Wat helpt écht tegen droge handen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Re: Wat helpt écht tegen droge handen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:42

Gewoon uierzalf, als onze koeien kloven op de uiers hebben van de kalveren die er onder drinken helpt dat ook altijd mega snel....

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:44

Overdag working hands en 's nachts smeer ik ze flink in met uierzalf of vaseline. Helpt beide super

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:45

Uierzalf ook al vaak gebruikt. Maar dat is wel echt sensorische hel. :o

Rituals doet gewoon pijn door alle parfum die erin zit. Daar reageer ik slecht op. :o

Ik zal eens een lijstje maken en gaan winkelen in de Kruidvat. :=

En maar vaker handschoenen aan. Ik ben eigenwijs en ik vind m’n jas dicht moeten doen al irritant. Laat staan handschoenen. :=

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:48

Working hands...
Ik zweer erbij.

Dat is een hele andere sensorische ervaring. Is heel licht en luchtig en direct "verdwenen" zodra je het insmeert.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:49

Geen idee of het al genoemd is, maar ik gebruik Lanettecrème van Kruidvat zelf. Ik heb standaard einde van de lente last van eczeem en in de winter extreem droge handen. Sinds ik dit spul op aanraden van de huisarts heb gekocht en gebruik heb ik in de winter en eigenlijk het hele jaar door geen droge handen meer. Je hebt de crème ook nog een stuk vetter maar dat vind ik persoonlijk niet fijn en deze Lanettecrème is niet vet en smeert fijn.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:50

Eigen merk ureumzalf van kruidvat, voor slapen gaan dik opsmeren en dan katoenen handschoenen aantrekken.

En verder zo min mogelijk in aanraking komen met water, zeep etc.
En buiten inderdaad handschoenen aan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:52

Inderdaad snachts of savonds als je niet veel meer hoeft insmeren en dan handschoenen aan...
En misschien eens naar je voedingspatroon/ bioritme kijken :)
Misschien is daar ook nog wel winst te behalen....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:54

Sky_As schreef:
Inderdaad snachts of savonds als je niet veel meer hoeft insmeren en dan handschoenen aan...
En misschien eens naar je voedingspatroon/ bioritme kijken :)
Misschien is daar ook nog wel winst te behalen....

Waar moet ik dan op letten? Ik heb een heel vast slaapritme om mijn slaapproblemen te beperken. Helaas kan ik daar niks meer aan verbeteren (slaapcentrum en onderzoek gehad etc).

Heb juist van de week super goed gegeten. Veel volkoren vezels, goede eiwitten en elke dag 200-400 gram groente. Bijna elke dag fruit ook. :)

Bloed is goed alleen B11 was te laag en dat slik ik nu bij. Moet nog even opnieuw prikken maar dat is gedoe haha. Slik ook preventief D3 en B12. Gebruik verder behalve de pil ook geen medicatie oid.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:04

Krappa olie werkt erg goed ook bij eczeem en kloof handen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:06

Mijn handen (en ellebogen) zagen er ook zo uit tot ik begon te smeren met ureum-zalf. Werkt echt fantastisch. Je hebt er dure varianten van maar de simpele creme van Kruidvat doet het net zo goed. Sinds ik dat smeer (nu nog af en toe, maar toen mijn handen zo droog waren als die van jou wel een paar keer per week - dit is overigens 5 jaar geleden nu) heb ik nooit meer zo’n last gekregen van droge handen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:17

Ik heb hetzelfde, ook tot bloedens toe open. Ik heb vaseline-cetomacrogol van de huisarts gekregen, maar dat trekt slecht in en gebruik ik dus alleen op de bovenkant en alleen als het zo ongeveer te laat is :') en al het andere met parfum doet dan echt heel zeer als je smeert.

Ik lees mee!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:17

Working hands crème en!! als je een bad hebt of kunt regelen gaan marineren in een bad met olie. Ik krabte m’n benen tot bloedens open, maar regelmatig in een bad met olie en smeren met een crème met olie helpt echt.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:20

Working hands werkt hier ook het beste maar ik hou ook niet van crèmes die lang voelbaar blijven. Daarom smeer ik ook wel regelmatig met een aftersun. Helpt natuurlijk niet zo goed als een dikke crème, maar brengt wel iets vocht in.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:29

Enige wat hier echt helpt is nooit buiten gaan zonder handschoenen als het kouder wordt(vanaf minder dan neem 10gr draag ik giga dikke handschoenen)

Ervoor ook altijd last van kloven en droge handen, dit jaar bv veeeel beter, nog maar een 3-tal kloofjes gehad.

