Welke koekenpan zonder pfas etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ufurio4e

Re: Welke koekenpan zonder pfas etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 07:13

Wij hebben ook greenpan. Maar hebben zelf een pfas vrije pan van de action. Prima pan. Kun je goed in bakken alleen is het materiaal heel iets dunner dan van de greenpan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 07:27

Ik heb er eentje van de Action die al jaren fijn functioneert maar die nu lek is. Dat heb ik bij BK of Sola nog nooit gehad. Maar ja voor die paar euro heeft hij zijn doel gediend natuurlijk. Heb hem bijna 10 jaar gehad.

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 07:44

Hier ben ik met de nieuwe keuken volledig overgegaan naar RVS pannen en gietijzer.
Is even wennen, maar al die claims pfas vrij dan vraag ik me oprecht af wat hebben ze er dan in gestopt wat over 5-10 jaar weer giftig/vervuilend blijkt te zijn?

Zo ook geen plastic meer in de keuken, alles is nu van glas/rvs . En voor snijplanken gewoon een ongelijmd stuk eiken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 09:33

Greenpan is fijn. Als je toevallig ING punten hebt kun je daarmee ook korting krijgen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-25 09:46

Mafflinger schreef:
Hier ben ik met de nieuwe keuken volledig overgegaan naar RVS pannen en gietijzer.
Is even wennen, maar al die claims pfas vrij dan vraag ik me oprecht af wat hebben ze er dan in gestopt wat over 5-10 jaar weer giftig/vervuilend blijkt te zijn?

Nou precies dat. Wat zijn dan weer de materialen die ongezond blijken te zijn.

Van de Action nu een koekenpan zonder pfas, maar daar gaat de baklaag toch weer loslaten. Lijkt me ook niet goed. En zo oud is die pan nu ook weer niet ( half jaar oud ofzo ).

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 06:29

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-25 09:41

__danielle__ schreef:
Ik was hier stil aan het meelezen en zag greenpan hier vaak aangeraden worden. Kreeg via iemand die ik volg toevallig de tip van dit merk ook met korting. Mocht je/iemand interesse hebben, die hebben nu 1+1 gratis https://greenpan.nl/collections/singles ... esjager.nl

Dank je voor de tip. Ik vind alleen die site niet echt overzichtelijk. Want wat is nou weer het verschil tussen al die verschillende koekenpannen ? Ontwerp is anders, dat zie ik wel. Maar de prijs verschillen zijn ook best weer groot.