Annick75 schreef:Ik wilde Selsun shampoo adviseren, maar die blijkt in Nederland uit de handel te zijn. Een rondje google levert wel verschillende alternatieven op. Resdan heeft een anti-roos shampoo met wat muntachtigs erin die kalmeert en jeuk tegen gaat.
Ik heb zelf psoriasis op mijn hoofdhuid en daar is met geen shampoo wat aan te doen, maar ik ben overgestapt op blokken. Alleen voor het uitwassen van het anti-psoriasis spulletje twee keer per week gebruik ik een shampoo zonder al te veel troep (pro nature lijn van andrelon). Conditioner smeer ik alleen onderin de lengtes van mijn haar, niet op de hoofdhuid. Meestal ook een blok, maar nu in de winter een drupje leave in van pro nature.
Luizen uitsluiten is nooit een slecht idee. Verder, en dat is heel erg moeilijk, niet krabben, want daarmee versterk je de reactie van je huid. Evt met je vingertoppen wrijven, dan beschadig je de huid niet.
Ik smeer ook periodiek kokosolie op mijn hoofdhuid, dat laat ik er rustig een nachtje in zitten. Wel even een handdoek op je kussen. Dan moet je wel 's morgens je haren twee keer wassen. Evt kun je shampoo vast op droog haar smeren en even in laten trekken voor je onder de douche stapt. Dan uitwassen met wat extra shampoo en nog eens wassen. Meestal ik dat bij mij wel genoeg. En anders maar een dagje vettig haar. Dan zet ik het wel vast.
Selsun is nog te koop op Amazon. Mijn vriend kan niet zonder en kan het Goddank nog daar bestellen