Goede elektrische tandenborstel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 10:26

_Karlijn schreef:
Ik hoorde laatst van dit onderzoek waarbij is gebleken dat er eigenlijk geen verschil zit in elektrische tandenborstels, maar meer in poetsgedrag. Wellicht interessant dus ik dump het linkje hier even :D

https://www.nporadio1.nl/nieuws/onderzo ... te-snufjes

Dit inderdaad, elke elektrische tanden borstel voldoet meer dan voldoende het is de manier waarop je poetst die er toe doet. Alle nieuwe snufjes is alleen maar mooi voor de verkoop. Zou je je netjes aan de poets/stoker regels houden is gebit ook prima op orde. Voordeel van de snufjes is dat het je wel helpt je beter aan die regels te houden en dus heb je een schoner gebit.

Ik zag hier wat staan over meepoetsen en drukken tot het rood word. Zeker niet doen, een elektrische borstel is gemaakt om dat zelf te doen en moet je dus stil op de tand houden in de juiste hoek. Zou je mee poetsen gaat het effect van de borstel verloren tenzij je een speciale borstel hebt voor die menseen die automatisch mee poetsen. Het zelfde als hard drukken je kan soms gewoon zien dat ze hard drukken door de slijtage plekken in het gebit dus zeker niet doen!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 10:55

Het verschil zit m ook in de vorm van de borstel: een ronde kop (zoals de oral b, oscillerende borstel) is gemaakt om op elke tand te zetten en rustig omheen te draaien zodat je overal langs komt. Een borstelkop met een ovale vorm zoals een handtandenborstel (zoals de sonicare, sonische borstel) is juist om rustig mee te poetsen. Dus beide soorten is wat voor te zeggen, ook echt afhankelijk van je poetsgedrag, zoals hierboven al genoemd wordt. Meepoetsen omdat je dan ‘dubbelop poetst dus beter’, is niet per se waar. In ieder geval niet bij een ronde borstel, zo werkt die gewoon niet. Hard drukken en harde borstels zijn nooit goed, hiermee beschadig je echt je tandvlees, mogelijk tot het punt dat het niet meer herstelt.

Flevolander

Re: Goede elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 11:36

ik vernam van mijn tandarts laatst dat zij de oral B pro series aanraadde, overigens was het advies om dan niet onder een pro series 3 te gaan.. alles daarboven was goed, naar haar zeggen. Verder niet gevraagd naar de onderbouwing. Ik heb het zelf ter kennisgeving aangenomen. Ik geef wel echt toe dat ik het verschil merk ten opzichte van mij vorige oral B

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 11:40

Wij hebben ze van we smyle.
Duurzaam, zonder plastic enzo, milieuvriendelijk.
Met een abonnement, elke zoveel maanden krijgen we nieuwe opzetstukjes opgestuurd.
Ze zien er ook nog es leuk uit. Heb je niks aan maar toch :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:16

Ik heb een oral-B. Doe er nu al 5 jaar mee. Heeft twee standen, elke 30 sec een buzzertje en bij 2 minuten een langere zodat je weet dat je 2 minuten gepoetst hebt. En geeft een rood lampje bij te veel druk

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:30

Onze dochter heeft de Oral-B Pro Series 3 en wij poetsen zelf sinds 2018 al met de Oral-B PRO 2.
Ik merk wel het verschil in poetsen. Wel fijn om zo nu en dan als die van mij leeg is de opzetborstel even op de tandenborstel van onze dochter te zetten. 3 standen en erg simpel zonder toeters en bellen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:49

Vorige week heb ik opnieuw de pro serie 3 gekocht nadat mijn oude er mee op was gehouden. Ik had nog een hele voorraad borsteltjes liggen dus ben niet voor de IO gegaan. Had dat anders wel gedaan maar niet zo’n hele dure. Dat zie ik er niet aan af.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 17:21

Die druksensor zit er niet voor Jan L*l op natuurlijk. Dus door de druk heen poetsen is gewoon slecht.

Ik heb ook een OralB IO, bevalt erg goed. Altijd hele nette tanden bij de controles.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:57

Wat ik wel vind van de IO, is dat de borstels veel minder lang meegaan dan die van de “oude” Oral B. Na een week of 3 ben ik al toe aan een nieuwe, en dan heb ik maar een half gebit te doen. En ze zijn ook een stuk duurder. Dat vind ik dan wel heel jammer, want de IO is verder echt top wat mij betreft

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 20:09

Ik doe gewoon 3 maanden met een borsteltje met mijn iO3. Dan trilt de tandenborstel en brandt er een ander lampje na het poetsen en dan weet ik dat het weer tijd is.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 20:26

Gnome schreef:
Boombrush. Gemaakt voor mensen die ook met een elektrische tandenborstel poetsbewegingen maken. Je hoeft m maar eens in het jaar op te laden. Echt nooit meer wat anders hier.

Absoluut Boombrush. Heel fijn bedrijf , goede visie , en goede tandenborstels.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:32

Ik volg even mee. Ik heb een hele oude oral b. Maar die trilt zo erg. Waardoor ik hem eigenlijk niet gebruik. Trillen die io ook erg of heeft iemand een tip voor een amper trillende elektrische tandenborsel?
Ik hoor het graag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:33

Ik doe ook gewoon 3 maanden met een borsteltje. (ik heb de IO 5) Ik heb ze met BF mer 50% korting gekocht. Heb voor het komende jaar genoeg nu.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:42

Die borsteltjes voor de oral b haal je g ewoon bij de Action.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:49

Heb zowel de oral B, als de Philips en Gum mogen testen. Vond zelf de oral B, het minst fijn en ook niet extra schoonmaken ten opzichte van de andere 2.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:50

germie schreef:

Wel goed controleren of ze echt wel doen wat ze moeten doen. Te vaak moeten constateren dat de tandenborstel door de motor bewoog, maar de borsteltjes niets deden. (Ook vaak gehoord van collega’s).

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 22:00

Gnome schreef:
Boombrush. Gemaakt voor mensen die ook met een elektrische tandenborstel poetsbewegingen maken. Je hoeft m maar eens in het jaar op te laden. Echt nooit meer wat anders hier.

Ja die heb ik ook! Helemaal mee eens. Kreeg zelfs complimenten van de mondhygieniste.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 06:28

Lithya schreef:
germie schreef:

Wel goed controleren of ze echt wel doen wat ze moeten doen. Te vaak moeten constateren dat de tandenborstel door de motor bewoog, maar de borsteltjes niets deden. (Ook vaak gehoord van collega’s).

Ze kwamen ook ergens als beste uit de test. Ik vind de originele te duur en niet beter.

https://www.telegraaf.nl/financieel/gel ... 32763.html

Dit is de link, maar werkt via bokt niet lijkt het.

Deze werkt wel, zelfde onderzoek van consumentenbond.
https://www.welingelichtekringen.nl/eco ... te-geloven

https://www.consumentenbond.nl/opzetbor ... tel-oral-b

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 15:21

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 08:38

Leuk om iedereen zijn/haar meningen te lezen en argumenten.
Gisteren toevallig bij de tandarts geweest, deze zei ook: een tandenborstel met poetsdruk sensor en een sensitive stand. Voorkeur voor een ronde kop.
Al die dure maken eigenlijk totaal geen verschil, een simpele van paar tientjes met bovenstaande functies is meer dan goed! Precies wat ik had, en m’n gebit zag er goed uit zonder al te veel tandsteen etc.
Dus ik denk dat ik voor de oral-b IO 6 ga.