Hoeveel geef jij uit aan een bril?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 12:45

Mijn brillen komen van de Charlie Temple (bestaat nu niet meer) maar een online winkel dus. Recept heb ik ooit bij een brillenwinkel laten opmeten en ik koop dus zelf mijn brillen online. Helemaal prima en ben onder de 50 euro klaar.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:05

Ik ga altijd naar Eyewish en haal ongeveer elke 3 jaar een nieuwe bril. Nieuwe meting en dan gelijk een nieuwe haha.
Ik probeer zo goedkoop mogelijk te doen, maar vaak zit ik rond de €300/€400 :'). 3 jaar geleden heb ik er een gratis zonnebril bij gekregen en daar was ik heel blij mee op zonvakantie en in de auto. Verder neem ik hem niet vaak mee.
Maar mijn bril draag ik vanaf het moment dat ik wakker ben tot ik weer ga slapen. Met regen vind ik het heeeel vervelend, maar zonder zie ik te weinig hahah

Jokonootje

Re: Hoeveel geef jij uit aan een bril?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:12

Ik vind brillen geweldig.
En heb er heel veel.
En dan bedoel ik ook echt veel. En er zitten hele achterlijk dure tussen
Gelukkig kost het me iets minder want ik kan ze tegen inkoopprijs kopen en krijg ook wel eens wat. Dat is het voordeel van een man met een eigen optiekzaak in het hogere segment

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:18

Ik heb 1 bril van de opticien, maar die draag ik eigenlijk weinig en is mijn reservebril. Daarnaast een bril van Charlie Temple, die draag ik altijd. Ik ben behoorlijk onhandig dus sloop mijn brillen ook met enige regelmaat. Gezien Charlie Temple uit de lucht is ga ik het maar eens proberen bij Brillen24.
Ik ben een dure bril van 600+ euro gewoon niet waard zo lomp en onhandig dat ik ben. _O-

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:24

Ik heb toevallig deze week 3 brillen online besteld bij Firmoo. Deze zijn zo goedkoop dat ik er niets van verwacht. Maar voor bij de paarden, zonnebril op sterkte voor in de auto is het al snel goed denk ik.

Ze moeten nog binnen komen. Ben heel benieuwd!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:30

Maar waar laten jullie dan je ogen opmeten als je ze online koopt?

Ook daar zitten toch veranderingen in?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:30

Ik bij hans anders meestal.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:32

Ik haal mijn bril bij eyes and more. Geen hoofdprijs, maar prima prijs en haal ze dan vaak ook nog in de actie. Misschien dat ik dan een €100,- per bril kwijt ben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:36

Denk met prisma dat dit niet gaat bij firmo of zo. Of wel?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:40

Helaas slechte ogen en veel opties in de glazen nodig dus glazen van 1000+ :\
Montuur is vaak onder de 100 euro, ik kijk bewust bij het goedkoopste schap en afgeprijsde modellen.
Met mijn sterkte kan ik vaak ook niet uit alle modellen kiezen omdat de glazen dan niet in het montuur passen.

Laatste keer was ik 1200 euro kwijt en meestal moet ik na een jaar weer nieuwe glazen omdat mijn ogen weer achteruit zijn gegaan.
Maak wel vaak gebruik van 2e bril gratis door een meekleurende bril erbij te nemen maar omdat mijn ogen nog steeds veranderen qua sterkte, gaan ze maar heel kort mee helaas.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:40

anca schreef:
Maar waar laten jullie dan je ogen opmeten als je ze online koopt?

Ook daar zitten toch veranderingen in?

Pearl of de optiek die verder op zit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:41

DuoPenotti schreef:
Denk met prisma dat dit niet gaat bij firmo of zo. Of wel?

Nee cilinder wel maar prisma doen de online shops niet.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:47

Mooblie schreef:
Ik heb toevallig deze week 3 brillen online besteld bij Firmoo. Deze zijn zo goedkoop dat ik er niets van verwacht. Maar voor bij de paarden, zonnebril op sterkte voor in de auto is het al snel goed denk ik.

Ze moeten nog binnen komen. Ben heel benieuwd!

Ik heb mijn meekleurende zonnebril op sterkte bij Firmoo vandaan. Was heeeeel erg verrast over de kwaliteit. Qua zicht merk ik geen verschil tussen die van Firmoo en mijn dure dagelijkse bril van de opticien. Het montuur is uiteraard van mindere kwaliteit. Maar ik was dan ook nog geen €50,- kwijt voor de zonnebril.
Ik zit er nu aan te denken om 1 a 2 reserve brillen erbij te kopen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:50

Dit jaar 2x rond de 450 uit gegeven aan een bril.
De eerste na een ongelukje met een paard waarna ik er zo uit zag:
Spoiler:
Afbeelding

Bril meer dan ontzet en 1 glas echt aan splinters, dus niet meer te redden.

Daarna met m'n hoofd in een airbag gezeten, vond m'n nieuwe bril niet leuk. Dus naast een nieuwe auto weer een nieuwe bril.

