Loopband hoe blij ben je ermee.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 22:49

Mando schreef:
Nayan schreef:
Ik heb er bijna 2 jaar geleden eentje gekocht en ben er echt heel blij mee. Mijne staat ook onder mijn bureau, ik heb hier wel een extra bureau voor want ik weet dat als ik het telkens moet pakken en opbergen, bureau aanpassen etc. dat ik er dan geen zin meer in heb.

Er zijn best weken dat ik er minder op loop, maar deze week heb ik:

Zondag 33 minuten/3900 stappen
Maandag 61 minuten/6650 stappen (tijdens werken)
Dinsdag 46 minuten/5100 stappen (tijdens werken) en 19 minuten/2200 stappen
Woensdag 41 minuten/4500 stappen
Donderdag 41 minuten/4500 stappen (tijdens werken)
Vrijdag 20 minuten/2150 stappen
Zaterdag 27 minuten/3100 stappen

Tijdens werken is natuurlijk ideaal, ik zou nog graag nog meer willen doen zoals Nala hierboven bijvoorbeeld. Daarnaast loop ik vaak ook nog een tijdje met een serie aan. Verder wandel ik nog buiten en sport ik bijna dagelijks maar die loopband maakt het voor mij echt laagdrempelig en voelt niet alsof ik (nog meer) tijd weg moet zetten voor puur en alleen bewegen.

Nala schreef:
Ik loop er werkdagelijks 10km op tijdens mijn werk :D groot fan dus

Vjestagirl schreef:
Ik heb er eentje die voor onder m'n bureau (dus zonder beugel om aan vast te houden), en ik vind het ideaal.

Contemplate schreef:
Wij zijn blij met onze loopband. We hebben hem op zolder staan, we hebben een betonnen verdiepingsvloer.
We hebben een brede met goede demping, kan tot 15 km/u geloof ik. Als mijn vriend wandelt hoor ik het wel, als hij hardloopt meer. Hij weegt rond de 100kg. Het is licht bonkend, trillingen hebben we er niet echt van in huis. Zal op zoek gaan naar welke het nou precies is en een linkje.

De schokbelasting voor je lijf scheelt flink als je het vergelijkt met hardlopen op straat. Ik gebruik de band vooral voor wandelen.

We hebben ook een kleine loopband voor onder de bureaus met thuiswerken. Dat ding heeft weinig demping, maar is ook heel fijn!

Welke loopband hebben jullie?

Focus Fitness Senator iPlus. Ik moet zeggen, ik schrok me een hoedje toen ik de prijs zag. Wij hadden geluk een showmodel te kunnen kopen met korting. Anders had die hier nooit gestaan. Hij gaat trouwens tot 22 km per uur.

crazycactus

Re: Loopband hoe blij ben je ermee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 23:48

Ik had een loopband maar helaas is die kapot gegaan. Ik liep elke avond een uur in stevig tempo (4,5 tot 5 km) met een muziekje op. Dat heeft me geholpen om 20 kg af te vallen (met op mijn voeding letten natuurlijk). Ik wil er heel graag weer eentje want in de winter ga ik ook niet graag lopen, na mijn werk is het donker dus dat is niet echt uitnodigend.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 00:08

Nou, ik heb er nog één te koop, amper gebruikt, want ik kan hier achter mijn huis, zo een prachtig wandelpad op :+ .

Dus indien iemand nog een fijne zoekt (dreaver)...... Ik ben aan het opruimen in huis :D .

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 00:30

borderjay schreef:
Nyaleti schreef:
Ik heb er een en ben er echt blij mee.
Een rondje wandelen vanuit huis is geen optie in het donker. 's zomers kan het wel maar dan kan ik een pad op en neer lopen, niet echt motiverend.
Sportschool ook ver weg, vaak niet de moeite waard.
Nu kan ik in m'n pyjama nog even wat stappen maken :+
Ik werk op kantoor en kom soms echt stijf thuis na een hele dag zitten. Al loop ik maar een kwartiertje, voel ik me toch weer soepeler.

Vaak zet ik een serie op en loop ik gemakkelijk een paar kilometer.

