Vingertopje gebroken en beschadigde zenuwen, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Vingertopje gebroken en beschadigde zenuwen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:00

Eds zeker? Wat voor arts ben je geweest? Orthopeed? Je mag prima een 2nd opinion vragen bij een andere arts als jij denkt dat deze arts nalatig is in zijn beoordeling. En dat is het als hij er niet eens naar gekeken heeft en je verhaal niet serieus neemt. Jou zou eens kunnen vragen via de VED op Facebook voor een suggestie voor een arts in jouw omgeving. Zeker met het EDS verhaal is dit soort gedrag van artsen helaas niet onbekend.

Lizz

Re: Vingertopje gebroken en beschadigde zenuwen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 21:04

Wat naar dat je nog zo veel last hebt en dat je niet verder bent geholpen door de chirurg.

Ik zou ook naar een hand en pols centrum gaan voor second opinion.
Zo te horen weet je fysiotherapeut vast wel een goed adres hiervoor.

Succes!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 06:34

VillaNeusjes schreef:
Eds zeker? Wat voor arts ben je geweest? Orthopeed? Je mag prima een 2nd opinion vragen bij een andere arts als jij denkt dat deze arts nalatig is in zijn beoordeling. En dat is het als hij er niet eens naar gekeken heeft en je verhaal niet serieus neemt. Jou zou eens kunnen vragen via de VED op Facebook voor een suggestie voor een arts in jouw omgeving. Zeker met het EDS verhaal is dit soort gedrag van artsen helaas niet onbekend.

Yep eds. En ik was bij een chirurg want die heeft blijkbaar de fotos beoordeeld de 1e keer. Ze hebben een trauma team waar orthopedie en chirurgie diensten draaien voor de spoed en ik kwam djs bij deze man terecht. Die ook nog de mensen afviel die de spalk gegeven hebben op de gipskamer want die hebben er volgens hem ook geen verstand van.

Ik heb helaas geen Facebook. Maar precies wat je zegt, met eds is het nogal 'normaal' zulke ervaringen. Of ze kennen het niet en geven het eerlijk aan soms, maar meestal kennen ze het niet en vegen ze het van de tafel dat het echt geen invloed heeft hoor... Ik ben sowieso altijd verrast als er eens iemand is die het wrl kent. Zoals mijn diëtiste, die heeft al meerdere eds patiënten begeleid waar eten niet meer makkelijk ging/moesten aankomen/onverklaarbaar afvielen. Zij kom precies vertellen waar ik tegenaan liep terwijl artsen zeggen dat ik blij moet zijn of gewoon meer moet eten :+

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 08:43

Ga naar een hand en pols kliniek, goede ervaringen mee. Ik ben in Hilversum geweest.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:32

MyWishMax schreef:
VillaNeusjes schreef:

Yep eds. En ik was bij een chirurg want die heeft blijkbaar de fotos beoordeeld de 1e keer. Ze hebben een trauma team waar orthopedie en chirurgie diensten draaien voor de spoed en ik kwam djs bij deze man terecht. Die ook nog de mensen afviel die de spalk gegeven hebben op de gipskamer want die hebben er volgens hem ook geen verstand van.

Ik heb helaas geen Facebook. Maar precies wat je zegt, met eds is het nogal 'normaal' zulke ervaringen. Of ze kennen het niet en geven het eerlijk aan soms, maar meestal kennen ze het niet en vegen ze het van de tafel dat het echt geen invloed heeft hoor... Ik ben sowieso altijd verrast als er eens iemand is die het wrl kent. Zoals mijn diëtiste, die heeft al meerdere eds patiënten begeleid waar eten niet meer makkelijk ging/moesten aankomen/onverklaarbaar afvielen. Zij kom precies vertellen waar ik tegenaan liep terwijl artsen zeggen dat ik blij moet zijn of gewoon meer moet eten :+

In dat geval is het wellicht een idee om wel een fb account aan te maken, desnoods met een niet herleidbare naam oid en je iig voor de VED groep aan te melden waar je ontzettend veel lotgenoten kunt vinden die tegen dezelfde problemen aan zijn gelopen en kunnen helpen met je vragen over de heling. Want zoals je zelf al dacht: zeker heeft EDS een impact op wondheling zowel open wonden als breuken en andere bindweefsels. Wat zwak is wordt door trauma nog zwakker en sterker trainen is heel erg lastig t9t soms niet eens mogelijk. Ik heb zelf met jouw kwetsuur weinig ervaring maar wel met breuken en wonden door trauma en operaties die daar tig keer langer over doet om te helen. Eds is een collageen afwijking en dat zit nou eenmaal in elke cel van je lichaam. Het is alleen enorm frustrerend dat artsen te vaak niet kijken of in lezen naar aandoeningen die ze niet goed kennen. Als ik iets heb geleerd is het dat als je EDS hebt je zelf enorm moet vechten om de juiste behandeling en soms veel voor kauw werk moet doen voor een arts. En dan kunnen lotgenoten vaak meer vertellen dan je zou verwachten