Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Matheno schreef:Is je bureau en stoel wel goed afgesteld ? Tuurlijk zal het losmaken van je spieren helpen, maar blijkbaar zit de oorzaak in je werkhouding.
Hutcherson schreef:Een spier wordt nooit vanzelf hypertoon. Daar is altijd een verhoogde sympathische activiteit voor nodig. Die ontstaat tijdelijk tijdens verhoogde spanning bij bv iets spannends (zenuwachtig, gespannen voor een wedstrijd etc) of langdurig door een blokkade vanaf je eerste borstwervel tot L3 ongeveer. In je nek en laag in je rug lopen wel zenuwen, maar wordt geen sympathische informatie meer geschakeld. Een blokkade kan op verschillende wijzen ontstaan: verkeerde houding, trauma, viscerale disfunctie, medicatie of operaties etc. Een goede osteopaat kan de blokkade verhelpen en pakt ook direct de oorzaak aan.
.sevenofnine schreef:@Chrizta Ik heb al vaak geklaagd dat ik nu net goed ben in mijn kantoorjob...
Voor de achillespees probeer ik nu meer te fietsen ipv wandelen, dat lijkt me goed te doen. En algemeen natuurlijk niet overbelasten. Mijn fysio vond wel dat de hoge spierspanning te maken kon hebben met de ontsteking. Exact waarom dat weet ik natuurlijk niet.
sevenofnine schreef:Ik denk dat het meer naar de kuitspier zit. Daar zit ook de gevoeligheid wanneer ik het probleem voel bij beweging & in de ochtend. Voor druk op de pees is het gevoeliger naar de hiel toe. Klinkt misschien vreemd. Ik heb een hele resem oefeningen voor de kuitspier gekregen & ontstekingsremmers van de arts. En dan daarbij moet ik dus proberen om niet teveel te doen wanneer ik me beter voel & toch te oefenen wanneer het moeilijker gaat. Da's waarschijnlijk het moeilijkste. Ik sta altijd in de startblokken om iets te willen doen