Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-25 00:16

Wiwabalia schreef:
janderegelaa schreef:
Tja, jij zegt: ik ga voor de 129831828e keer de strijd tegen lekkere trek aan. Die heb je nu al verloren….Empty Words.

Een zuurtje teveel op? :+

TS, zet hem op. Ik wil ook heel graag kilo’s kwijt. Zit nu op 88 kg, en mijn doel is toch minstens 70 kg.

Hou jij nu enkel je calorieën bij?

1 ding tegelijk. Dus calorieën tellen, keuzes maken op een dag en proberen extra te bewegen.
Nu sinds afgelopen zaterdag en tot nog toe is het vol te houden

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 02:39

Voor tips en trucks,
Duik mijn pb in!
85 kilo
Afbeelding

57 kilo
Afbeelding
Afbeelding

Binnen een jaar!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 04:57

GabberGill schreef:
Voor tips en trucks,
Duik mijn pb in!
85 kilo
[ Afbeelding ]

57 kilo
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Binnen een jaar!

Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, is aanzienlijk veel binnen een jaar, dan vraag ik me altijd af hoe gezond het dan is geweest zegmaar :o

TS : Al goed bezig. Hier ook eeuwig in strijd al met mijn lijf, 9 jaar geleden 35 kg afgevallen door middel van keto, maar dat trekt mijn lijf op dit moment totaal niet meer. Dus nu helaas er weer 10 bij op sinds die 9 jaar, maar sinds een kleine maand weer begonnen met koolhydraat beperkt.

Zelf beweeg ik meer dan genoeg (10 stallen uitmesten elke dag, 3x een half uur tot uur lopen met de honden, werk nachtdiensten in de zorg ) , maar ik hoef maar te kijken naar een gebakje en er zit een kilo bij op zegmaar.

Afgelopen jaar rustigaan het hardlopen opgebouwd, maar nu na de vakantie kan ik er echt de tijd niet meer voor vinden met een druk schema qua werk en de paarden.

Dus ik praat graag mee. Wil het liefst 15kg eraf, voor de BMI zou er 25 nog af moeten voor het 'ideale', maar goed, het weer paardrijden is voor mij wel een stok achter de deur om het weer op te pakken , ik mag van mezelf namelijk niet erop voor ik in ieder geval die 10kg kwijt ben.

Ben sinds die 2 weken dus weer begonnen met koolhydraat beperkt, niet keto, dat trekt mijn lijf gewoon helemaal niet. En echt minimaal 2 liter water drinken op een dag.

Zal dit lazyfitgirl ook eens bekijken. Ik zou ook best thuis krachtoefeningen oid nog op kunnen pakken elke dag, maar daar moet ik mezelf dus die schop even weer voor onder de kont geven.

Ik hoop dus gezellig mee te praten, ik weeg me dus niet meer op vaste tijdstippen omdat ik daarmee echt een eetstoornis ontwikkel en een haat procedure in mijn hoofd, dus ik baseer het afvallen op mijn kleding etc. Heb de rijbroeken waar ik destijds een acceptabel gewicht mee had, dus als ik daar in pas mag ik er van mezelf weer op :o

En dan weeg ik me vast ergens tussendoor wel, maar wegen werkt bij mij dus echt averechts, dus beperk dat echt

Voor mij zijn de nachten dus ook een beetje funest, ik draai 7 op en dan weer 7 vrij, maar in die nachten snaai ik hier en daar snel koekjes of een paar stukken fruit etc. Neem nu een goed gevulde salade mee voor de nacht en proteine kwark, dat gaat tot dusver goed.
Verder haal ik veel recepten uit Oanhs kitchen de boeken en ik tover de vershoudpakketten vaak om tot een koolhydraatbeperkt recept als ik snel moet zijn 's avonds met koken.

En we mogen niet vaker dan 1x in de maand wat bestellen (patat, pizza oid), dat ging door tijdgebrek de laatste tijd veelvoudig niet helemaal goed, dus vriendlief ook gezegd dat dat van de baan is :o

Ik hoop door mee te praten de motivatie te houden en niet weer in die oude patronen te vallen. Let's go!

