Lieser schreef:Celebi schreef:Toch wel veel neurodivergentie als oorzaak dus. Op zich ook niet gek want dat komt echt veel voor en past gewoon niet lekker op de huidige maatschappij.
Nou is neurodivergentie ook wel een breed begrip. ADHD, autisme, dyslexie en dyscalculie, hoogbegaafdheid, hoogsensitiviteit., dispraxie, gille de la tourette, bipolaire stemmingsstoornis. Ik vraag me af of neurodivergentie als (één) oorzaak gezien kan worden, of gewoon een vergaarbak is van alle soorten aandoeningen die de kwetsbaarheid van mensen in het algemeen vergroot.
Het is een term die je makkelijk noemt denk ik, maar idd: binnen die groep is er veel verschil in de onderlinge aandoeningen. De grote gemene deler is wel dat je linksom of rechtsom niet zo lekker mee kunt gaan in de huidige samenleving.
Mijn psychiater zei dat "maar" een paar procent van de bevolking neurodivergent is, het is niet zo gek dat die (uiteindelijk) vastlopen in de wereld waarin alles net anders draait.

Dat matcht ook beter. Mijn vriend en ik zijn ook heel erg hetzelfde. We zullen dezelfde neurospicy mix wel hebben, alleen hij is niet gediagnosticeerd. Merk nu ook op na de diagnose dat anderen waar ik het goed mee kan vinden ook veel dezelfde eigenschappen hebben inderdaad.