Hoe vaak ga jij naar je (schoon)ouder(s)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:44

fohadie schreef:
Wat een fijne reacties al, dank jullie wel! Ik zal eens typen waarom ik dit vraag:

Ikzelf zie mijn ouders soms 1x per maand en soms een paar maanden niet. We bellen of mailen minstens 1x per week en we vinden dit allemaal prima. Eerst woonden ze op zo,n 1u reizen, nu is dat 3u. Maar dat maakt geen verschil. Mijn ouders wonen in de kil van Noord Holland.

Mijn schoonmoeder daarintegen is een ander verhaal... Mijn schoonvader is 14 jaar geleden overleden. Mijn man en ik wonen nu 12 jaar samen waarvan de eerste 11 jaar in Haarlem. Schoonmoeder woont in Tilburg. Ik zag haar net als mijn ouders 1x per maand, soms vaker, soms minder vaak. Ik heb die behoefte ook gewoon niet. Ik heb een baan, huis, sociaal leven en minder energie door een chronische ziekte. Mijn man ging gemiddeld om de 2 weken, soms iets minder vaak. We bleven wel altijd slapen, want was 2u reizen.

Nu wonen we sinds een maand in Tilburg. Niet voor mijn schoonmoeder, al denkt ze van wel. Ook mijn man heeft een druk sociaal leven, sport 3x in de week, fulltime baan en in het weekend ondernemen we graag samen wat. Aangezien we hier net een maand wonen, komen er regelmatig vrienden en familie over de vloer om ons paleisje te bewonderen.

Nu piept schoonmoeder dat ze haar zoon nog minder vaak ziet dan toen hij nog in Haarlem woonde. Dat is helemaal niet waar, hij komt bijna elke week (of zij komt hierheen.) we hadden hier van te voren duidelijke afspraken over want ik hoef schoonmoeder niet zo vaak te zien. Alleen ziet ze hem/ons nu een uurtje ipv dat we blijven slapen. Lijkt me logisch. En het is nu ook niet zo gezellig bij haar. Ze kijkt haar serie, nodigt andere mensen uit, of we zitten zwijgend tegenover elkaar.

Nu piepte ze van het weekend weer en heb ik haar heel duidelijk gemaakt dat er meer dingen in het leven zijn dan schoonmoeder. Dat wij nog niet met pensioen zijn en minder tijd hebben. En toen ging twee dagen later de telefoon: ze was van een krukje "gevallen" en heeft haar heup gekneusd. Ze ligt nu in een revalidatiecentrum en verwacht toch echt dat haar zoon iedere dag komt opdraven. Waar ie de tijd vandaan moet halen staat ze niet bij stil. Ze gevraagd zich als een zielige koningin. Ik heb expres gevallen tussen haakjes staan, want het zou mij niets verbazen als ze het per ongeluk expres heeft gedaan.

Sorry voor het lange verhaal. Ik vroeg me dus af of ik nu zo,n slechte schoondochter ben, omdat ik niet minstens 2x per week langs ga want volgens haar is dat heel normaal in Tilburg. (Er is wel meer voorgevallen waardoor ik daar niet graag naa toe ga, maar dat heeft volgens mij weinig met dit topic te maken.)

Spreek je gevoel uit en heb het er met elkaar over..

fohadie

Re: Hoe vaak ga jij naar je (schoon)ouder(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 08:47

Weet je hoevaak ik dat al gedaan heb? Dat helpt dus niet. We moeten ons beide aan de gemaakte afspraken houden, maar met haar zijn gewoon geen afspraken te maken!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:51

Hmm heeft ze nog meer kinderen dan alleen jouw partner? Ik ben enigst kind en vind het zelf vanzelfsprekend dat als ik niet te ver weg zou wonen, ik dagelijks langs mijn vader of moeder zou gaan als die in een revalidatiecentrum zou liggen. Ik heb dat meegemaakt met mijn vader. Mijn moeder was pas overleden toen mijn vader plots ziek werd en na een ziekenhuisopname van 2 weken, 6 weken in revalidatie moest. Ik ging dagelijks bij hem langs en ook bij zijn huis om daar de boel op orde te houden, dieren verzorgen enz. Tuurlijk is dat retedruk en loop je jezelf wat voorbij, maar dat deed ik met liefde. Mijn (nu ex) partner ging echt niet elke keer mee en dat verwachtte ik ook niet. We woonden toen zo'n 25 minuten uit elkaar.

