Mijn paard wordt geholpen met loslaten, waar kan ik zelf naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Re: Mijn paard wordt geholpen met loslaten, waar kan ik zelf naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:08

Ik had veel baat bij osteo, juist omdat die heel holistisch kijken naar het samenspel van lichaam en geest. Voor mij waren veel fysieke therapieën te fysiek zegmaar. Dus manuele therapie, ontspanningsmassages en chiropractor enzo waren voor mij te gericht op mijn lijf. En te weinig op het hele plaatje.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:49

Ontspanningsmassage en mocht dat niet voldoende zijn, osteopaat.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:19

Sinds mijn behandeling bij een msk arts kan ik spanning veel beter reguleren en sneller loslaten. Hoe het zich eerder opsloeg in mijn schouders en nek, voel ik het nu echt weer ontspannen. Ik ben behandeld omdat ik scheef was (bekken stond scheef), waardoor alles scheef werd. Sinds de eerste behandeling voel ik me ook veel zorgelozer. Misschien is dat ook nog wat voor je. Ik wist niet dat ik scheef was trouwens, je kunt met allerlei klachten gewoon een afspraak maken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:31

Ik laat mijn lijf regelmatig checken en losmaken door ruiterfysio.nl

Zij kijkt altijd naar het hele lichaam en niet alleen voor de klacht waarmee je binnen komt.
Dus het kan zijn dat zij mijn enkel behandeld als ik met rugklachten binnenkom.
Maar het komt ook voor dat ik eigenlijk zonder noemenswaardige klachten binnenkom, alleen maar voor een checkup, en dat ze toch weer van alles weet los te maken in mijn enkel, schaambeen, SI gewrichten, rugwervels of nek ofzo.

Blijf het elke keer weer verbazingwekkend wat kleinigheden kwa correcties door haar, voor impact hebben op mijn rijden.