Schimmel of reactie op splinter vingernagel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Schimmel of reactie op splinter vingernagel?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:02

Lamisil is toch geen middel waar je down van wordt? Dat ken ik niet als bijwerking. Is gewoon een schimmelcreme die je overal kan halen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:09

Essie73 schreef:
Welke dubbele laag bedoel je?
Mijn huidige manicure kan mij niet meer helpen omdat ze erg bang is voor kruisbesmetting.

Met een zacht veiltje of heel zacht schuurpapier even de bovenlaag veilen...en dan gaan smeren/schoonmaken.

Een goede manicure zou weten hoe ze dit moet behandelen... kruisbesmetting is niet van toepassing als zij haar materiaal goed ontsmet en zelf veilig werkt. Ik vind het een kul reden...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24 min geleden

Jolliegirl schreef:
Essie73 schreef:
Welke dubbele laag bedoel je?
Mijn huidige manicure kan mij niet meer helpen omdat ze erg bang is voor kruisbesmetting.

Met een zacht veiltje of heel zacht schuurpapier even de bovenlaag veilen...en dan gaan smeren/schoonmaken.

Een goede manicure zou weten hoe ze dit moet behandelen... kruisbesmetting is niet van toepassing als zij haar materiaal goed ontsmet en zelf veilig werkt. Ik vind het een kul reden...

Ja dat bedoelde ik, het aangetaste nagel-materiaal zoveel mogelijk weg vijlen.

Een pedicure zou je wel kunnen helpen, die krijgen besmettelijke aandoeningen dagelijks.

Misschien is het zelf ook wel te doen met een schuurpapiertje. Buiten, mondkapje op, daarna weggooien en goed je handen wassen en desinfecteren.