Inmiddels nog wat dichterbij. Ik bel dagelijks met mijn vader en we zien elkaar toch wel om de dag even gemiddeld. Hij komt vaker bij mij dan ik bij hem omdat ik hier altijd wel iets te doen heb met de paarden of de rest van de dieren.
Laatst bijgewerkt door Muronia op 07-09-25 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:52

Vrienden van mij wonen vlakbij Tilburg, hij woont naast zijn ouders en spreekt ze niet. Zij gaat 1 of 2 x per week naar haar ouders op 20 minuten rijden (ook omdat ze er nog een paard heeft staan)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:54

Mijn moeder zie/spreek ik niet meer. Af en toe loopt ze op mn werk binnen als ze haar boodschappen doet en that’s it.

Mijn vader zie/spreek ik meer dan wekelijks. Maar soms gerust een week niet.

Mijn schoonouders spreek ik wekelijks. Maar ik ga er wat minder vaak naar toe/zie ze minder vaak.
Dat ligt ook wel wat ingewikkeld. Mijn vriend is overleden ruim 1,5 jaar geleden. We waren bijna 11 jaar samen. Voor zijn overlijden gingen we ieder weekend. En sloegen we soms een weekend over.
Na zijn overlijden ging ik het eerste half jaar 2x per week. Maar dat werd teveel met mijn “nieuwe” leven waar ik tussen de 30-40 uur werk en nog mn hondjes heb. Dus we appen/bellen wekelijks minimaal. Vooral schoonmama vind dat wel wat lastig. Hij was hun enige kind dus voor hun valt er veel weg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:00

Ik heb geen schoonouders en zie mijn eigen ouders wel regelmatig.
Toen de kinderen klein waren pasten ze vaak op, 3x per week en in schoolvakanties doen ze dat nog steeds.

Nu zijn de kinderen groter en hoeft het oppassen na school niet meer omdat mijn man altijd thuis is.

Dan zie ik ze wel minder maar spreek ze wel denk ik ong 1x per week.
Ze wonen ook wel op 5km afstand.

Hier is er nooit wat verplicht en loopt het hoe het loopt. Mijn ouders hebben het ook druk zat, dus vervelen zich niet als we niet komen maar vinden het ook prima als we vaak komen.

Dat vrijblijvende en niet verplichte vind ik fijn. Als ik ze nodig heb zijn ze er en andersom ook. En als we even niks van elkaar willen/hoeven is het ook ok.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:03

Ik woon in Den Haag, mn ouders in het noorden van Groningen. Ik zie ze als er iemand jarig is of als er wat te doen is, en anders bel ik ze elke zondag even.

Mn broertjes en zusje die wel dichtbij wonen komen er eens per week, ongeveer.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:04

Mijn schoonouders zie ik gemiddeld 1/2 keer per maand.
Mijn moeder wekelijks. Maar vader is begin van dit jaar overleden maar zag ik vaak wel vaker. Die kwam geregeld even aanwaaien.
Mijn moeder woont 1,5 km verderop en mijn schoonouders een kwartiertje met de auto. Dat scheelt wel, dan ga je al sneller even langs als de verhoudingen goed zijn. Ipv. Een appje om iets te delen ga je een kop koffie halen en vertel je het f2f

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 09:06

Muronia schreef:
Hmm heeft ze nog meer kinderen dan alleen jouw partner? Ik ben enigst kind en vind het zelf vanzelfsprekend dat als ik niet te ver weg zou wonen, ik dagelijks langs mijn vader of moeder zou gaan als die in een revalidatiecentrum zou liggen. Ik heb dat meegemaakt met mijn vader. Mijn moeder was pas overleden toen mijn vader plots ziek werd en na een ziekenhuisopname van 2 weken, 6 weken in revalidatie moest. Ik ging dagelijks bij hem langs en ook bij zijn huis om daar de boel op orde te houden, dieren verzorgen enz. Tuurlijk is dat retedruk en loop je jezelf wat voorbij, maar dat deed ik met liefde. Mijn (nu ex) partner ging echt niet elke keer mee en dat verwachtte ik ook niet. We woonden toen zo'n 25 minuten uit elkaar.

