Sterilisatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-25 13:23

Ik ga ook eens navragen of ik die novasure ook kan krijgen, want mijn menstruatie is wel wat heftig, zeker nu met een spiraal.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 13:38

xRivaldo schreef:
Ik lees ook even mee. Hoe oud waren jullie? Ik zie er tegenop om naar de huisarts te gaan, omdat ik geen zin heb in discussie (ben 29 nu).

Onder de 30 schijnen ze moeilijker te doen. De verwijzing krijgen van mijn huisarts viel mij mee, maar het consult voor de sterilisatie vond ik wel pittig, dat ik ze moest overtuigen. En het team stemde er daarna ook over

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 14:14

Hier ook gesteriliseerd dmv Clips. Operatie was een eitje, herstel ook.

Ik was 42 en had vier kinderen, ha gaf ook zonder probleem de doorverwijzing.

Qua menstruatie is niks veranderd naar mijn weten. Heb kort daarvoor een koper spiraal gehad maar dat ging niet goed. Op een gegeven moment bleef ik maar bloeden dus dat ding eruit en gesteriliseerd.

c_alsemgeestJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 14:27

Als je al kinderen hebt doen ze inderdaad niet moeilijk, nooit gedaan ook.
Tegenwoordig zijn ze gelukkig veel makkelijker maar eerst was de ongeschreven regel 2 kinderen of 35 jaar... gelukkig hebben ze dat nu veel meer los gelaten.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 17:35

Ik was 36 en 3 kinderen maar bij mij was sterilisatie een bijzaak ik ging echt voor de Novasure en heb geen idee of ze Novasure doen als er minder klachten zijn of geen klachten dus daar durf ik geen uitspraak over te doen.
Indd zwangerschap terwijl je Novasure hebt gehad wil je niet riskeren schijnt voor zowel baby als moeder echt risicovol te zijn.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 20:57

Had al diverse keren bij (huis)arts en gyn gezeten vanaf het moment dat ik bewust was van het feit dat vrouwen kinderen behoorden te krijgen, maar helaas echt tot (de dag na) mijn 35e moeten wachten |o

Novasure op mijn 45e, maar daarbij gewoon aangegeven dat ik het belachelijk vind om nog jarenlang de pil te moeten slikken terwijl ik met 1 operatie een stuk vriendelijker ben voor het milieu, doordat er geen hormoonresten in het riool/oppervlaktewater komen, gigantische hoeveelheden maandverband e.d. in het milieu dump, en dat allemaal omdat ik om de paar weken maar braaf ongesteld zou moeten worden als ik niet door slik om 2 weken op rij bloedverlies uit de weg te gaan. En dat ik desnoods bereid was om het helemaal zelf te betalen, maar gelukkig voldoende oor bij de arts dat het vergoed werd.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 21:52

Ik heb mij een paar maanden geleden laten steriliseren, mijn eileiders zijn er uit gehaald + ook gelijk mijn spiraal :j
De operatie is mij echt alles meegevallen, ik stond +/- een week later al weer op de werkvloer :D
Mocht je meer info willen weten mag je altijd PBen.
(Ik ben trouwens 35)