Ik heb deze:
https://amzn.eu/d/6saVXTD
Lang gezocht en heb het idee dat ze allemaal het zelfde zijn. Ook die van 400 euro.

Ik woon heel gehorig. Heb de band boven staan op een vloerkleed. Beneden wordt er gewoon tv gekeken en hetgene wat ze horen is een soort vage, dempende bass van mijn voeten (nu loop ik ook wel een beetje lomp :+ )

Wel een tip: ik had eerst een vloerkleed en daarop nog een sportmatje en dan de loopband. Zette ik de helling op, dan was die erg onstabiel. Dat kwam door het verende dikke materiaal in het sportmatje. Mocht je daar last van hebben, probeer eens een andere mat..

Is deze verder wel echt stabiel? En tot hoeveel km per uur gaat die?
Ik ben zoekende en deze prijs staat mij wel erg aan ;-)

Deze gaat tot 12 km/pu. Verder vind ik hem netjes stabiel! Niet te smal om te lopen en ben blij dat het zo'n stang / handvat heeft.

Ik vind hem voor prijs kwaliteit echt top. Had niet veel verwacht omdat ie zo veel goedkoper is dan de meeste maar niks op aan te merken.

Als je echt wil hardlopen, vraag ik me af of deze " walking pads" voldoende zijn. Het is niet te vergelijken met wat er in de sportschool staat natuurlijk (logisch, die zijn 3k + ). Mocht je echt willen rennen, zou ik een groter model via marktplaats fixen.

Ik heb mijn sportschool abbo opgezegd. Te ver rijden, teveel gedoe. Ik kan nu gewoon een kwartiertje wandelen in m'n pyjama als ik zou willen :+ heerlijk.
Maar ik had thuis ook al van die weerstand banden, losse gewichten en een stang.
Met alleen een matje en een setje weerstand banden (action, Decathlon) kom je al een heel eind.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 07:12

Twiggy2008 schreef:
Nou, ik heb er nog één te koop, amper gebruikt, want ik kan hier achter mijn huis, zo een prachtig wandelpad op :+ .

Dus indien iemand nog een fijne zoekt (dreaver)...... Ik ben aan het opruimen in huis :D .

Waar vandaan, kosten en wat voor type heb je.

Misschien voor iemand hier in het topic.

Ik wil gewoon in de avond of ochtend half uurtje wandelen.
Hardlopen is niet mijn ding, nooit geweest.

Voor mij is het ook conditie weer opbouwen.
1,5 jaar geleden ben ik ineens mijn conditie kwijt geraakt.
Bleek achteraf gellak allergie op mijn longen geslagen, een hart die en marathon had gelopen en een stresslevel skyhigh.

Ik ben nog steeds niet op conditie dus dat is ook een beetje de rede dat ik dit wil.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 07:50

fjordjes schreef:
Degene die een loopband hebben, hebben die ook een sportschool abonnement? En nog 'n vraag, kun je de loopband makkelijk kwijt? Ik heb niet zoveel ruimte thuis maar ik heb ook een sportschool abonnement dus ik twijfel heel erg

Geen sportschool abonnement, ik sport gewoon thuis. Ik heb wel veel ruimte thuis dus ik heb een tweede bureau specifiek voor de loopband. Als ik minder ruimte en geen huiskonijnen had dan zou ik de loopband misschien in de woonkamer gezet hebben, hij past onder de bank en er zitten wieltjes onder.

Ik kijk met zulke dingen altijd naar wat is mijn beoogde doel, wat zijn mijn drempels en valkuilen. Ik wandel alleen op de loopband en zie dit los van sporten. Voor mij helpt het heel erg om niet de deur uit te hoeven om te gaan sporten of wandelen, want dat kost me vaak teveel tijd en energie. Ik zou echt niet naar de sportschool gaan om even 20 minuten op een loopband te staan, maar als dat het enige is wat ik op dat moment kan doen dan is dat toch weer beweging. Als je wel veel naar de sportschool gaat en dat ook goed vol kan houden is het wellicht minder interessant om zo'n ding aan te schaffen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 08:12

Ik heb er ook een, welgeteld één keer of vijf gebruikt :+
Hij werkt prima, maar ik vind zo’n loopband voor onder het bureau te smal, waardoor ik instabiel loop en bang ben er naast te stappen :+ ik kan me moeilijk voorstellen hoe je dit tijdens het werken kan doen.
Daarnaast loop ik veel liever buiten met de honden, en die moeten er toch door weer en wind uit.