Hoop wel dat we elkaar op een positieve manier kunnen ondersteunen en dat mensen met one liners of ontmoedigende berichten dit topic gewoon overslaan, niet echt motiverend. :+

Bonnelover

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 06:58

Ook hier gaan we de strijd aan tegen de veel te veel kilo's. Ga 2 december beginnen met medicatie. Ga eerst nog week heerlijk naar de zon. En dan er tegen aan!! Lees dus graag mee met jullie bevindingen en tips. En ben ook opzoek naar app om calorieën bij te houden.Ik hoop misschien eind volgend jaar weer een x op een paard te kunnen stappen

Ts wat voor een auto ga je de strijd aan?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 07:42

janderegelaa schreef:
Sorry maar met deze mindset ga jij echt niet afvallen. Je duwt met een hamburger met friet makkelijk 1000 calorieën naar binnen. Je moet dat gewoon niet meer eten.

janderegelaa schreef:
EmptyWords schreef:

Ik wil niet snel een hoop kilo's afvallen, ik wil mijn gewoontes aanpakken.
Ik ga niet mijn hele leven geen frietjes en een hamburger meer eten als ik een keer een dagje uitga.

Als ik dit iedere dag zou doen... ja, dan is dit inderdaad een hele slechte keuze.
Maar je leefstijl veranderen gaat niet over 1 dag of 1 maaltijd. En zoals gezegd, ik heb er rekening mee gehouden en naast alle stappen die je in een dierentuin zet, heb ik vanavond nog 2 uur bewogen.
Dus nee, ik voel me niet schuldig over een kleine side dish frietjes en een kipburger.

Tja, jij zegt: ik ga voor de 129831828e keer de strijd tegen lekkere trek aan. Die heb je nu al verloren….Empty Words.

Als je jezelf álles gaat verbieden, is dat al gedoemd te mislukken, dat is gewoon bewezen.
Wanneer jij jezelf dingen gaat verbieden, ga je juist naar die dingen craven en is het niet vol te houden.
Commentaar zoals welke jij geeft is dan ook niet heel motiverend.

En nee, ik zeg niet dat je nooit kritiek mag leveren maar op deze manier voegt dat zó niks toe.

Anyway, ik ben ook aan het struggelen met afvallen, vooral een mentale uitdaging is dat om het op een gezonde manier te doen aangezien ik nogal door kan slaan in methodes.
Ik probeer vooral gewoon in een calorie tekort te blijven en goed te bewegen. Dus ik sluit me bij jullie aan, geen idee hoe actief ik zal zijn in het topic maar wellicht helpt het een handje :D

Motivatie voor mij is vooral ballroom dansen. Ik en m'n danspartner zijn begonnen met wedstrijden dansen en ik wil gewoon even een stukje mooier de vloer over gaan, en mijn lichaam beter kunnen bewegen zonder belemmeringen.

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 07:50

Ook ik wil graag 10+ kwijt. Maar blijf maar terug vallen op de avonden. Overdag is niks een probleem. Maar oh wat heb ik het in de avond moeilijk..
En dan zeggen ze heel leuk pak een tomaatje of een stuk komkommer. Maar laten we eerlijk zijn dat is niks vergeleken met een goede zak chips :')

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:07

Ik kom me ook even melden, het afgelopen jaar ben ik op eigen kracht 20 kilo afgevallen en nu al een paar weken stabiel op gewicht. Wij kochten vorig jaar een hond, ik kon niet eens een half uur met hem lopen, ik vond mezelf verschrikkelijk op foto's; toen ging de knop om. Minder eten meer bewegen, geen specifiek dieet; ik struggle al mijn hele leven qua gewicht en heb al zoveel verschillende diëten geprobeerd. Hoe ik het afgelopen jaar heb gedaan; meer in de oven/airfyer/Kamado om boter/olie te vermijden, minder snacken en bij een snack een bakje pakken met lichtere chips (ik heb standaard Nibbit Rings in huis), heel veel water drinken en veel lopen.

Maar ik ben er nog niet, ik wil nog 15 kwijt. Ik heb nu alleen zoveel moeite met de motivatie, 5 weken terug een auto ongeluk gehad; dat hakt er mentaal in en zorgt af en toe voor eetbuien. De donkere en natte dagen helpen ook niet mee, ik heb daar heel veel moeite mee. Dus ik hoop door hier mee te praten ook die motivatie om weer door te gaan te vinden. :o

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:12

Wat wij vroeger deden was veel meer wandelen en dat mis ik soms wel. Echter ook twee kleine kids in huis en die lopen/fietsen een half uur nog niet mee.

Ik overweeg zo’n loopband voor in huis en dan als hun op bed liggen verplicht een half uur wandelen met de favoriete serie aan. Rijden doe ik wel en met mijn werk als hoefsmid ook fysiek zwaar werk. Toch zou ik graag meer bewegen..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:20

Voor iedereen hier; kijk eens naar de Instagram van Broodje Dunner.
Ik vind het super motiverend hoe zij verhalen van anderen deelt. Bovendien heeft zij erg lekkere weekmenu's waardoor je echt niet het idee hebt dat je jezelf iets ontneemt. En dat is écht de key.

