Achillespeesruptuur lotgenootjes of ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: Achillespeesruptuur lotgenootjes of ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 10:18

Dankjulliewel! <3

Hier ook nog even het vandaag updateje:

Net geweest. Ze waren gelukkig blij met de voortgang. Komt nog wel troep uit, maar een heel heel heel stuk minder dan gister al gelukkig! Had meerdere mensen die "mee" kwamen kijken. Kennelijk vinden ze me op de gipskamer ook een interessante casus.

Wondverpleegkundige zei: "denk dat je nu profijt hebt van hoe je dat eruit duwen gister doorstaan hebt". Mn pijngrens toch nog ergens goed voor :')

Vervolgens zelfde riedeltje afgedraaid als gister. Troep eruit gedrukt en schoongespoeld. Er staken ook wat witte (wild vlees?) dingetjes uit de wond. Die hebben ze weggeknipt (au).

Met dank weer aan moeders voor de rapportage:

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:50

Voorzichtig positief, maar ik vind dit al een fijne update voor je!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 23:45

Hopelijk heb je straks geen stugge enkel door een stug litteken, of dat het gevoelig blijft. Bij mij moeten de bandjes van duikvinnen er over en ik zou helemaal zenuwachtig worden.
Sterkte er mee.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 06:38

Interessant zo die fotos! Lijkt mij heel pijnlijk als ze er zo in lopen te duwen. := Fijn dat het al iets beter gaat.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 10:49

Kleine update uit het wondentopic:

Ga helaas behoorlijk slecht op de antibiotica. Ga daardoor lichamelijk vrij rap achteruit en inderdaad even niet zoveel energie voor bokt over. Maar zal mn best doen voor een kleine update.

Net ook weer 1,5u in ZH geweest. Arts is ook nog langsgeweest. Moet proberen de AB vol te houden, maar als ik echt volledig onderuit ga moet ik ermee stoppen en dan heel erg goed mijn temperatuur bij gaan houden.

Wond loopt nog wel wat te rommelen, maar stuk rustiger dan maandag. Mocht het als ik AB toch niet volhoud weer erger worden dan hebben ze volgens chirurg nog operatie achter de hand om de boel schoon te maken, maar doen ze liever niet omdat het een rot plek is om dicht te krijgen en dan de boel juist verder open moet.

Het bleek dat ik het dinsdag toch wel goed had verstaan, het witte was pees en niet vlees. Was nu weer een nieuw stukje te zien die weer weggeknipt is.

Wond is helaas nog steeds 1,5cm diep en over de volledige lengte van de twee open stukken onderlangs ondermijnd (4,5cm - zie wattenstaafje - daarmee is dat getest).
Heb nu wel afneembaar gips gekregen om ook thuis te mogen spoelen/vervangen. Gaan nu zo weer weekend in, dat vind ik wel een beetje spannend omdat ik me ook zo zwak voel. Halve afdeling kwam weer kijken. Ze hebben me tot zorgenkindje van de afdeling benoemd zeiden ze :(

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 11:10

Ach dide,wat een ellende.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 11:16

Poe nou, heel veel sterkte.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 11:36

Wat een ellende dat je ook nog eens zo slecht gaat op de antibiotica. Hopelijk kom je zonder gedoe het weekend door

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 13:20

:knuffel: heb er verder geen woorden voor. Is de uitslag van de kweek al binnen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 13:21

Dikke knuffel van mij :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 14:46

|( sterkte
Hopelijk kun je de antibiotica blijven gebruiken.

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 15:07

Jeetje dode, heel veel sterkte!

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 15:16

Heb je thuis genoeg hulp? Je kan altijd de thuiszorg inschakelen wij hebben ook opgeleide wondverpleegkundigen als het zelf niet lukt om goed te spoelen oid.
Icare

Heel veel sterkte!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 15:44

Lief jullie reacties!

@Noukie Moeders is alle afspraken meegeweest en zit nu sinds de ruptuur bij hen omdat ik nogal hulpbehoevend was. Die hebben ze uitgelegd wat ze moet doen/hoe moet helpen, dus we gaan even daarmee proberen te rooien. Ziekenhuis heeft een megapakket van multidex, gaasjes, verband en allerlei andere spullen via de post deze kant op gestuurd. Dat is wel heel fijn!

