Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hutcherson schreef:Ik heb oogmigraine, een scherpe steek achter mijn linkeroog die start met een zeer typische druk in mijn hoofd. Ben ook bekend met hoofdpijn an sich en dat voelt anders. Bij oogmigraine wil ik mijn oog eruit lepelen en dan zorgen dat de pijn eruit gelepeld wordt.
Vaak duurt een dergelijke 'aanval' bij mij 20 min als ik er tijdig bij ben en soms 3-4 uur. Dan wil ik graag liggen want het draineert enorm. Gezien mijn werk moet ik soms door een aanval heen buffelen maar vraag me dan niet wat er eigenlijk gezegd is. Maar kan mn gesprek moeilijk afbreken en weggaan. Sowieso betekend dat vaak autorijden en dat lijkt me niet heel handig.
Heb wel vaak ook naweeen de drie dagen erna. Het start vaak met neglect. Dus een deel van mijn gezichtsveld valt weg waardoor ik ondertiteling niet meer kan lezen, gezichten half zie,etc. Zodra dat wegtrekt komt de hoofdpijn.dus tegen die tijd heb ik exedrin oid ingenomen. Dit werkt nog voldoende gelukkig.
De trigger bij mij is drie of meer lange afspraken per dag (denk aan +2 uur per stuk)

anjali schreef:Als je niet weet wat het is dan zou je aan iets heel ernstigs kunnen denken.Want het is best eng als je ineens je zicht kwijtraakt en rare vlekken ziet!Bij mij zei de oogarts dus dat het migraine was. Ik had zelf aan netvliesloslating of zoiets gedacht! Hij zei dat dit niet in het oog zit.
Sosha schreef:Ik kreeg het doordat ik een bril nodig had.
Niet sterk hoor, maar dat kleine beetje maakt wel het verschil.
Tijdje terug weer een paar keer lichte symptomen. Ogen na laten kijken en ja, er mag weer een halfje bij.
Ik had helemaal geen problemen met mijn zicht, maar doordat je ogen zich hard moeten inspannen om goed te kunnen zien, kan dat die specifieke migraine geven.