Inmiddels nog wat dichterbij. Ik bel dagelijks met mijn vader en we zien elkaar toch wel om de dag even gemiddeld. Hij komt vaker bij mij dan ik bij hem omdat ik hier altijd wel iets te doen heb met de paard of de rest van de dieren.

Ja, hij is enig kind. Maar zou jij als er niets aan de hand is en ze niet in een revalidatiecentrum zat ook elke dag langsgaan? Nu heeft hij zijn sport maar geskipt ((leuk, seizoen is net 2 Weken bezig) en is het: werken, eten,moeders,thuis nog heel even tv kijken en weer naar bed.) en natuurlijk denkt ze nu: het kan dus wel, hem elke dag zien. Daarom vermoed ik ook dat ze het een soort van expres heeft g edaan.

Ik ben straks een paar uur weg en lees later de reacties weer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:19

Als ze in Tilburg in een revalidatiecentrum is en je woont daar ook zou ik idd zeker elke dag even langskomen.

Maar uit het verhaal begrijp ik een beetje dat het meer afgedwongen voelt dan vrije keuze.
Dat lijkt me erg naar, ik kan er ook niet goed tegen als andere mensen beslag op mijn tijd leggen door dat niet concreet te vertellen wat ze van je willen maar wel slinks laten doorschemeren dat ze wat je doet niet genoeg vinden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:20

Ik heb geen schoonouders maar mijn vader, mijn moeder in in 2024 overleden, zie ik twee a drie keer per week en spreek ik bijna dagelijks.
Mijn vader is inmiddels 90 en kan soms wel wat hulp gebruiken.

Vroeger zag ik ze ook zeker een keer maar meestal vaker per week.
Toen ik in het buitenland zat belde we wekelijks.

Het is geen verplichting, het voelt vanzelfsprekend en het is eigenlijk altijd gezellig!
Zij hebben voor mij gezorgd en nu zorg ik voor hen.

Ik werkte 36 uur, eigen huis, twee paarden, grote vriendengroep verspreid over Nederland.
Ben in tussentijd ook erg ziek geweest (en bleef doorwerken).
Dat maakte allemaal niets uit, het is een kwestie van prioriteiten. Voor mijn gevoel is geen tijd vaak een excuus.

Ik ging liever even een half uurtje op de koffie bij mijn ouders dan een serie kijken.

Ik ging daarnaast ook nog regelmatig koffie drinken bij een eenzame buurman.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:26

Toen mijn moeder in het revalidatiecentrum zat ging er ook dagelijks iemand langs. We hadden een soort schema mijn vader ging 6 keer per week. De kinderen en kleinkinderen verspreid zodat ze iedere dag wel visite had.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:29

fransje23 schreef:
Ik heb geen schoonouders maar mijn vader, mijn moeder in in 2024 overleden, zie ik twee a drie keer per week en spreek ik bijna dagelijks.
Mijn vader is inmiddels 90 en kan soms wel wat hulp gebruiken.

Vroeger zag ik ze ook zeker een keer maar meestal vaker per week.
Toen ik in het buitenland zat belde we wekelijks.

Het is geen verplichting, het voelt vanzelfsprekend en het is eigenlijk altijd gezellig!
Zij hebben voor mij gezorgd en nu zorg ik voor hen.

Ik werkte 36 uur, eigen huis, twee paarden, grote vriendengroep verspreid over Nederland.
Ben in tussentijd ook erg ziek geweest (en bleef doorwerken).
Dat maakte allemaal niets uit, het is een kwestie van prioriteiten. Voor mijn gevoel is geen tijd vaak een excuus.

