fohadie schreef:Wat een fijne reacties al, dank jullie wel! Ik zal eens typen waarom ik dit vraag:
Ikzelf zie mijn ouders soms 1x per maand en soms een paar maanden niet. We bellen of mailen minstens 1x per week en we vinden dit allemaal prima. Eerst woonden ze op zo,n 1u reizen, nu is dat 3u. Maar dat maakt geen verschil. Mijn ouders wonen in de kil van Noord Holland.
Mijn schoonmoeder daarintegen is een ander verhaal... Mijn schoonvader is 14 jaar geleden overleden. Mijn man en ik wonen nu 12 jaar samen waarvan de eerste 11 jaar in Haarlem. Schoonmoeder woont in Tilburg. Ik zag haar net als mijn ouders 1x per maand, soms vaker, soms minder vaak. Ik heb die behoefte ook gewoon niet. Ik heb een baan, huis, sociaal leven en minder energie door een chronische ziekte. Mijn man ging gemiddeld om de 2 weken, soms iets minder vaak. We bleven wel altijd slapen, want was 2u reizen.
Nu wonen we sinds een maand in Tilburg. Niet voor mijn schoonmoeder, al denkt ze van wel. Ook mijn man heeft een druk sociaal leven, sport 3x in de week, fulltime baan en in het weekend ondernemen we graag samen wat. Aangezien we hier net een maand wonen, komen er regelmatig vrienden en familie over de vloer om ons paleisje te bewonderen.
Nu piept schoonmoeder dat ze haar zoon nog minder vaak ziet dan toen hij nog in Haarlem woonde. Dat is helemaal niet waar, hij komt bijna elke week (of zij komt hierheen.) we hadden hier van te voren duidelijke afspraken over want ik hoef schoonmoeder niet zo vaak te zien. Alleen ziet ze hem/ons nu een uurtje ipv dat we blijven slapen. Lijkt me logisch. En het is nu ook niet zo gezellig bij haar. Ze kijkt haar serie, nodigt andere mensen uit, of we zitten zwijgend tegenover elkaar.
Nu piepte ze van het weekend weer en heb ik haar heel duidelijk gemaakt dat er meer dingen in het leven zijn dan schoonmoeder. Dat wij nog niet met pensioen zijn en minder tijd hebben. En toen ging twee dagen later de telefoon: ze was van een krukje "gevallen" en heeft haar heup gekneusd. Ze ligt nu in een revalidatiecentrum en verwacht toch echt dat haar zoon iedere dag komt opdraven. Waar ie de tijd vandaan moet halen staat ze niet bij stil. Ze gevraagd zich als een zielige koningin. Ik heb expres gevallen tussen haakjes staan, want het zou mij niets verbazen als ze het per ongeluk expres heeft gedaan.
Sorry voor het lange verhaal. Ik vroeg me dus af of ik nu zo,n slechte schoondochter ben, omdat ik niet minstens 2x per week langs ga want volgens haar is dat heel normaal in Tilburg. (Er is wel meer voorgevallen waardoor ik daar niet graag naa toe ga, maar dat heeft volgens mij weinig met dit topic te maken.)
Spreek je gevoel uit en heb het er met elkaar over..