Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
dus soms wel frustraties op dat vlak.
voel me een stuk beter gelukkig. Al merk ik wel dat ik moet uitkijken met tillen. De vorige zwangerschap begon ik pas last te krijgen rond de 5/6 maanden. Nu dus al een stuk vroeger. Wel lastig met mijn werk, ik werk met mensen, maar ik heb hele lieve collega's
De moeheid is er wel nog erg, vorige week ook een griepje opgelopen en wat heb ik me daarop verkeken zeg. Je bent natuurlijk een stuk vatbaarder nu.
Behangetje, geverfd en een nieuwe vloer gelegd. 
Ik ben stiefmoeder van 2 kinderen, maar dit is mijn eerste eigen kindje.
Van de week uit eten geweest en daarna zoooo ziek toen we naar huis gingen. Is het beter als je zelf rijdt?
Je bent zeker welkom, we schelen maar een paar weekjes
Citaat:MerelV, uitgerekend 11-05-2026, geslacht nog onbekend
Rebel_Jits, uitgerekend 15-05-2026, jongen
Maar er zitten wel ook meer mensen die eind april uitgerekend zijn, dus het wisselt nogal. De stiefkids zijn 10 en 13, ik ben al ruim 8 jaar in hun leven dus al veel van de kinderfases meegemaakt, maar de hele babyfase is nieuw voor mij 
Citaat:Goldenarrow, uitgerekend 23-04-2026, jongen
MerelV, uitgerekend 11-05-2026, geslacht nog onbekend
Rebel_Jits, uitgerekend 15-05-2026, jongen
Gelukkig was de eerste echo al goed!
Ik zal deze keer ook wel suikertest moeten doen, maar dat duurt nog even
Ik begin nu wel uit al m'n broeken te groeien. Tijd voor de maternity-kleding, vrees ik. Al voelt m'n buik nog niet groot genoeg ervoor. Stomme tussenfase..
De zwangerschapskleding valt nog te groot, dan ben ik de hele dag aan het hijsen
Citaat:Goldenarrow - uitgerekend 23-04-2026 - jongen
MerelV - uitgerekend 11-05-2026 - geslacht nog onbekend
Rebel_Jits - uitgerekend 15-05-2026 - jongen
Anthemis - uitgerekend 21-05-2026 - geslacht nog onbekend

Citaat:Goldenarrow - uitgerekend 23-04-2026 - jongen
MerelV - uitgerekend 11-05-2026 - geslacht nog onbekend
Rebel_Jits - uitgerekend 15-05-2026 - jongen
Anthemis - uitgerekend 21-05-2026 - geslacht nog onbekend
Mirriejj - uitgerekend 25-05-2026 - meisje
Hoop ellende.
Rebel_Jits schreef:Fijn om te horen dat jullie misselijkheid al beter is! Dat is ook dikke ellende..
@mirriej, wat ontzettend vervelend van je bekkenklachten en de miserie op je werk! Gelukkig hebben ze direct doorgepakt en je op ziekteverlof gezet. Zijn ze effectief op zoek naar iets alternatief? Of vind je het ook wel prima om al thuis te zitten?![]()
Hier ook veel ellende met mijn werk. Ook een fysieke job, veel tillen en sleuren. Ik had in november al wat last met pijnlijke harde buiken, direct aangegeven, maar geen alternatief mogelijk. Ik ben een paar keer echt over m'n grenzen gegaan, met veel pijn tot gevolg. Altijd aangegeven, maar het werk en de arbeidsarts waren nul begripvol. Gisteren is m'n emmer overgelopen en ben ik gestopt. M'n huisarts zag de ernst wel in gelukkig en die heeft me thuis geschreven tot m'n werkverwijderingsverlof (met 6 maanden).
Ben er eigenlijk helemaal niet goed van. M'n buik doet pijn, ik kan voor m'n gevoel zo weinig, terwijl ik altijd superactief ben. Thuis zitten met 19 wekenHoop ellende.
Enige leuke is dat ik de kleine voel sinds een weekje
Fijn dat je huisarts wel achter je staat!
Hier helaas nog niets gevoeld, maar ik ben natuurlijk ook wat minder ver.
Ik heb hem nog altijd niet gevoeld, maar ik heb een voorliggende placenta, dus dat kan wel langer duren (ben nu 22 weken).
Het kan helpen om als je op je zij ligt, een kussen tussen je knieen te steken (of zo'n zwangerschapskussen). Daardoor stabiliseer je je bekken.
komt vanzelf!
Denk maar zo, dan kunnen de jongens lekker samen ravotten later. Die zitten toch meer op 1 golflengte dan jongen/meisje. 
Rebel_Jits schreef:Oef, goldenarrow, carpaal tunnel is zo vervelend! En ook nog bekkenklachtenHet kan helpen om als je op je zij ligt, een kussen tussen je knieen te steken (of zo'n zwangerschapskussen). Daardoor stabiliseer je je bekken.
Met voorliggende placenta kan het wel even duren iddkomt vanzelf!
Beetje het ene gat met het andere opvangen zeg maar.
En uitgerekend op 1 mei 2026