_Karlijn schreef:Ik hoorde laatst van dit onderzoek waarbij is gebleken dat er eigenlijk geen verschil zit in elektrische tandenborstels, maar meer in poetsgedrag. Wellicht interessant dus ik dump het linkje hier even![]()
https://www.nporadio1.nl/nieuws/onderzo ... te-snufjes
Dit inderdaad, elke elektrische tanden borstel voldoet meer dan voldoende het is de manier waarop je poetst die er toe doet. Alle nieuwe snufjes is alleen maar mooi voor de verkoop. Zou je je netjes aan de poets/stoker regels houden is gebit ook prima op orde. Voordeel van de snufjes is dat het je wel helpt je beter aan die regels te houden en dus heb je een schoner gebit.
Ik zag hier wat staan over meepoetsen en drukken tot het rood word. Zeker niet doen, een elektrische borstel is gemaakt om dat zelf te doen en moet je dus stil op de tand houden in de juiste hoek. Zou je mee poetsen gaat het effect van de borstel verloren tenzij je een speciale borstel hebt voor die menseen die automatisch mee poetsen. Het zelfde als hard drukken je kan soms gewoon zien dat ze hard drukken door de slijtage plekken in het gebit dus zeker niet doen!