Want ts: je mindset moet om. Frietjes + hamburger in de eerste week lijkt me niet wat je moet willen. Snap het idee van calorietekort en natuurlijk moet het een keer kunnen. Maar het zegt wel wat over hoe je er in staat.

Succes!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:28

Ik kom hier ook meelezen en misschien zelfs af en toe praten. Hier ben ik van een baan met veel staan veranderd naar een baan met meer zitten, van een baan op fietsafstand naar een baan op auto/OV afstand, van 9-17 naar onregelmatige uren en diagnose coeliakie (dus mag geen gluten meer). Ben ook nog een hele slechte eter en hou veel te veel van lekkere dingen :') heel veel ‘standaard’ afvalprogrammas zoals broodje dunner of andere genoemde dingen werken niet voor mij omdat het of niet glutenvrij is/kan, of omdat het zo gebaseerd is op dingen die ik niet eet dat het nog niet opschiet. Dus ik lees nieuwsgierig mee :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:39

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:41

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:46

janderegelaa schreef:
EmptyWords schreef:
Afgelopen 2 dagen naar de dierentuin geweest. Lekker veel gelopen. Gister voor lunch een kleine wrap besteld.
Vandaag zin in frietjes, dus heel licht ontbeten zodat er ruimte was voor een hamburger en frietjes.

Sorry maar met deze mindset ga jij echt niet afvallen. Je duwt met een hamburger met friet makkelijk 1000 calorieën naar binnen. Je moet dat gewoon niet meer eten.

Nou mijn ervaring is dat dat best kan werken, mijn vriend en ik zijn op een dergelijke manier meer dan 20kg kwijt geraakt. (ik 25 en hij iets meer dan 30).
Bij ons werkt een compleet verbod ook niet, dat werkt ontzettend averechts. Het leven moet wel leuk blijven.

Wij zijn een hele simpele app gaan gebruiken om ons eten te tracken. Met het doel om vooral de koolhydraten te verminderen.
Dat werkt misschien niet voor iedereen, maar voor ons werd het een soort sport :+ Het motiveerde in elk geval enorm!
Als we dan aan het eind van de dag zin hadden in iets lekkers dan gingen we kijken wat we dan volgens de app nog mochten hebben en dan namen we dat.

Het is geen snelle methode, maar wel makkelijker om vol te houden.
Op een gegeven moment merkte ik ook dat ik veel minder vaak zin had in iets lekkers.
We zijn inmiddels alweer een tijd van die app afgestapt, maar we zijn wel redelijk op dezelfde voet verder gegaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:55

Welke app is dat?
Ik lees hier ook even mee, ik wil 10 kg eraf minimaal.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:00

Ik gebruikte altijd myfitnesspal

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:08

Bellatrix schreef:
Welke app is dat?
Ik lees hier ook even mee, ik wil 10 kg eraf minimaal.

Wij gebruikten "Calorieën- en voedingstracker" van Virtuagym.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:08

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:11

Daihyo schreef:
Het is ook echt niet gek om een keer te zondigen. Anders hou je het niet vol. Wij doen dat in het weekend. Voor de rest van de week haal ik het ook niet in huis.

Toen ik een eetdagboek ging bijhouden, merkte ik dat ik 3 á 4 keer per week een 'voor deze ene keer'-moment had. Dat was heel verhelderend voor me. Dus nu let ik er op dat ik alleen in het weekend een uitzondering mag maken, en dan nog maar 1 dag van dat weekend. Voor mij werkt dat goed.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:13

janderegelaa schreef:
EmptyWords schreef:
Afgelopen 2 dagen naar de dierentuin geweest. Lekker veel gelopen. Gister voor lunch een kleine wrap besteld.
Vandaag zin in frietjes, dus heel licht ontbeten zodat er ruimte was voor een hamburger en frietjes.

Dikke bullshit!

Ik ben gewoon 40 kilo kwijt, terwijl ik op tijd zijn een patatje eet plus snack. Wat rond de 700 a 800 kcal inclusief saus... Mijn avondeten is gemiddeld 600 kcal.

Dus als ik normaal in kcal tekort zit van 500 kcal, zit ik met patatje in een tekort van 200 a 300 kcal.

Nou boehoee daar kom ik echt flink van aan. Not :+ Want nog steeds een te kort.

Dus ik geniet met mate van 'ongezond' eten.

Juist jezelf dingen verbieden, helpt niet :+ Dat is bewezen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:17

Mijn advies is ga niet op dieet maar ga je levensstijl aanpassen zodat je het je hele leven ook vol kan houden.

