Lalidan schreef:En wat helmen betreft: het zijn net caps, het moet maar net passen. En als je zo'n rot model hoofd hebt als ik, kan het wel eens heel duur uitvallen.. En het is wel je hoofd, hij moet wel passen wil hij goed werken.
Dat geldt natuurlijk ook als je een leshelm pakt. Ik heb me verder niet in materialen verdiept hoor, maar ik heb even gekeken vanaf welke prijs je dus wat kunt aanschaffen en dat hoeft gelukkig niet meteen de hoofdprijs te kosten.
En zoals gezegd, dit was zo'n gratis proeflesje van een half uur. Dus daar kun je ook niet te veel van verwachten natuurlijk. Maar ze hebben dus wel wat verteld over hoe zij dan hun lessen opbouwen. Dit rondjes rijden was gewoon op hun eigen terrein, niet op de openbare weg. Dus ik kan er ook niets negatiefs over zeggen, maar alleen wel dat het te kort is om echt iets over motorrijden te zeggen.
Het enige wat ze zelf dus ook direct zeiden: ja, die motor is te klein voor je, maar hier geven we altijd de eerste paar lessen op. Dus ze zeiden het zelf, niet ik.
Ik had dus echt last van mijn liezen na dat half uurtje al. Kijk, ik ben de houding op een motor niet gewend, maar ik denk dat ik aardig getraind ben als ik 4 weken eerder nog 43km gelopen heb. Dus als ik op zo'n motor 2 keer 50 minuten achter elkaar les heb, dat ik dan best wel gebroken ben. En dan heb ik ook twijfels bij de effectiviteit van lessen, want als je last van spieren krijgt, dan gaat alles natuurlijk lastiger. Zij geven alleen dubbele lessen. Alleen een proefles als je betaalt is 50 minuten (dus gisteren was een aparte dag met maar 30 minuten). Dat je moet wennen ja, dat begrijp ik. En dat als je iets spannend vindt dat je dan gespannender zit begrijp ik ook. Maar in mijn geval was deze houding vanaf het in stilstand een voet plaatsen al direct niet fijn.
Ik heb gisteravond nog een andere rijschool gemaild en ik zal maandag nog een ander bellen.
Het voordeel van deze waar ik dus gisteren was is dat ze het oefenterrein op 5km van mijn huis hebben. Dat betekent dat ik bij wijze van lopend of op de fiets kan komen. Met de huidige brandstofprijzen is dat wel weer fijn.