Even een kleine korte tip voor nu: probeer Box Breathing. 4 tellen in door de neus, 4 tellen vasthouden, 4 tellen uit door de mond, 4 tellen wachten. Dit echt een aantal minuten doen. Op YouTube kun je waarschijnlijk ook begeleidende video's kijken. Een hele fijne techniek om uit je paniek te komen.
Daarnaast, wat je ervaart hebben heel veel mensen. De stress van het dagelijks leven is gewoon te veel geworden voor je lichaam en dat is echt niet gek in deze drukke maatschappij. Het zijn helaas typische klachten van overspannenheid en een burn-out. Dus mijn advies: trek inderdaad aan de bel bij de huisarts. Waarschijnlijk stuurt deze je door naar de praktijkondersteuner. Allebei helemaal vergoed natuurlijk. Daar kun je je ei kwijt en hulp krijgen in de dagelijkse gang van zaken en krijg je wellicht ook het advies om je inderdaad een paar weken ziek te melden. Echt doen hoor, want je lichaam is nu niet meer zachtjes aan het fluisteren, maar naar je aan het schreeuwen dat je rust nodig hebt.
Is er een manier waarop je denkt dat je deze vakantie wel fijn kunt laten verlopen? Kun je meer rust nemen? Misschien juist iets ontspannends gaan doen samen?
Oh en weet dat je altijd een berichtje mag sturen. Binnen mijn bedrijf richt ik me juist op situaties als dit: overbelast zijn en de balans tussen werk, privé en een paard kwijt. Ik bedoel trouwens dan niet dat ik je een dienst probeer te verkopen, maar ik bied Bokkers met dit soort verhalen altijd graag een luisterend oor aan om ook wat meer 'privé' even te kunnen ventileren.
Veel sterkte!