Madentherapie bij wonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:40

Ezellover25 schreef:
De meeste snapte de vraag.

De meesten snapten je bericht, alleen stelde je geen vraag ondanks het vraagteken <<)

Maar zonder dollen, het wordt al eeuwen toegepast ook bij mensen. Zo gebruiken ze ook bloedzuigers om bloed af te voeren na bijvoorbeeld operaties als de huid dreigt af te sterven onder druk van de hoeveel bloed.

nine1987

Re: Vreemde mysterieuse vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:48

Ik zou er echt geen probleem mee hebben.. Ik vind 't fascinerend.. :))

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:59

Ik vraag me vooral af wat doen ze daarna met die beesten? (Ik weet dat ze zich niet kunnen voortplanten, maar na ooit een bak te hebben schoongemaakt van een paard wat niet goed at en er water bij was gedaan en daar heel veel maden uitgeschept te hebben, heb ik nog steeds een beetje een afkeer van... alhoewel... ze doen wel wat moet...)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:11

Liannetje86 schreef:
Ik vraag me vooral af wat doen ze daarna met die beesten? (Ik weet dat ze zich niet kunnen voortplanten, maar na ooit een bak te hebben schoongemaakt van een paard wat niet goed at en er water bij was gedaan en daar heel veel maden uitgeschept te hebben, heb ik nog steeds een beetje een afkeer van... alhoewel... ze doen wel wat moet...)

Gekweekte bloedzuigers vriezen ze dood nadat ze iemand behandeld hebben. Vind ik best wel cru eigenlijk :o Loslaten in de natuur mag niet omdat het eigenlijk als ‘afval’ wordt gezien

Ik zou niet zo snel (eigenlijk gewoon niet :+ ) bloedzuigers of maden gebruiken. Vind het best wel een enorme drempel. En ik ben zelf totaal niet bang hoor voor insecten. Maar ze hoeven opzich niet aan mijn lichaam te eten (nu nog niet :') )

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:13

Ach germ... Ik zou mijn bloedzuigertjes dan ook willen houden (mijn maden vind ik toch een twijfelgeval :')) Maar die komen vast ook niet levend weg...