Het is echt de kou die je handen aanvalt, dus die moet je tegenhouden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:30

Mijn handen zien er ook snel zo uit.. Een potje Working Hands doet wonderen en deze is helemaal niet zo vet en plakkerig dus hopelijk vind je die niet erg.

Moet zeggen dat mijn handen dit jaar zó gehavend waren dat zelfs de Working Hands niet voldoende was. Mijn redding is nu de working hands af en toe en een paar keer per dag na het handen wassen in de badkamer meteen een klein beetje handcrème uit een pompje opdoen als gewoonte. Het wassen droogt extra uit namelijk dus als ik ze direct daarna ook maar met een mini beetje insmeer dan doet dat ook echt heel veel. Heb gewoon een simpel pompje bij de Kruidvat gehaald omdat ik iets wilde hebben wat snel en simpel op te doen was. Staat nu naast het zeeppompje.

Maar de Working Hands is wel echt een fijne basis. :j

En ook die kan zeer doen in het begin trouwens. Las nu net dat je daar last van had. Ja die kloofjes zijn open dus dat wil wel.. Vaker smeren dan aangeraden wordt, handen goed afdrogen en beschermen tegen de kou. Ik klop het even af maar sinds ik de working hands én het spul van de Kruidvat regelmatig gebruik zijn mijn handen weer dicht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:35

Mss vind je het prettiger om na het goed dik ingesmeerd te hebben dunne ( katoenen) handschoentjes te dragen. Bijv voor je naar bed gaat.
Smeren is het enige dat helpt. Ook voor je benen. Even door bijten dus!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:36

Ja maar dan wel smeren met hetgeen wat het meest efficiënt is. Doorbijten doe ik al. Het is niet voor m’n plezier dat ik het niet doe. Want het barsten doet pijn. Maar ik vind pijn minder erg dan het gevoel van crème op sommige momenten. :)

Dus maar op zoek naar hetgeen wat het beste helpt om het smeren te beperken. En handschoenen. -O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:53

Op de echte kloven zou ik echt lanoline zalf (tepel crème) smeren. Die crème is daarvoor gemaakt (oke, voor tepelkloven, maar wel voor kloven) als dun laagje erop en je voelt er niets van, behalve dat je handen de volgende dag weer geheeld zijn

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:57

Bij mij is het enige wat werkt l’occitane handcreme daar kan geen working hands of ureum zalf tegenop ! Misschien niet zo goedkoop maar je hebt er heel weinig van nodig.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:59

Zou iets als een hyaluron serum hier ook niet voor helpen? Trekt snel in.

Ik zie ook wel eens dat mensen insmeren met een zalf naar keuze en er dan van die handschoentjes om heen doen. Schijnbaar trekt het dan nog beter in. Idealiter de hele nacht maargoed, een uurtje op de bank zal ook al wel werken.
Of een fijne olie halen (Holland and barrett heeft veel keuze) ipv zalf..

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:03

Ik heb dat op de hakken van m’n voeten.
Dikke kloven..
Smeer nu met mixa, maar heb de wonder methode ook nog niet gevonden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:03

Het is in elk geval goed om de luchtvochtigheid in huis prettig te houden, dan hoef je dat alvast niet op te vangen met creme of andere zaken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 42 min geleden

Ik zie dat castorolie nog niet genoemd is. Die vind ik erg fijn. En geen extra toevoegingen. Trekt snel in.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 39 min geleden

Herkenbaar zulke zere handen! Hier is Medex Hand and body cream tot nu toe de enige die echt goed werkt en bij mij geen allergische reactie geeft. Ik heb aan 2 à 3 keer per dag smeren meer dan genoeg. Heb al gekeken of ik een monstertje voor je heb om op te sturen, maar helaas niet. Oeps, zie nu een monster uit een envelop vliegen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 38 min geleden

Shadow0 schreef:
Het is in elk geval goed om de luchtvochtigheid in huis prettig te houden, dan hoef je dat alvast niet op te vangen met creme of andere zaken.

Die is goed, nu wat laag maar normaal wat hoger als het niet zo koud is. Ik lucht ook heel veel. :P

Toen ik in een nieuwbouwhuis woonde was het wel echt erger. Daar was het zo droog.

Ik ga eens kijken naar working hands en tepelcreme. En alle andere genoemde crèmes ook!