Daar voor nog nooit een bril stuk gehad en ongeveer iedere 4 jaar een ander. Dit jaar zat het niet mee.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 14:04

Godallemachtig, je had de bril op toen dit gebeurde?
Krijg je dan geen glas in oog?

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:09

Ik heb een maandje geleden een nieuwe bril gekocht, deze kwam op 950 euro totaal. Het montuur is van Marco Polo (240 euro) en met een sterkte van -6 en -6.50 en afwijkende cylinder zijn de glazen altijd prijzig. De opticien is Copini in Sneek, hier ben ik echt naar toe gegaan omdat ze mooie merken en monturen hebben.

Was helemaal blij met mijn stoere, grote en vrij opvallende montuur en had me voorgenomen de bril veel meer te dragen. Mijn oude was inmiddels 8 jaar oud, een klein montuur en droeg ik alleen even kort in de ochtend voor het douchen maar met deze bril kon ik wel voor de dag komen.

Tot ik de bril kreeg met de nieuwe glazen erin... Mijn ogen zijn heel klein en door de vrij grote bril valt dit extra op. Ik draag de bril wel iets meer maar prefereer nog altijd mijn lenzen helaas.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:10

Jemig Dennis, dit is wel echt heftig! Is je oog in orde?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:40

Ik zit helaas aan dure brillen omdat ik een prisma afwijking heb en daarmee bij de grote ketens niet terecht kan. Moet dus naar een zelfstandige opticien die in principe niet aan kortingen e.d. doet.
Ik ben voor montuur + glazen rond de 600 euro kwijt en ik haar doorgaans 2 brillen per keer. 1 met meekleurend glas en 1 met helder glas. Voor mijn werk is dat namelijk super fijn. Dus zeg maar 1200 euro per 3 jaar :o

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:54

Ook geweldige ogen met cilinders lees gedeelte dat ook regelmatig veranderd :$ Heb mijzelf wel verwend met lindberg bril. Mijn tweede intussen. Gaan gelukkig wel jaren mee! De glazen helaas niet. Bewaar ze en heb intussen een oude zet hergebruikt :j
Laatst bijgewerkt door Ingeborgx op 03-01-26 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:55

Specsavers doet wel aan prisma.
En de optometrist vond het gewoon prima daarheen te gaan

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:04

Mijn glazen zijn 100 per stuk en heb daarmee vrij basic glazen. Ik had dit keer een montuur van 200 uitgezocht blijkbaar. Dus 400 totaal. Maar de vorige bril had ik al precies 6 jaar en die was eigenlijk nog prima, ware het niet dat ik tegen iets aanliep waardoor er een gigantische kras in zat. Heb uiteindelijk in het montuur nog nieuwe glazen laten zetten dus nu heb ik 2 brillen die ik afwissel voor samen 600. Was even een uitgave maar ik hoop eentje voor jaren. Theoretisch had ik voor 200 klaar kunnen zijn met alleen nieuwe glazen maar goed het is iets wat je jarenlang dagelijks gebruikt en een reserve bril is ook wel handig om te hebben.

Hatikvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:06

De laatste tijd koop ik als het nodig is alleen een nieuw montuur. Koop gewoon elke keer dezelfde, scheelt keuzestress :D ,dan gaan gewoon de oude glazen er in. Scheelt een hoop geld. De vorige keer had ik met boxen voor 1x mijn bril opgehouden en gelijk en volle mep op mijn bril. 8)7 bril door de helft. De glazen waren gelukkig nog heel, dus naar de opticien maar daar hadden ze mijn oude montuur niet meer, ze hadden gelukkig precies 1 andere waarin mijn oude glazen pasten. Deze montuur zou niet mijn eerste keus zijn, maar als je dan alleen maar 100euro hoeft af te rekenen vind ik het allang niet erg meer.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:08

Veel. Ik heb -8 dus normale glazen worden te dik en te zwaar. Meestal kom ik ergens tussen 600 en 1.000 euro uit. Maar ik vervang ook alleen als er iets aan de hand is, bijvoorbeeld omdat mijn ogen achteruit zijn gegaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:19

De eerste die ik kocht was zo’n 700 euro. De tweede 380 euro. Nu eentje van iets meer dat dan 100 euro. Ik draag altijd lenzen. Mijn bril is er in geval van nood bij een oogontsteking ofzo en een enkele keer ‘s morgens vroeg of ‘s avonds laat als ik wat droge ogen heb.

Ik heb dat alle keren ook zo aangegeven en alleen de laatste keer kreeg ik een nog best leuke bril voor een leuke prijs. Neem dus echt nooit meer een dure.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:33

Wij gaan altijd naar de Pearle en zoeken gewoon uit wat we mooi vinden.
Ik krijg 1x per 3 jaar zoveel vergoed uit de verzekering meestal kies ik dan een nieuwe bril :+

Laatste bril heeft me 150 euro gekost en heb ik een Michael kors Montuur

Die van mn dochter kostte me maar 50 die koos een heel goedkoop montuur _O-