Mocht iemand er dus 1 willen, stuur me maar een berichtje :+

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:09

fjordjes schreef:
Degene die een loopband hebben, hebben die ook een sportschool abonnement? En nog 'n vraag, kun je de loopband makkelijk kwijt? Ik heb niet zoveel ruimte thuis maar ik heb ook een sportschool abonnement dus ik twijfel heel erg

Ik sport 3x per week bij de sportschool en heb voor thuis een simpele loopband. Gebruik die ca. 3/4 x per week op de dagen dat ik niet naar de sportschool ga. En schuif 'm na gebruik weer onder de bank.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 10:53

beauty1love schreef:
Ik heb er ook een, welgeteld één keer of vijf gebruikt :+
Hij werkt prima, maar ik vind zo’n loopband voor onder het bureau te smal, waardoor ik instabiel loop en bang ben er naast te stappen :+ ik kan me moeilijk voorstellen hoe je dit tijdens het werken kan doen.
Daarnaast loop ik veel liever buiten met de honden, en die moeten er toch door weer en wind uit.

Mocht iemand er dus 1 willen, stuur me maar een berichtje :+

Ik loop al dik 2 jaar iedere werkdag 10.000 stappen à 5.5km/u tijdens mijn werk. In het begin nog met mijn ellebogen op het stabureau voor e de stabiliteit maar nu ook al zonder, het is gewoon wennen.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:51

De eerste paar keer vond ik 1 - 1,5 km per uur en werken al uitdagend maar je went er wel aan inderdaad. Ik heb het rustig opgebouwd en loop nu meestal 4,5 km/u.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:43

Ik had een hele dure die van mijn ouders was geweest. Echt een top ding. Helaas werkt deze niet meer dus ik heb nu een Moovv aangeschaft voor €325,- incl een mat voor eronder.
Loopt wel echt een stuk minder fijn en hardlopen vind ik geen aanrader maar voor dit geld prima om met het donkere weer in de avond wat stappen te maken.
Voordeel is ook dat ik hem zo kan inklappen en onder het bed kan schuiven. Vind hem ook niet veel lawaai maken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:14

Wij hebben er een zonder leuning, waar mijn man goed gebruik van maakt wanneer hij niet buiten loopt zoals laatst met gladheid of echt veel regen, of met echt warm weer in de zomer (airco binnen).

Ik heb er een haat-liefde verhouding mee. Ik vind het een lijp ding die wat wij hebben :') maar ik ben ook de onhandigheid zelve dus ja- mijn man loopt er prima op namelijk. Maar ik moet het denk ik wat meer oefenen misschien :'). Ik zou dus wel liever een willen met leuning en dan liefst ook echt een grotere, wat meer lijkt op wat ze in sportschool hebben staan (die je dan ook met helling kunt instellen en iets breder is), maar dat is in huis niet te doen. Misschien dat we er tzt dus nog een bij kopen voor in ons 'tuinhuis' waar andere apparatuur staat nog. Daar zou ik dan wel makkelijker op lopen :j

Nu moeten wij er sowieso uit met de hond, maar voor mij is het niet dagelijks/structureel mogelijk om echt evenveel te lopen buiten de deur en met de band thuis merk ik wel dat me dat fysiek iets minder zwaar valt, dat doe je makkelijker zo tussendoor ook even, dus dan is dat wel voor mij een goede aanvulling zo. Het is voor ons dus in ieder geval wel een prima koop geweest.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:27

Dreaver hier te koop, amper gebruikt. Kan onder je bed opgeborgen worden (of onder je bank, mits je daar ruimte onder hebt. Voor 175,00 euro op te halen in Nederhorst den Berg (omgeving Hilversum/Weesp) of Hollandsche Rading (boven Utrecht) :) .

