Hielspoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 15:10

Fysio.
En hielspoor is weliswaar pijnplek onderste aanhechting achillespees, maar de blessure is aan de peesplaat in de voet. Peesblessures staat 6maand tot 2 jaar voor.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:25

Hier geen hielspoor maar peesontsteking. Exact dezelfde plek als waar hielspoor zou zitten.

In mijn geval door overbelasting en verkeerd schoeisel -O-

Ik heb er een maand of 6 mee gelopen voor ik naar de huisarts ging :o soms niet kunnen slapen vd pijn, maar ben stronteigenwijs :Y)

1e instantie dacht de huisarts hielspoor. Speciale zolen voor besteld. (Halve zolen, onder de hak een gellaag). Hielp naar mn gevoel niet echt.
Na een tweede bezoek werd er toch peesplaatonsteking gezegt.
Daarna andere zolen besteld. Deze hebben een grote ondersteuning in de voetboog. (Daar ik extreem platvoeten heb was dit wel wennen!) En gel onder de plek vd pees, en daarrond een stevige zool.

In combinatie gebruikte ik ontstekingremmende pijnstillers. Echt 3x daags een ("lage") dosering.

Heeft alsnog 2 maanden geduurd, maar ik ben nu zo goed als pijnvrij! Alleen op een lange dag speelt het nog op!

Deze zolen worden (zag ik later) ook aangeraden bij hielspoor.
Zeker een aanrader!

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:33

germie schreef:
NinaCharlie schreef:
Ik heb de huisarts overgeslagen en heb een afspraak gemaakt bij een podoloog. Ben er twee keer geweest voor behandeling en hij heeft zooltjes aangemeten. De negatieve ervaring van Germie deel ik dus niet. Ik draag per dag 3 tot 4 paar verschillende schoenen en het wisselen van de zooltjes duurt nog geen halve minuut.

Mijn hielspoor is sinds deze 2 behandelingen en de zooltjes sterk verminderd. Enkel als ik veel sta of wandel dan zeurt het. Of ik er helemaal vanaf zal komen weet ik niet.

Mijn gewone schoenen zijn 2 maten kleiner dan mijn hardloopschoenen of wandelschoenen. Dus de zooltjes voor gewone schoenen zijn dan simpelweg veeeeel te kort voor de wandelschoenen of hardloopschoenen.
En het wisselen is wel irritant. Je wilt gewoon snel andere schoenen aan doen.
Als hier een zool bevalt bestel ik meteen iets van 6 paar zodat ik niet meer met wisselen zit. Vind dat echt heel irritant.
Verder moet je bij de podoloog kiezen waar je je zolen voor wilt gebruiken. Dus dan heb je in mijn geval sowieso al minstens 3 paar nodig.

Deels mee eens!

Ik heb 1 paar zooltjes. Ik wissel nu steeds. Van m'n gympen naar m'n werkschoenen. Zodat ik altijd op de zolen loop.

Het is irritant. Maar niet dusdanig drama.
m'n gympen zijn iets kleiner dan m'n werkschoenen. Dus je merkt idd verschil. Maar door de verhoging word je voet juist in de zool gezet. Ik ondervind geen hinder van dat ze iets teveel ruimte id werkschoenen hebben.

Wel wil ik een tweede paar bestellen. Al even al. Maar gezien ik kan wisselen, heb ik m'n prioriteiten altijd anders gehad. (Geef liever een paar euro extra aan m'n kind uit dan aan mezelf).

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 06:03

K heb nu een nacht brace die heb dan in 90 graden houdt, maar de pijn blijft enorm. Dus ga maar weer afspraak maken, kan echt amper lopen

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:00

Sweetgirl1 schreef:
K heb nu een nacht brace die heb dan in 90 graden houdt, maar de pijn blijft enorm. Dus ga maar weer afspraak maken, kan echt amper lopen

Dat 90° maakte het bij mij alleen maar erger.
Hielspoor en peesplaatonsteking word vaak in vergist.
Bij mij werkte het juist om in een rustige ontspannen houding te houden.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:05

Ik heb ook peesplaatonsteking, in beide voeten... welke zooltjes heb jij gekocht PaulSimonFan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:07

Ik had simpele fysio zooltjes in Nike Air Max gedaan. Na 2 weken konden de zooltjes eruit en heb ik ze nooit meer nodig gehad. Gewoon goede schoenen met goede zolen en demping is voor mij genoeg.

Ik had een dubbele peesplaatontsteking.