Ik was net als jij ook veel te dik, maar ik ging de strijd aan ik ging niet op dieet maar ik ben mijn levensstijl gaan aanpassen. Als eerste natuurlijk je voeding aanpassen, ik bedenk ik de ochtend al wat ik ga eten zo ben ik niet de hele dag bezig met wat ik ga eten en dat geeft veel rust.

Ten tweede is het belangrijk dat je veel gaat bewegen, nu denk je waarschijnlijk ik haat bewegen ik haat sporten en dat ga ik niet doen ik eet liever wat minder dan dat ik in beweging kom. Maar dit is niet vol te houden, hoe meer je in beweging komt hoe meer je ook mag eten en hoe makkelijker je een nieuwe levensstijl vol houd.

Ik ben op deze manier heel veel afgevallen maar ook strak en sterk geworden, het mooie is dat het super makkelijk vol te houden is. Al die miljoenen dieeten die ik heb geprobeerd werkte niet, maar dit wel ik heb er zelfs lol in! Oja en niet alleen je lichaam, maar mijn koppie ik voel mij echt zoooo veeeel positiever!

Zet hem op, je kan het! :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-25 09:18

Leuk dat het hier alles lekker begint vol te lopen!

Succes iedereen, samen kunnen we dit!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:31

Dagahra schreef:
janderegelaa schreef:

Dikke bullshit!

Ik ben gewoon 40 kilo kwijt, terwijl ik op tijd zijn een patatje eet plus snack. Wat rond de 700 a 800 kcal inclusief saus... Mijn avondeten is gemiddeld 600 kcal.

Dus als ik normaal in kcal tekort zit van 500 kcal, zit ik met patatje in een tekort van 200 a 300 kcal.

Nou boehoee daar kom ik echt flink van aan. Not :+ Want nog steeds een te kort.

Dus ik geniet met mate van 'ongezond' eten.

Juist jezelf dingen verbieden, helpt niet :+ Dat is bewezen.

Ja, uiteraard kan dat. Je kan ook op een dieet van magnums friet en rookworst afwallen om ets willekeurigs te noemen.

Wat de uitdaging is , is dat als je weinig kcal eet, het lastiger is om alle vitamine, mineralen, vezels en andere stoffen binnen te krijgen die je lichaam nodig heeft.
Als je dan een deel van de kcal binnenkrijgt met eten waar niets in zit wat je lichaam nodig hebt. Dan zijn er nog maar weinig kcal over om jezelf te voeden.

Vandaar dat je vooral tijdens de periode van afvallen dat soort dingen echt heel beperkt moet houden om nog voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.

Voor sommige mensen werkt het prima om nooit meer friet te eten, anderen vervangen het door echte (zoete) aardappels in de airfryer/ oven te doen ( dus niet de diepvries versie, die bevat net zoveel vet) . En weer een ander neemt 1x per maand een frietje.

Er is wel ruimte voor af en toe iets ongezonds. Maar de grootste winst bestaat uit het niet meer lekker vinden van echt ongezonde dingen. Doordat je smaak verandert.

Dit is de ideale situatie , maar wel eentje waar je als je aanleg hebt om makkelijk dik te worden, het beste naar kan streven. Dan heb je het een stuk makkelijker dan altijd maar te moeten vechten.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:45

EmptyWords schreef:

Mijn vriend heeft allerlei snacks gehaald voor de airfryer en is mij steeds vanalles aan het aanbieden... deze afwijzen lukt op dit moment ook goed.

Moet wel zeggen... het is de tijd van de maand en heb enorm zin chocolade. Ik hoef alleen geen boodschappen te doen vandaag en we hebben het niet in huis.

Ik ben ook wel benieuwd hoe zwaar je vriend is.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:14

Het maakt geen ene moer uit wat je eet, als je maar een calorie te kort hebt! :D Of het gezond is om slechte voeding te eten is weer een ander verhaal....

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:30

Oh my, ik heb echt de meest vreselijke post geschreven. Grammatica en type fouten all over de place. := -O- .Daar gaat mijn reputatie.

geeft me wel de kans om even TS succes te wensen. Goede beslissing. Ik raad altijd aan om er hulp bij te zoeken ( dat is natuurlijk ook wel mijn ding ) . Maar hulp geeft je een extra stok achter de deur, het helpt om erover te praten met iemand wiens werk het is en dus al honderden mensen zoals jou gezien en geholpen heeft. Zelfs als je genoeg weet van voeding helpt het ( als je een goede dietist vind uiteraard) .