Welk topmatras voor heupen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 13:57

ellepel schreef:
Dan ga je er vanuit dat ze allemaal vies zijn?
Zo is dat niet hoor,maar als je een laag budget hebt is het wel een goede tip om te kijken.
Staat ook heel veel nieuw spul op :j

Oh even toevoegen, er worden ook veel matrassen na proefslapen weer in een winkel verkocht als iemand ze niet fijn vind slapen.
Dus kan best zijn dat je zelf dan ook een daarvan koopt :P

Ik zou ook tweedehands geadviseerd hebben. Zeker met deze klachten en een laag budget.

In een hotel en air bnb slaap je immers ook op een tweedehands matras en wie weet wie daar allemaal op geslapen of gedaan heeft

Ik hoop dat het gelukt is in elk geval

Little_Gift

Re: Welk topmatras voor heupen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 14:03

Ik ga dan ook niet op hotel en air bnb en zou zeker niet zomaar op de matras slapen die daar aanwezig is maar met een bescherming ertussen.

En er is nog steeds een verschil tussen per ongeluk een proefgeslapen matras kopen in de winkel en bewust 2dehands een matras kopen.

Een matras is vies, dat is altijd zo, zelfs de best onderhouden matras. Ook degene waarvan het niet zichtbaar is en er op het oog als nieuw uit zien, zijn vies.
Er leven duizenden organismen en microbacteriën en mijten en schilfers etc in een matras... Ik lig liever niet in die van een ander :r

Dan nog niet eens gesproken van lichaamsvocht en zwaat en haar en.... :r

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 15:18

Little_Gift schreef:
Rivendell schreef:
Edit tweedehands matrassen is echt een no go voor mij.

Zeg wel, dit inderdaad bah diegenen die voorstellen zo'n items 2dehands te kopen... Ik mag er niet aan denken :r

Dan denk je er toch lekker niet aan.

:evaw:

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 15:37

Ja dat is een beetje moeilijk als het hier aangeraden wordt natuurlijk _O-

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 17:14

Je kunt op marktplaats ook wel gloednieuwe matrassen voor weinig kopen. Soms moet je er gewoon mazzel mee hebben dat mensen het verkeerde hebben gekocht en het niet meer konden ruilen.

Verder snap ik dat ze een laag budget heeft en dat het dan niet zo handig is om allemaal dure zaken aan te bevelen. Ik hoop dat de matras die Artimes heeft aanbevolen goed bevalt. Dat is een mooie prijs!
Laat even weten hoe het bevalt, wellicht overweeg ik deze ook aan te schaffen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 17:18

Ja ik zou ook graag op de hoogte gehouden worden want zou zoiets ook wel kunnen gebruiken!

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 18:43

Hopelijk heb je hem snel binnen TS!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 20:16

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 20:45

Hier goede ervaringen met een topper van lidl. Mijn matras was ook te hard en kreeg last van mijn heupen. Met de topper is er niks meer aan de hand.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 20:57

Weet je zeker dat je matras geen zones heeft voor schouder en heup en dat je daar net te laag of te hoog voor ligt ?
Draai je je matras wel eens ? Auping is toch een goed merk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-25 22:40

Bieden schreef:
Weet je zeker dat je matras geen zones heeft voor schouder en heup en dat je daar net te laag of te hoog voor ligt ?
Draai je je matras wel eens ? Auping is toch een goed merk.

Matras kan alleen in de lengte gedraaid worden en niet over de kop vanwege de elektrische bodem. Er zit zo'n vilten laag onder het matras.

Morgen komt de topper binnen en ik zal van het weekend laten weten hoe die bevalt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-25 11:40

Ik slaap nu 3 nachten op het akkon matras van artimes en het bevalt super.
Kwaliteit is goed en het ligt prima

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 12:20

En geen pijn meer?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-25 20:54

DuoPenotti schreef:
En geen pijn meer?

Veel minder.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:02

Super zeg!
Wil je over een paar dagen nog eens laten weten hoe het bevalt?
Misschien bestel ik er dan ook wel 1

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:13

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:51

Little_Gift schreef:
Ik ga dan ook niet op hotel en air bnb en zou zeker niet zomaar op de matras slapen die daar aanwezig is maar met een bescherming ertussen.

En er is nog steeds een verschil tussen per ongeluk een proefgeslapen matras kopen in de winkel en bewust 2dehands een matras kopen.

Een matras is vies, dat is altijd zo, zelfs de best onderhouden matras. Ook degene waarvan het niet zichtbaar is en er op het oog als nieuw uit zien, zijn vies.
Er leven duizenden organismen en microbacteriën en mijten en schilfers etc in een matras... Ik lig liever niet in die van een ander :r

Jeetje dat lijkt me ingewikkeld en beperkend om je daar allemaal druk over te moeten maken. En om andere mensen zo vreselijk vies te vinden. Matrasbescherming meenemen op vakantie moet er niet aan denken :') Maargoed als het "probleem" op vakantie is opgelost met een matrasbeschermer, waarom dan thuis niet

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 22:50

Ik heb ooit eens bij iemand overnacht die het heel hygiënisch vond haar logeer-matras te beschermen met een opengeknipte vuilniszak tussen matras en overtrek. Het begon dus met wat verdacht gekraak toen ik mij installeerde en eindigde in afschuwelijke zweterige opvliegers en geen slaap. It was the worst night of my life. Dan maar een onbekende mijt her en der onder een schone overtrek hoor.

Meer on topic: degenen die zeggen last van heup, heb je het dan over druk-gerelateerde plekken of over uitstralingspijn vanuit je onderrug / ischias-achtige pijn die ook verder je been in gaat?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 01:35

Dorine92 schreef:
Little_Gift schreef:

Jeetje dat lijkt me ingewikkeld en beperkend om je daar allemaal druk over te moeten maken. En om andere mensen zo vreselijk vies te vinden. Matrasbescherming meenemen op vakantie moet er niet aan denken :') Maargoed als het "probleem" op vakantie is opgelost met een matrasbeschermer, waarom dan thuis niet

Ja dat lijkt me ook lastig dus dan ga ik maar gewoon niet op vakantie, geen onbekende mijt en geen gezeur met matrasbescherming meesleuren.

Echter ook thuis gebruik ik anti mijt hoezen en slopen en wordt elke drie dagen het beddengoed ververst en gewassen op 90 graden.

Dus ik krijg echt compleet de rillingen van 2dehands...

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:26

Rivendell schreef:
Ik slaap nu 3 nachten op het akkon matras van artimes en het bevalt super.
Kwaliteit is goed en het ligt prima

Wat fijn om te horen! *\o/*

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 17:36

Karina schreef:
Ik heb ooit eens bij iemand overnacht die het heel hygiënisch vond haar logeer-matras te beschermen met een opengeknipte vuilniszak tussen matras en overtrek. Het begon dus met wat verdacht gekraak toen ik mij installeerde en eindigde in afschuwelijke zweterige opvliegers en geen slaap. It was the worst night of my life. Dan maar een onbekende mijt her en der onder een schone overtrek hoor.

Meer on topic: degenen die zeggen last van heup, heb je het dan over druk-gerelateerde plekken of over uitstralingspijn vanuit je onderrug / ischias-achtige pijn die ook verder je been in gaat?

Bij mij beide. Druk op de ene heup (atrose), ischias in de andere en een schouder met een slijmbeursontsteking en een pees scheur.