 2,5 jaar al erg veel. Toen der tijd hebben we ook "onderzoeken" gehad wat niet leuk was etc. Omkopen hielp niet, verlekkeren ook niet... streng zijn niet... Toen heb ik het hun beide verteld dat het echt beter is, wat het doet ik gaf toe dat het vervelend of vies was, snapte ik volkomen. Door een "volwasen" gesprek aan te gaan, ging het bij ons makkelijker. Onze dames houden er niet van als ze voor de gek gehouden worden. "Dit is super lekker" bij vitamine druppels, hebt niet... haha, ik snap ze wel.
Ik hoop dat het innemen snel makkelijker gaat en dat jullie er snel vanaf zijn. Sterkte!