Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hutcherson schreef:En we leven momenteel in heuuule andere tijden met hele andere voedingsmiddelen, leefstijl, omgevingen en andere factoren die ziekte kunnen opleveren. Vroeger (50 jaar geleden) was dat echt andere koek.
mirim schreef:Oké , sorry … ik had je verkeerd begrepen
Maar ben het ook zeker eens met hutcherson.
We leven in een andere tijd met veel meer factoren om ziek te worden als vijftig jaar geleden.
Ik ben bang dat steeds minder vaak de hoge leeftijd wordt bereikt .
Mensen die in de uitvaartbranche werken zeggen dit zelf ook. Zij maken steeds vaker mee dat relatief jonge mensen sterven , met een steeds korter ziekbed.
Maar daar gaat jouw topic niet over .
Oud worden is leuk , mits je zowel geestelijk als lichamelijk gezond bent.
Het mooiste is om de levenswijsheid te hebben van een tachtigjarige en het lichaam van een dertiger …. Maar dat bestaat niet
Hutcherson schreef:En we leven momenteel in heuuule andere tijden met hele andere voedingsmiddelen, leefstijl, omgevingen en andere factoren die ziekte kunnen opleveren. Vroeger (50 jaar geleden) was dat echt andere koek.
Popstra schreef:Wanneer ben je eigenlijk bejaard en wanneer hoog bejaard?
Mijn moeder is 81 en nog goed van lijf en geest. Woont nog in dr eigen huis is heel ondernemend en nog leergierig.
Ik zie heel geen bejaard persoon in haar.
.
Zonnehoed schreef:Popstra schreef:Wanneer ben je eigenlijk bejaard en wanneer hoog bejaard?
Mijn moeder is 81 en nog goed van lijf en geest. Woont nog in dr eigen huis is heel ondernemend en nog leergierig.
Ik zie heel geen bejaard persoon in haar.
Ik dacht als jongere altijd dat 70+ bejaard was, maar nu denk ik dat ik "bejaard" of sowieso "oud" meer koppel aan de persoon dan aan een leeftijd. Bijvoorbeeld mijn vader vind ik met zijn 71 jaar echt oud. Ziet er ouder uit dan hij is, heel veel lichamelijke klachten en komt niet goed mee in de maatschappij. Mijn schoonmoeder van 71 jaar vind ik niet oud. Ze is gezond en reist heel Europa door met de camper. Ze hebben dus dezelfde leeftijd maar lijken minstens 10 jaar te verschillen. Dus ik denk dat oud en bejaard meer aan de toestand van de persoon gekoppeld kunnen worden dan aan de leeftijd.
Toevoeging: zelf heb ik geen hele oude mensen in mijn omgeving meer, de oma van mijn man is een paar jaar terug met 97 jaar overleden. Verder overlijden de mensen om mij heen vrij jong tot nu toe, hopelijk komt daar verandering in.
Vlinder84 schreef:.
Oud worden is leuk , mits je zowel geestelijk als lichamelijk gezond bent.
Het mooiste is om de levenswijsheid te hebben van een tachtigjarige en het lichaam van een dertiger …. Maar dat bestaat niet
Popstra schreef:[
Zo denk ik er ook over. Leeftijd koppelen aan persoon