chronisch ziek....verveling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 20:21

Gebarentaal en/of braille.
Een stamboom maken misschien? Als je dat leuk vindt en je bent er goed in bestaat er ook een groep mensen die stambomen voor anderen maken en daarmee familie zoeken (en vinden)

Naaldvilten doe ik inderdaad ook, verder misschien naaien met vilt? Ik ben nu bijvoorbeeld een kerst slinger aan het naaien, komt gewoon uit een pakket met voorbeeld en alles is al uitgeknipt, maar je kan het ook helemaal zelf doen natuurlijk.

tirzasarah10

Re: chronisch ziek....verveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 21:42

Geen idee wat je aan aandoeningen heb maar ik besteed veel tijd aan het uitzoeken daar van en proberen zo goed als mogelijk kan te leven.. dus als ik iets lees over wat mogelijk kan helpen pluis ik dat uit. Ik werk nog wel deels maar als ik iets aan energie over heb stort ik mij daar op. Zullen sommige psychologisch vast niet verantwoord vinden maar geeft hier voldoening. Niet wachten op niks maar proberen de beste versie van mezelf te worden en met discipline ook mij aan schema's vast te houden. Dit moet natuurlijk wel haalbaar zijn.

Wat ik vorig jaar tijdens herstel van mijn platvoet correctie graag deed was schilderen op nummer, ik bestelde dat op temu met een eigen foto. Kosten niet extreem duur en had er uren plezier van. Dit voerde ik liggend uit want mijn enkel mocht max 10 min per keer naar beneden hangen en langer zorgde voor problemen. Op een dienblad en naast mij een tafeltje met spullen :) heb er 3 mensen blij meegemaakt en zelf onze hond kunnen schilderen.
Mocht je geen eigen foto bestellen op temu maar gewoon gekke koeien ofzo, kijk dan wel goed dat je echt schilderen heb en geen diamond painting heb :+ als je dat leuk vind prima maar ik kreeg er de kriebels van..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 22:50

Ik lees even mee , ik zit nog geen twee weken thuis en heb genoeg hobby's, maar nu met slechter weer wordt dat wel lastig.

En ik wil eigenlijk wat meer van de telefoon af. Buiten het muziek luisteren want dat is ook therapie voor mij .

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 06:29

Luisterboeken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 09:31

Vind je het misschien leuk om 2 hobbies te combineren?

- zelf een touwhalster knopen, of meerdere
- een frontriem zelf maken of een bestaande versieren
- iets leuks maken wat je op een zadeldekje vast kan maken als versiering
- poets spullen versieren met bijvoorbeeld plaksteentjes, verf, permanent marker.
- een naambordje maken om aan de staldeur vast te maken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 09:46

Onlyfans?

Sorry, grapje :')

-Een boek schrijven.
-Een online platform beginnen voor mensen in dezelfde soort situaties.
-Een kookboek maken voor jezelf met je meest lekkere receptjes.
-Bij een online opleidingsaanbieder kijken of er leuke cursussen zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 09:48

Bokken O:)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:16

Haken of breien? Op Ravelry (even een account maken) staan zoveel leuke dingen die je kunt doen. Bij Advanced search geeft duuzenden patronen, voorbeelden en keuzes.
Ik was nooit een haker maar ben inmiddels aan de derde deken bezig :D . Dit soort: mozaiek haken; simpel en mooie effecten met 2 verschillende verloopgarens.

Dit is een beetje groot, dat wel. Maar kleine dingen staan er ook meer dan genoeg op.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lindsey_99 op 04-10-25 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:22

Beetje gamen? (rustige games, bijv de sims, kun je gratis proberen). Gewoon op de laptop in bed? Verder misschien wat verven? Ik ben weer begonnen met het verven van schleich(en als je groter wilt breyer), verassend leuk, en daarvoor halsters ed maken. Veel detail werk, kun je zolang over doen als je wilt. Gewoon met een plateau in bed. En indd haken, kun je zo groot of klein maken als je wilt (sleutel hangers, knuffels, dekens). Ik weet niet of dit al te intensief is allemaal maar hopelijk heb je er wat aan, :)