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 15:50

DideH schreef:
Lief jullie reacties!

@Noukie Moeders is alle afspraken meegeweest en zit nu sinds de ruptuur bij hen omdat ik nogal hulpbehoevend was. Die hebben ze uitgelegd wat ze moet doen/hoe moet helpen, dus we gaan even daarmee proberen te rooien. Ziekenhuis heeft een megapakket van multidex, gaasjes, verband en allerlei andere spullen via de post deze kant op gestuurd. Dat is wel heel fijn!

Fijn zeg, goede zorg doen we samen, fijn dat je moeders kan helpen :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 16:53

leintje_ schreef:
:knuffel: heb er verder geen woorden voor. Is de uitslag van de kweek al binnen?

Vergeet ik hier op te reageren. De uitslag van banale kweek is binnen. Daar kwam alleen commensale flora uit, maar schijnt dat niet alle bacteriën uit die test komen. Ze twijfelen er niet aan dat een bacteriële infectie is, maar ze weten dus alleen niet welke nu.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 20:26

:knuffel: jeetje wat een akelige wond… ik heb er verder echt de ballen verstand van… maar wil je heel veel beterschap wensen

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:58

Jaren geleden zat ik in eenzelfde situatie na een achillespeesverlenging.
Ik weet dus hoe het voelt.
En je foto's halen de herinneringen naar boven.

Ik wens je beterschap en een spoedig herstel toe :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 13:47

Krijg ik zomaar twee lieve kaartjes in de bus! Van Leintje en van bokt! Heel lief, dankjewel! <3

Afbeelding

(Inclusief mijn mooiste pyjamabroek O:) )

Dankjewel ook weer voor de beterschapswensen!
Laatst bijgewerkt door DideH op 24-10-25 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 13:52

:D

Hoe gaat het vandaag?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 14:05

Bellatrix schreef:
:D

Hoe gaat het vandaag?

Haha was jij de herkomst van het kaartje :D Dankjewel!

Echt weer bagger geslapen door de misselijkheid en wat meer weer pijn helaas. Probeer in hele kleine beetjes wat binnen te krijgen qua eten en drinken. Moet wel, want sta te trillen op mn been (wou zeggen benen, maar dan lieg ik) als ik even naar de wc moet bijv. :\ Volledig onderuit gaan lijkt me geen aanrader

Deel van mn pretpakket van ziekenhuis is toch naar mn eigen adres gestuurd helaas. Vaders gaat die straks even oppikken bij de buren. Daarna kunnen we aan de slag met de wondverzorging en zal ik jullie ook even van een update voorzien!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 14:07

Balen van je misselijkheid. Dan heb je idd niet zoveel trek maar je moet wel iets eten ja. Lastig hoor.
Hopelijk lukt het om je eigen wond een beetje te verzorgen. :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 14:35

Bellatrix schreef:
Balen van je misselijkheid. Dan heb je idd niet zoveel trek maar je moet wel iets eten ja. Lastig hoor.
Hopelijk lukt het om je eigen wond een beetje te verzorgen. :(:)

Nee precies. Weet heel goed dat ik moet eten, want zie het in de spiegel eraf vliegen. Mocht wel wat af, maar dit gaat wel heel erg snel. Is natuurlijk ook echt niet goed voor het wondherstel. Ken je dat gevoel dat je hebt dat als je in een all you can eat restaurant veel te veel hebt gegeten? Dat veroorzaakt de AB vanaf 5 min na inname tot ongeveer 2,5u erna en daarna zakt het langzaam wat af tot de volgende dosis _-:( Arts had het erover dat misselijkheidsmedicatie niet zou helpen helaas

Iemand die de gouden tip voor eten heeft die je wel makkelijk binnen houdt, houd me graag aanbevolen!

Ben al wel aan het nippen van gemberthee en boullion. Alles wat er in gaat is een plusje op dit moment

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 14:39

Ik heb helaas geen tips voor je. :(:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 16:18

Michiel is heel snel misselijk na antibiotica en opiaten, wisselt een beetje keer wat goed gaat.

Kale cracottes, die hele simpele, niet volkoren ofzo. Droge beschuit. Vanille vla. Soms appelmoes.

Michiel heeft ook wel eens die proteïne drankjes van Nutricia gehad, maar daar voelde hij zich echt na 1 slok extreem vol van.