Prima loopband, ook om op hard te lopen, indien gewenst.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:25

Er staat er hier ook eentje te verstoffen. Een aantal keer gebruikt om inderdaad tijdens het serie kijken wat meters op te maken, maar ik haal er te weinig plezier uit. Het is een hele simpele (maar wel roze :=) dus als iemand omgeving Apeldoorn er eentje voor een laag bedrag wil aanschaffen *D

De balans houden moet je inderdaad even aan wennen en dat kan je op lagere snelheid doen, maar ik moest na het afstappen wel altijd even stabiel gaan staan en niet direct willen weglopen. En als ik iets first-person op TV keek dan kon ik geen balans houden als diegene draaide of zo :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:37

Het weglopen wanneer je eraf komt is hier ook altijd wennen ja hahaha. Laatst bijna tegen de muur gelopen toen ik te snel wilde weglopen :'). Heb ik in de sportschool overigens ook last van.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:26

Ik ben echt een wandelaar en loop veel. Hebben hier een jaar een loopband in huis gehad, kon onder het bed geschoven worden. In de praktijk heeft ie een jaar dienst gedaan als kledingrek. Na een jaar maar verkocht. Ik vond hem teveel lawaai maken, demping tegenvallen, hardlopen ging ook niet top. Ik maak mijn ommetjes en 10000 stappen weer gewoon buiten.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 21:03

Ik heb nu een maand of 4 een moovv. Tot 12km/uur. Overgekocht via mp. Idee was zodat ik thuis met de donkere dagen ook kon hardlopen savonds en de drempel om te gaan lopen minder hoog zou zijn, omdat ik niet naar buiten moet. Ik heb alleen geconstateerd dat buiten lopen meer mijn ding is, dus hij staat alsnog vrij veel te verstoffen. Met de sneeuw en gladheid wel paar keer onder de bank vandaan gehaald.

Ben er nog niet over uit of ik t echt zonde vind van de het geld of dat ik het waard vind ondanks t weinige gebruik

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 21:04

Is er iemand hier met een band die je zelf aandrijft? Dus niet een met een voorgeschreven continue snelheid maar een die werkt op je eigen spierkracht?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 21:09

Die had mijn vader vroeger Karuna, dat vonden we een waardeloos ding. Werkte gewoon niet lekker, ik zou daar nooit meer voor kiezen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 21:13

Zo een hebben wij idd eerder ook gehad, die je zelf aandrijft, maar we vonden dat ook helemaal niks. Ik zou daar ook niet (meer) voor kiezen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 21:16

Wat is het probleem dan? Constante snelheid kan ik niet. Te link met mijn knie.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:53

Update:

Na alle loopbanden op een rij gezet te hebben net de Dreaver Elevate Pro met een mooie aanbieding besteld. Scheelde met alles 215.84.

Echt alles naast elkaar gezet.
Moov, Dreaver, Sportonic, Fitfirst, Easystep.

Ik ben erg benieuwd. Vind ik het niets dan hebben we 30 dagen retour garantie.

Bellatrix, hoe bevalt jouw loopband? Ben je er blij mee?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:56

Ik heb er nu 2x op gelopen een half uur. Hij maakt meer lawaai als je sneller gaat lopen maar dat is logisch natuurlijk. Dan zet ik de tv gewoon wat harder. :=

Ik ben er wel een paar keer vanaf geslipt omdat ik niet oplette. :')
Hij is natuurlijk korter en smaller dan die op de sportschool en daar moet ik echt aan wennen.
Maar verder ben ik er tevreden mee.
Als ik klaar ben zet ik hem rechtop weg en staat hij niet in de weg.

Farrah (kitten) vind hem erg interessant maar als ze erop staat loopt ze alleen met haar voorpoten dus dan glijdt ze er weer vanaf. _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:00

Whahahaha geweldig. Ik denk dat die 2 monsters van mij het ook wel grappig gaan vinden vooral die kleine ondeugd.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:10

Ik zou denk ik wel eentje willen die ook met een hoek/helling kan. Zodat ik kan oefenen voor hiken.
Wandelen doe ik al wel genoeg met de hond, dus daar hoeft het niet voor. Kan die van jou dat ook Mando?