als het een probeersel is is huren altijd beter. Als het wel bevalt weetje welke spullen je kunt aanschaffen en kun je er voor sparen!.
zoals fleurtjuh al zei, misschien moet je budget omhoog!
En dan niet perce voor de slaapzak maar voor een warme lakenzak, betere kwalitijd thermo ondergoed en dan wel 2 setjes 1 voor overdag (gematigde isolatie) en ( voor de nacht extra warm) mijn set kwam bij engelbert straus vandaan Nooit geen spijt van gehad ! ( die gebruik ik vaak bij boscrossen met rugzak)
En ja ik ben vaak buiten in de winter en heb reuma die extra laag helpt mij echt om stijfheden en pijntjes te beperken. Wat ook helpt is een echte wollen trui zo een commando trui, je haalt al die leger oliebol er af en je hebt een mooie goedkopere wollen trui in zwart bauw of groen. die draag je ook overdag dus komt niet in je rugzak ( wel 2stuks overdag en nacht).
En vergeet ook zo een nood slaapzak niet weegt niets en is super klein op te vouwen, maar kan je wel extra isoleren bij erge kou ( al geeft dat wel condens) een ademde bivakzak is beter(maar tja budget )!
De tip over je bouw is dus echt waar, en ook de slapende armen...ook ervaren ik ben 173 en heb een xl slaapzak daar pas ik en de extra kleding goed in. want ook lucht isoleert. overweeg alle eerdere tips eens je kunt door flexibele instelling een aantal dingen goed opvangen ,soms zelfs voor minder budget
omdat je zelf de dingen vaker kunt hergebruiken als je ze toch hebt!!!
Funktioneel is voor trekking beter dan fashion, en soms is die extra kilo het toch meer dan waard...slaap en comfort zijn heel belangrijk omdat het je enerie huishouding op peil houd! (belangrijker zelfs nog dan budget!)
(En nog een laatste tip laat je smetvrees varen het zal je veel ontberingen besparen, het gaat om het plezier van de activiteit
)ken je niemand die bij de scouting zit , daar zit ook veel kennis en budget ervaring!
Wel laat ik een vogellens thuis en alleen de groothoeklens mee. Dat zal wel enorm kaal voelen. Mijn lichtgewicht laptop sjouw ik ook niet mee en dat vind ik ook wel een risico omdat ik dan niet direct een backup van foto's kan maken helaas. Dus moet hopen dat er niets met de kaartjes gebeurt. Ik twijfel nog over een lichtgewicht statief voor nachtfotografie (450 gram), maar ergens weet ik niet of ik de energie zal hebben om in het donker nog in de kou buiten te gaan staan om de melkweg te fotograferen. Een steen als ondergrond gebruiken zal gaan, maar je bent minder vrij in de exacte hoek om de foto te maken. Maar denk dat ik dat dan maar accepteer.
.