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:50

Ga een (dag) boek schrijven.Elke dag een stukje.En dan lekker ouderwets met pen en papier dat is het meest ontspannend vind ik.Of zoek een pen vriend…

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 14:46

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 16:47

Ik ben aan het scrapbooken ik moet zeggen heel verslavend.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 16:55

Als je het leuk vindt om te haken

https://stichtingearlybirds.nl/haak-een-earlybirdje/

Dit zijn kleine knuffeltjes die op de verschillende neonatologie afdelingen in Nederland worden uitgedeeld aan te vroeg geboren baby's. Deze gehaakte vogeltjes geven kindjes een gevoel van geborgenheid en de sliertjes van de staart doen aan als een navelstreng. Hierdoor kunnen kindjes minder aan de slangetjes, zoals aan een sonde of infuus trekken. Heel nuttig en hopelijk geef het ook voldoening?

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 17:57

Is een online cursus niet wat voor je? Of je verdiepen in de fokkerij van een ras die je leuk vind?
Edit, ik zie nu dat je online cursus al genoemd hebt :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 18:08

Toen ik thuis zat heb ik me veel vermaakt met zogenaamde MOOC's: Massive Open Online Courses.
Thuis online leren, in onderwerpen die jou interesseren, meestal op je eigen tempo. Er zijn diverse organisaties maar Coursera is geloof ik wel de bekendste.
Cursussen worden gegeven door universiteiten, door professoren, in het Engels meestal, en ik kan me voorstellen dat er misschien ook wel Franstalige cursussen zijn.

Onderwerpen waar ik me mee vermaakte varieerden van paarden tot archeologie tot wiskunde en natuurkunde. Genoeg keus in ieder geval.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 07:02

Miniatuur huisjes bouwen?
Omdat je elke keer een ander onderdeel maakt, vond ik het niet saai worden :)

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 07:21

Zentangle.

Dit is even simpel voorbeeld.
Afbeelding

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:51

Mee helpen met het oplossen van oude moordzaken? Ze zoeken daar altijd mensen voor. Ik zou het zelf graag willen doen maar heb daar voor nu de tijd niet voor.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:03

Lid worden van een vereniging / club en daar helpen, dingen te regelen en organiseren?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:07

assie schreef:
Als je breien en haken leuk vindt, er is een concept waarbij mensen gehaakte/gebreide borsten maken voor dames die een borstamputatie hebben moeten ondergaan. Als (tijdelijke) vervanging. Ik kan zo de naam even niet vinden, maar er zijn vast betere googelaars dan ik :o?

Bedoel je Stichting BreiBoezem?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:10

Zou zomaar kunnen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:11

littleroosie schreef:
Mee helpen met het oplossen van oude moordzaken? Ze zoeken daar altijd mensen voor. Ik zou het zelf graag willen doen maar heb daar voor nu de tijd niet voor.

Heb je hier meer info over?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:13

Debby614 schreef:
Ohja, wat ik wel echt heel leuk vind, is Flikken! Flikken maastricht en flikken rotterdam, ben ik aan t terug kijken vanaf t begin!
En binnenkort weer heel holland bakt, perfecte plaatje et medisch centrum west weer op tv

Misschien dit soort detective games? https://inspective.nl/

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 00:49

Podcasts luisteren (ik doe zelf via Podimo, oa held in eigen verhaal en bizar de podcast vind ik leuk)
Koken/bakken met simpele recepten, zelf brood bakken, zelf ijs maken, dat soort dingen
Foto albums in elkaar zetten (fotofabriek.nl bijvoorbeeld, en er is trouwens ook een gratis app, ik weet even de naam niet maar het is het broertje van Freeprints)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 02:16

Wat een mooie suggesties komen er al langs :j Ik lees stiekem mee voor eventuele rustige nachtdiensten ideeën om van betekenis te kunnen zijn.
Heb me aangemeld bij VeleHanden, interessant!