Ik ging liever even een half uurtje op de koffie bij mijn ouders dan een serie kijken.

Ik ging daarnaast ook nog regelmatig koffie drinken bij een eenzame buurman.

Hier is de vrije tijd vrijwel helemaal voor de hondjes. Omdat die gewend waren dat ik altijd thuis was. En die met het verlies van mijn partner en daardoor mijn werkweken al genoeg aandacht inleveren. Ik heb mede daardoor zelfs een van de honden “moeten” herplaatsen. Ik werk ook nog heel onregelmatig.
Daar in tegen heb ik vrij weinig tot geen sociaal leven. Ik ga 1 a 2x per maand eens naar vrienden of met ze afspreken.
Hier is t overigens ook van 1 kant zoals iemand hier eerder noemde. Ik moet altijd naar hun. Zelden komen ze hier even kort langs.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:53

Mijn ouders wonen op 3 minuten rijden.
Ik heb geen partner.

Ik kom vaak 2 x per week bij mijn ouders.
Sowieso 1 x per week ga ik daar eten.

Ik zit veel alleen dus vind het wel fijn om er even aan te gaan en te kunnen kletsen.

Maar het is geen verplichting, als ik het druk heb en ik kom een week niet is het ook geen probleem.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:10

Hier zijn er sowieso geen vaste afspraken eigenlijk met zowel ouders als schoonmoeder niet (schoonvader is er niet meer en was sowieso geen contact meer mee, voor overlijden ook niet) omdat iedereen ook gewoon een eigen planning heeft. Mijn schoonmoeder is pensioengerechtigd maar werkt wel ook nog een aantal dagen en is daarbuiten ook vaak met sociaal/vrijwilligerswerk bezig en haar hond. Mijn ouders zijn ook beiden druk met bezigheden en sociale dingen + oppas voor de 2 jongere kids van mijn zusje. Die tijd hebben wij achter de rug dat die oppas nodig was wekelijks, dus we zien ze daarom niet meer 'vast'. Dus soms zien we ze wekelijks voor een fatsoenlijk bezoekje, soms een aantal weken niet.

Toen mijn zoon jonger was, zagen we ze beiden meermaals per week wel en voor mijn zoon er was, aten we ook bij beiden elke week standaard een dag mee. Maar door de jaren heen en het drukke leven is dat allemaal wat minder geworden/verwaterd. Soms komt m'n schoonmoeder wel hier nog eens mee-eten en af en toe eten we ook nog eens bij m'n ouders mee als het zo uitkomt.

Ik zie ze wel allemaal wekelijks/1x per 2 weken dmv kleine/korte bezoekjes tussendoor. Mijn vader is regelmatig hier om te helpen met 'dingen' (wij hebben 2 linkerhanden haha) of ik ga even daar langs, m'n schoonmoeder zie ik tussendoor wel eens om iets af te geven of vice versa. Maar echt uitgebreide bezoekjes is tegenwoordig wel minder vaak buiten de verjaardagen, etc om. Mijn ouders wonen op 12min afstand en schoonmoeder woont op een minuut. Bij m'n ouders stop ik dan ook nog wel eens na een wandeling met de hond wanneer ik in de buurt ben.

Ook ga ik o.a. met mijn schoonmoeder af en toe dingen ondernemen nog zoals een musical of tripje en eerder ook met de honden regelmatig samen erop uit. Ik kan het gelukkig heel goed met haar vinden wat dat betreft :j Bij ons gaat dat dus een beetje organisch/vanzelf en zijn er dus geen verwachtingen en afspraken, vanuit alle kanten niet bij beide ouders.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-09-25 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:22

