Zoek jij ook de betekenis van je dromen op?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 05:49

Dedikley schreef:
germie schreef:
Ik heb al weer 2 nachten 'veel rem slaap volgens Garmin', maar herinner me geen enkele droom.

Ik moest even kijken wat de Garmin Index Sleep Monitor is.

Bij wetenschappelijk dromen onderzoek, dan maken ze je soms wakker in het slaaplab gedurende rem slaap.

De grootste kans op het herinneren van je droom heb je nadat je een keer even wakker bent geweest, en dan weer inslaapt. Ik heb dat 's ochtends. Als ik voor de wekker al even wakker ben geweest, en dan weer ga dutten tot de wekker.

Ik slaap zelden de hele nacht door. Eigenlijk altijd moet ik een keer naar de wc en lig dan helaas zo 2 uur wakker. Vannacht was de slaap dus voorbij om 4 uur. Ben er maar af gegaan. Maar herinner me wederom geen droom.

Ik heb geen idee wanneer ik wel dromen kan herinneren en wanneer niet. Zal er eens op proberen te letten (en dan moet ik het niet vergeten). :+

Dedikley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 18:44

Ja, dat is ook zo'n bekende uit de dromenwereld! Je herinnert je die droom vlak na het wakker worden, dan meteen opschrijven of verhaal erbij terughalen/fantaseren. Wat er vooraf gebeurde, en wat er daarna zou kunnen gebeuren.

Ik heb wel eens gehad dat ik wilde weten hoe het verder ging, en daarom weer even ging slapen. Is me soms gelukt, die droom dan laten beginnen waar ik was toen ik wakker werd, maar al werd het snel een heel ander onderwerp. Zo'n apart verschijnsel, dat dromen.

Dat met universele en persoonlijke dromen vind ik ook nog steeds heel fascinerend.