Ik druppel al jarenlang wegens glaucoom.Het kan inderdaad moeilijk zijn. In de ooghoek druppelen wordt afgeraden bij de soort druppels die ik heb omdat het dan gelijk verdwijnt via de traanbuis. Ik moet het onderste ooglid wat naarbeneden trekken en dan in het gootje druppelen en vervolgens juist de binnenooghoek even met een vinger dichthouden om te voorkomen dat de druppel door de traanbuis gaat. Dat druppelhulpapparaatje heb ik hier ook liggen, in de kast, want werkt bij mij voor geen meter. Het beste kun je met je arts overleggen, want elke soort oogdruppels is weer anders en het gebruiksgemak van de flesjes ook. Beterschap in elk geval!
Siggislief
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-25 11:45
Saaams schreef:
Heb je wel eens gekeken naar bijv een Eyot R? Die gaat meer over het oog en komt minder dichtbij dat de druppelbril
Heb deze net gekocht bij de Apotheek, ben benieuwd.
Saar4
Geplaatst: 21-10-25 15:30
Beetje vervelend dat er nu noodzaak is om te druppelen. Maar anders zou je misschien in een periode dat het niet perse hoeft kunnen oefenen. Flesje naar je oog bewegen tot je nerveus wordt en weer weghalen. En zo steeds iets dichter naar je oog totdat je niet meer gespannen wordt. Volgende stap is dan daadwerkelijk een druppel laten vallen.
Ik trek altijd het midden van mijn oog naar beneden en mik de druppel daar in. Flesje mag i.v.m. hygiene namelijk niet met het oog in contact komen. Ik druppel trouwens altijd voor de spiegel. Dus ik zie het flesje niet naar mijn oog komen omdat ik in de spiegel kijk. Misschien scheelt dat ook. Naar flesje kijken tijdens het druppelen lijkt me heel onprettig.
Sterkte!
Siggislief
Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-25 19:20
Sinds Zondag/Maandag is de jeuk zo goed als weg, gisteren was het er nog een klein beetje en vandaag eigenlijk echt weg weg..
Nu is het weer afwachten op een nieuwe 'jeuk' aanval van mijn huidaandoening (Rosacea)