Toen ik nog ouders en schoonouders had, gingen we (samen) ongeveer 1x per maand de ene kant op (5 kwartier rijden) en ongeveer 1x per maand de andere kant (1,5 uur rijden). Kon ook wel eens 6 weken tussen zitten. Bellen deden we wel wekelijks.
Toen mijn moeder als enige ouder nog over was, kwam ze bij ons in het dorp wonen, maar dan nog zagen we elkaar 1x per week, en echt niet dagelijks. Toen ze dement werd en mantelzorg nodig had, kon ik dat niet leveren (enig kind met een fulltime baan een uur verder op plus een huis/wei vol dieren), dus was het nog steeds 1-2 per week en kwam er thuishulp.
Ook toen ze eenmaal in een verpleeghuis zat, was ik daar niet dagelijks. Dat was gewoon niet haalbaar. En het boeide me echt niet of de verpleging daar iets van vond. Zou nu mogelijk niets eens meer kunnen, met de automatische verwachting dat familie meehelpt, maar goed, mijn moeder is ondertussen al meer dan 10 jaar overleden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:26

fohadie schreef:
Ja, hij is enig kind. Maar zou jij als er niets aan de hand is en ze niet in een revalidatiecentrum zat ook elke dag langsgaan? Nu heeft hij zijn sport maar geskipt ((leuk, seizoen is net 2 Weken bezig) en is het: werken, eten,moeders,thuis nog heel even tv kijken en weer naar bed.) en natuurlijk denkt ze nu: het kan dus wel, hem elke dag zien. Daarom vermoed ik ook dat ze het een soort van expres heeft g edaan.

Ik ben straks een paar uur weg en lees later de reacties weer.

Als ze het al expres gedaan zou hebben is dat vooral een schreeuw om hulp.
Mogelijk voelt ze zich heel eenzaam?
Dan is het raadzaam om te kijken of daar een oplossing voor is zonder jullie te claimen.

Hoe staat je vriend er zelf in? Heeft hij er ook een probleem mee?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:34

Mijn schoonmoeder is vorig jaar overleden. Mijn schoonvader zien we ca 1x per maand. Ene keer is het bij hem andere keer komt hij bij ons eten.

Toen mijn ouders nog in Dordrecht woonde en wij in de kop van NH zagen we elkaar gemiddeld 1x per maand. Wel eigenlijk altijd een weekend.
Mijn vader is ondertussen overleden en mijn moeder hierheen verhuisd.
Die zie ik zo'n 5x per week haha.
2x per week doen we boodschappen, gaan we met de hondjes naar het bos of strand.
Andere 3x is omdat ik mijn hondje bij haar breng als ik moet werken.
Maar is nooit geen issue als 1 van ons niet kan. Is allemaal geen moeten.
Deze week was ik bv vrij van werk omdat ik het weekend moet werken. En zij vrijdag naar de andere kant van het land ging naar haar zus. Dan zien we elkaar maar 3x.
Soms blijft ze eten omdat we bv iets eten wat ze zelf niet maakt voor 1 persoon.

Mijn man vind het allemaal prima. Vraagt haar ook altijd mee op vakantie. Zijn eigen vader wilt het niet, mede vanwege zijn eigen hondje die absoluut niet van autorijden houdt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:40

Naar mijn ‘vader’ (mijn biologische ouders zijn inmiddels overleden, maar hij heeft mij mede opgevoed vanaf mijn vijfde) ga ik maandelijks, soms bijna wekelijks ff op de koffie. Mijn schoonvader zie ik regelmatig als ik bij mijn vriend ben, hele leuke klik mee. Schoonmoeder hoef ik niet meer te zien (die zijn allang gescheiden) na 2 foute opmerkingen over mij.

Schoonvader woont heel erg in de buurt van mijn vriend dus dat is makkelijk.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:42

Mijn ouders zie ik minimaal 4x per week. Mijn paard staat daar en ze passen 1x per week op mijn zoontje. Mijn schoonmoeder past om de week een dag op mijn zoontje, zij komt dan bij ons thuis. Mijn schoonvader komt dan ook wel eens langs, maarja dan ben ik aan het werk. :+ En anders gaan 1x per 2 maanden ongeveer bij hun langs. Zowel mijn ouders en mijn schoonouders wonen in hetzelfde dorp. Wat ongeveer 15 minuten rijden is voor ons.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:47

Oefff, ik vind jouw beschuldigingen van dat ze het mogelijk express gedaan heeft echt wel heel heftig...

