Ja, magnesium slik ik ook

Knuffeldier schreef:Lijf verandert, na een overspannenheid paar jaar terug (en/of long covid, al met al paar jaar chronisch ziek) is mijn lijf veel minder vergevingsgezind, en als ik teveel op m'n dak neem dan bekoop ik dat met pijn, emotionele schommelingen en vermoeidheid.
Meer tijd alleen nodig, sneller overprikkeld, en hersteltijd nodig na korte nachten, feestjes etc.
Dit herken ik echt heel erg, zeker sinds mijn burnout

Afgelopen zondag een verjaardag met 30 man, dan heb ik maandag nodig om bij te komen en heb ik gewoon een hele dag een koortsig gevoel. Ik trek het gewoon niet meer.
Dat maakt ook dat ik echt keuzes moet maken in sociale dingen en vriendschappen/ contacten. Want doorleven zoals ik deed werkt voor mij kennlijk niet.
Supervixen schreef:Ik werk vier dagen (basisonderwijs) en zou eigenlijk drie dagen willen werken om meer te kunnen genieten van de natuur.
Dat is voor mij echt me-time. Buiten zijn op de fiets, lopend of hardlopend.
Ja, je kent mijn verhaal. Ik werk ook 4 dagen en 3 zou misschien wel beter zijn.
Jouw me-time is hetzelfde als mijn me-time

Lekker naar buiten, wandelen met de honden, hardlopen, de natuur in. Ik ga het allerliefst dan ook alleen. Als ik ga wandelen neem ik vaak een boek mee, trakteer ik mezelf aan het eind of tussendoor op koffie en ga ik even zitten lezen. Heerlijk.
Roosa, fijn dat je zo goed slaapt. Ik doorgaans ook, maar niet als ik sociale activiteiten heb gehad ofzo. Dan ben ik knetteroverprikkeld en lig ik de halve nacht wakker.
Dat belooft wat als ik maandag weer start met werken...
Karuna en Muronia, vervelend dat jullie al 'jong' fysiek stuk waren/zijn. Ik mag wat dat betreft in mijn handjes knijpen.
Waar ik alleen sinds een klein jaar mee kamp zijn nekklachten na aanrijding door een dronken bestuurder. Op de foto is slijtage en een los botfragmentje te zien. Die slijtage gaat niet meer weg natuurlijk

Muronia, nog niet grijs haha, heerlijk!
Marocje, welke veranderingen merk je dan en hoe ga je daarmee om?
Elfie, oh een marathon. Dan ben je in ieder geval ook fit! Ik heb dit jaar mijn eerste halve gelopen en heb er inmiddels 3 gelopen. Lezen doe ik ook veel, geeft me rust.
Wat goed dat vegan je zoveel heeft gebracht.
Sakura, grappig, ik ben eigenlijk ook echt fitter dan toen ik 20/25 was. Althans, conditioneel was ik al fit toen, maar ik had erg veel fysieke klachten, veel pijn, oververmoeid bij tijd en wijlen. Diagnose fibromyalgie gekregen. Maar sinds ik ben gaan hardlopen en me probeer te onderhouden met yoga gaat het fysiek echt wel goed met me.
Grappig dat teveel slaap je geen goed doet, ik heb dat andersom. Ik zou in de ideale werken eigenlijk wel 9 uur slaap per nacht nodig hebben, maar goed, dat is buiten vakanties en weekenden niet heel erg haalbaar.
Babootje schreef:Ik merkte zeker de laatste jaren dat spierkracht achteruit gaat. Dat los ik nu op met EMS training 1 a 2 x per week. Daar heb ik echt profijt van, merk ik (omdat ik de 2 trappen in huis naar het washok niet meer uitstel) Verder wandel ik elke dag minimaal 7000 stappen
![]()
Als ik naar kantoor moet dan stap ik een halte eerder uit (en 1 a 2 halte's later op, op de terugweg) Zo bouw ik al wat meer lopen in de dagelijkse gang.
Nou, jij klinkt dus een beetje als mijn oud-collega; ook zo goed bezig