Om terug te komen op je vraag. We wonen allemaal in het Westland, dus allemaal binnen behapbare reisafstand. Toch is er niet veel meer dan beleefdheidscontact. Iedereen heeft zijn eigen leven, we zijn allemaal eigenwijze pappeheimers en het is prima zo. Toch, mocht het zo zijn dat 1 van de (schoon)ouders in een revalidatiecentrum terecht komt, dan gaan we zorgen dat er dagelijks iemand komt. Het netwerk is hier wat groter omdat er broers en zussen in het spel zijn, maar mocht dat niet zo zijn zou ik zelf dagelijks gaan. Al is het 5 minuten.

Natuurlijk is het zuur dat het voor je besloten word een dat iemand beslag op jouw (of die van je man) tijd legt, maar dat is dan maar even slikken, en door.
Daarna gewoon weer duidelijk zijn. Niet boos, niet gefrustreerd, maar gewoon duidelijk.

Heeft ze verder wel een netwerk? Het klinkt me in de oren als een eenzame vrouw.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:55

Alleen openingspost gelezen

Ik woon thuis/op mijzelf. We wonen met z’n allen op een boerderij maar mijn man, dochter en ik wonen achter op het erf in de caravan. Soms zien we elkaar een dag niet (in het weekend, dagje weg, hele dag werken etc) maar mijn moeder zie ik in principe elke dag. We doen samen de paarden en opvang honden en doen daarna een bak thee. Soms zie ik haar middags/ in de avond nog maar meestal niet. Mijn vader en broer zie ik eigenlijk alleen in het weekend (wonen hier ook hoor, maar werken gewoon 40u en ‘s avonds kom ik niet ‘voor’

Mijn schoonouders zie ik heel sporadisch . Mijn man gaat er vaak wel 1x per week heen, of per 2 weken. Ik ben er misschien 1 x per maand, per twee maanden. Niet zo vaak. Ze wonen 3 straten verder , dus wel vlakbij

We wonen in Friesland

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:38

Ik heb helaas geen ouders meer. Mijn schoonmoeder woont naast ons, die zie ik dus dagelijks. We drinken af en toe samen koffie, maar echt bij elkaar op bezoek doen we eigenlijk alleen met verjaardagen. De kinderen lopen daar wel regelmatig binnen.

Mijn volwassen kinderen wonen of 45 minuten afstand, die hebben drukke banen en sport/paarden etc. Ik vind het leuk als ze langskomen maar zie het absoluut niet als een verplichting. Dat werkt prima. Door mijn eigen drukke gedoetje komt het er ook niet van om vaak bij hun langs te gaan. ik zie mijn kinderen denk ik 1 a 2 keer per maand, soms meer soms minder. Ik probeer wel via whatsapp contact te houden, maar dat moet wel meestal van mijn kant komen.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:12

Ik begrijp je zeker! Ik woon in dezelfde stad als mijn ouders en zie ze zo goed als wekelijks. Maar zowel ik als mijn ouders vinden het prima als er langer tussen zit. Maar speelt mee dat nu ze ouder zijn, dat ze meer hulp nodig hebben en ik nagenoeg de enige ben die dit kan bieden.

Maar zoals de reacties in dit topic al laten zien, dit is zo verschillend en van allerlei factoren afhankelijk. Maar ik denk wel dat de verwachtingen van jouw schoonmoeder veel te hoog liggen.
Aan de andere kant is het weer niet raar dat ze hoopt/verwacht dat haar zoon vaker bij haar langs komt nu ze in het revalidatie centrum ligt.

Over het express vallen, ik snap je "verdenking" in dit geval, maar ik denk niet dat ze dit express doet. Ik weet niet hoe oud je schoonmoeder is en hoe gezond ze nog is, maar mijn ouders zijn dik in de 80 en zijn allebei in het afgelopen jaar al zo'n 3 keer gevallen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:47

Mijn schoonvader woont al enkele jaren bij ons. Heeft zijn eigen sta caravan, maar zie hem dagelijks. Schoonmoeder elke week en mijn moeder ong eens per 2 weken. Mijn vader miss 1x per 2 maanden als we dat al redden.